فرهنگی

روایت‌های مادر ژاپنی یک شهید دفاع مقدس

پسر بزرگ من به تازگی وارد دانشگاه شد و از طریق جهاد دانشگاهی وارد خط مقدم شد. “سلمان در چانه زخمی شد. هنگامی که بازگشت ، محمد برای تحصیل در رشته مهندسی در دانشگاه علم و فناوری تأیید شد.

به گزارش گزارشگر یک ، احترام به جایگاه شهدا در همه زندگی ، فرهنگ و قومیت نشان از اهمیت دولت از نظر ایثار و شهادت دارد. مانند هر کشور دیگر ، بازماندگان جنگ و قربانیان جنگ در همه مذاهب ، فرهنگ ها و فرهنگ ها از جایگاه بالایی برخوردار هستند.

به مدت هشت سال دفاع جنسی ، همچنین شهدایی بودند که تابعیت ایرانی ندارند و از مهاجران یا والدین غیرایرانی به دنیا آمده اند. یکی از این شهدا “محمد بابا ا.” نام این مادر ژاپنی بود. یامامورا کو نیکو بدنیا آمدن.

مادر شهید گفت: “قبل از ازدواج ، من بودایی بودم و هیچ شناختی از اسلام نداشتم ، اما به لطف تلاش و پشتیبانی همسرم پس از ازدواج ، توانستم اسلام را با بینش درک کنم.” من در سن 20 سالگی به ایران آمدم و مسلمان شدم. دین اسلام به شخصیت زنان اهمیت زیادی داده است و زنان در جایگاه دختران ، مادران یا همسران می توانند سعادت کشور را به ارمغان آورند.

پس از عزیمت به ایران ، نام “صبا” با الهام از قرآن ساخته شد. اگر من به همراه خانواده خود در ژاپن می ماندم ، زندگی کاملاً عادی را تجربه می کردم – کسی که من با یک مسلمان در ایران می شناسم روند زندگی من را تغییر داده و از طریق او به دنیایی جدید و ناشناخته رسیده ام. سلمان ، بلقیس و محمد ثمره ازدواج آنها با بابایی است.

به یاد دارم که چگونه زنان و مردان در هر سنی 8 سال جمع شدند تا حماسه دفاع جنسی را تشکیل دهند. زنان پشت خط مقدم جابجایی می کردند و من یکی از آنها بودم. ما در دانشگاه علم و صنعت جمع شده ایم و 24 ساعت شبانه روز از دوز گرفتن و خیاطی و رونویسی یکسان دوز گرفته تا مربای پخت و پز و مواد غذایی با سیم کار کردیم.

محمد بابایی در سال 1983 در عملیات والفجر یک در منطقه فکه به شهادت رسید. مادرش می گوید: محمد برای اولین بار در سن 18 سالگی از خط مقدم بازدید کرد و در عملیاتی “مسلم ابن عقیل” شرکت کرد. محمد هنگام شهادت 19 ساله بود.

پسر بزرگتر تازه وارد دانشگاه شد و از طریق جهاد دانشگاهی وارد جبهه شد. سلمان در چانه خود زخمی شد و پس از تحصیل در رشته مهندسی در دانشگاه علم و صنعت ، دوباره به محمد بازگشت.

هنگامی که محمد می خواست جلویش برود ، از هاید میدی خواست که اجازه دهد او در مسجد انصار الحسین دعا کند. من همچنین می دانستم که این اعتماد به دستان ما است و باید آنچه را که بهتر است برای شهادت از آن عبور کنیم ، آموزش دهیم و به آنها منتقل کنیم. زیرا شهادت وظیفه مسلمانان و مقام عالی است.

محمد از انجام آنچه خدا می خواست خوشحال شد و آنچه را كه قرآن دستور داده است انجام داد. می توانیم ببینیم که اگر مسلمانان در آیه قرآن سرکوب شده اند ، وظیفه آنها کمک و دفاع از اسلام است و در زمان جنگنده ، شهدا و خانواده های آنها از این دستور اسلامی پیروی می کنند.

به گزارش گزارشگر یک ، این کتاب “مهاجران در سرزمین خورشید”وی خاطره ای از کوکو یامامورا ، یک شهید ژاپنی از ایران منتشر کرد که توسط حمید حسام نوشته شده است.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا