فرهنگی

روایت‌ حجت‌الاسلام مروی از مراودات مرحوم علامه حکیمی با رهبر انقلاب

حجت الاسلام و المسلمین احمد مروی ، معاون سابق ارتباطات حوزه در دفتر مقام معظم رهبری ، از جمله کسانی هستند که علامه محمدرضا حکیمی مدتها با آنها آشنایی داشته است. به نوعی تاریخ این آشنایی به دوران قبل از اسلام برمی گردد. مروی همچنین از تعامل بین آیت الله خامنه ای و علامه محمدرضا حکیمی به دلیل ارتباط مشترک با رهبر معظم انقلاب اسلامی و مرحوم حکیمی مطلع شد.

به گزارش گزارشگر یک ، پایگاه اطلاع رسانی KHAMENEI.IR یادداشت هایی درباره ابعاد شخصیتی مرحوم محمدرضا حکیمی در سخنرانی حجت الاسلام مروی و خاطرات وی از رابطه وی با رهبر معظم انقلاب منتشر می کند.

در یکی از این بخش ها ، روایت حجت الاسلام مروی در مورد رابطه رهبر معظم انقلاب اسلامی با مرحوم علامه حکیمی را مرور می کنیم.

حجت الاسلام مروی می گوید “الحیات” یک دائرclالمعارف جدید شیعه است. به یاد دارم در سال 1969 با افتخار در خدمت رهبر معظم انقلاب بودیم. حضرت آقا به حکیمی گفت کارهایی که در الحیات انجام داد بی نظیر است. آره. دیگران در آیه و تفسیر همین کار را کردند. آنها مضمون ، ترجمه و ارائه روایت را ارائه کردند. آنها آیه را موضوعی کردند. چرا ، کارهایی انجام شده است ، اما با این دیدگاه که وارد شدید ، همان نوآوری هایی که دارید و دیدگاه شما در مورد آیه و روایتی که دارید ، دیدگاه اصلی دینی است که برگرفته از آیات و روایات است. منحصر به فرد است ؛ ما این را نداریم ، از شما می خواهم گروهی از دانش آموزان را تربیت کنید تا با این سبک و منظر به آموزش قرآن و سنت بروند. مقداری آموزش ؛ همانطور که مرحوم علامه حکیمی فرمودند ، من خیلی از این چیزها راضی نیستم. آنها می توانند به همان تفسیر قرآن و کتاب الحیات مراجعه کنند.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا