سلامت و دانش

روزانه در ماه آوریل 80-110 تن زباله بیمارستانی در تهران تولید می شود

مدیر محیط زیست انسانی استان تهران گفت: میزان زباله تولید شده هر روز در بیمارستان تهران در اوایل اسفند به 80 تن و در اواخر اسفند به 90 تن رسید و در پایان ماه مارس به 90 تن رسید و گفت: این تعداد در ماه آوریل با افزایش تعداد بیماران و بیماران بستری افزایش یافته است. ماه بین 80 تا 110 تن در روز متغیر بود.

فاطمه اکبرپور در گفت و گو با گزارشگر یک ، اظهار داشت: میزان زباله تولید شده در بیمارستانهای سایر شهرهای تهران روزانه 11 تن افزایش یافته و در فروردین ماه 10 تن بین 11 تا 20 تن در روز افزایش یافته است.

وی در بخش دیگری از سخنان خود گفت: “شیوع بیماری کورو ویروس از اوایل مارس 1998 شاهد افزایش تولید زباله های بیمارستانی و شهری بوده است.”

اکبرپور در گذشته با بیان اینکه زباله های بیمارستانی در سه دسته “عادی” ، “عفونی ، حاد و پیروز” و “شیمیایی و دارویی” قرار می گیرد و گفت: “در مراحل اولیه شیوع بیماری Qovid-19 یعنی اوایل اسفند سال 1998 در سال ها با سه آموزشگاه پزشکی و سخنگوی بخش بهداشت از سازمان مدیریت پسماند شهرداری تهران برای کاهش و از بین بردن خطر ابتلا به بیماری روبرو شدیم و خاطرنشان کرد: در گذشته علاوه بر رعایت مقررات زباله های بیمارستانی ، این کار انجام شده است. لایه های زباله و سه لایه در بخش بیمارستان.

“با وجود تمام این معیارها ، تمام زباله های بیمارستانی که در گذشته به حالت عادی و عفونی تقسیم شده اند ، به عنوان عفونت طبقه بندی شده اند و تصمیم گرفته شده است که در کهریزک به عنوان زباله های عفونی دفن شود.”

اکبرپور گفت: با شیوع ویروس تاج در اوایل اسفند ، همه بیمارستان های کشور بیماری قلبی عروق ویروس کرونا را نمی پذیرند و تعداد محدودی از بیمارستان ها برای خدمت به افراد مبتلا به بیماری کووید -19 انتخاب شده اند. این بیماری افزایش ضایعات بیمارستانی را نشان می دهد و با افزایش تعداد بیمارستان های بیماران مبتلا به کروناویروس ، بیماران و بیماران بستری میزان زباله های بیمارستانی را افزایش می دهند ، به گفته وزارت بهداشت فعلی ، 149 ب. یامرستان تهران از این بیماران استقبال می کند.

میزان تولید ضایعات شیمیایی و دارویی در کارهای عروق ویروس کرونا

اکبرپور خاطرنشان کرد: پسماندهای شیمیایی و دارویی به طور جداگانه از سایر پسماندهای بیمارستانی دفع می شوند و میزان ضایعات نیز کم است و زباله های شیمیایی و دارویی در طبقات طبیعی و دادگاه ها در طول مسیر خود برای دفن نهایی در یکی از مکانهای دارای مجوز خود توزیع می شوند. گفت حرکت می کند. کشور جای خود را داد. در ابتدای ماه مارس ، تولید زباله های شیمیایی و دارویی 3 تن در روز بود و پس از وقوع ویروس تاج ، 3 تا 4 تن در روز متغیر بود که تغییر چشمگیری نداشته است. همچنین این نوع زباله های بیمارستانی به همراه سایر زباله های بیمارستانی از جمله زباله های عمومی و عفونی در کهریزک دفن نمی شوند.

مدیر محیط زیست انسانی استان تهران با استناد به اطلاعات ارائه شده از سوی مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند شهرداری تهران ، گفت: اخیراً میزان دریافت زباله های بیمارستانی در محل های دفن زباله کاهش یافته و دسترسی دوباره به همان 80 تن در روز است. گفتم. ” این رابطه مستقیم بین میزان زباله های تولید شده در بیمارستان و بیمار و بستری بودن را نشان می دهد.

نقض سوزاندن زباله در برخی مراکز پزشکی پس از تأمین تاج

اکبرپور خاطرنشان کرد: با توسعه ویروس کورنا در این کشور ، بیشترین نظارت بیمارستانها را هدف قرار می دهد ، اما این بدان معنا نیست که سایر مراکز درمانی از جمله کلینیک ها و مراکز میکروبیولوژی اهمیت کمتری دارند ، اما اولویت بعدی است ، اما به همین دلیل است ” چندین مورد تخلف توسط این مراکز مرتکب شده و از اوضاع سوء استفاده کرده اند.

وی گزارش داد: “ما رهاسازی غیرمجاز زباله های پزشکی در مناطق طبیعی هستیم.” یکی از آنها در مارس 2009 در مزارع جنوب شهر ورامین بود و دومی در آوریل 1999 بین “حسن آباد” و “وهن آباد” قرار داشت. “فشافویه” شهر ری در تهران بود.

مدیر محیط زیست انسانی تهران گفت: طبق آزمایشات انجام شده توسط سازمان حفاظت محیط زیست استان تهران ، “زباله های رها شده از منطقه عمدتاً” کبد “(لباس پزشکان و کارکنان اتاق عمل) و ماسک بود. دریافتیم که میزان زباله هایی که در کیسه های زرد و سیاه تخلیه و بسته بندی نشده است ، به مرکز بیمارستان تعلق ندارد و متعلق به سایر مراکز درمانی مانند کلینیک ها یا خانه های سالمندان است.

اکبرپور افزود: “متأسفانه ، ما برای شناسایی مراکز درمانی مضر ، لیبل یا کاغذی از زباله های موجود در آن را پیدا نکردیم ، اما با ورود فرمانداران شهرستان های ری و ورامین و شهرداری های هر دو شهر ، این زباله ها ضد عفونی و دفن شدند.” ریزآزمایی ها امری عادی شده است و خوشبختانه هیچ موردی از دفع زباله های غیر مجاز گزارش نشده است.

مدیر محیط زیست انسانی تهران در پاسخ به سؤال گزارشگر یک در مورد عواقب بارگیری غیرمجاز پسماندهای پزشکی در مناطق طبیعی گفت: “سرپرست مراکز درمانی که بدون مجوز زباله های بیمارستانی را تخلیه می کردند به مراجع انتظامی معرفی شد.” طبق داوری مقامات قضایی با آنها برخورد خواهد شد.

“طبق ماده 16 قانون مدیریت پسماند و ماده 688 قانون مجازات اسلامی ، این رفتار تهدیدی برای سلامت عمومی محسوب می شود و جرایمی که توسط این افراد در نظر گرفته شده است قابل بخشش نیستند زیرا رفتار متخلفین می تواند ویروس تاج را گسترش دهد.”

پسماندهای تهران بعد از تاج افزایش می یابد

اکبرپور در بخش دیگری از سخنان خود از سؤال گزارشگر یک در مورد تغییرات تولید زباله خانگی در پایتخت پس از شیوع تاج گزارشگر یک صحبت کرد: زباله های شهری این شهر با 7 هزار و 500 تن یا در حدود 5 هزار تن در روز وارد “مجتمع دفع و دفع زباله های آرادكوه” می شود ، اما روزانه حدود 5،000 تن ، اما جداسازی زباله اکنون قطع و دفع دستكش و غیره به دلیل استفاده از ماسك و تجهیزات محافظتی از جمله ماسك است. حجم اضافی آب و ضایعات تأمین آب بار دیگر به 7000 تا 7500 تن رسید.

دفن مستقیم همه زباله های شهری و خانگی

وی گفت: “این احتمال وجود دارد که برخی از زباله های خانگی آلوده به ضایعات افرادی که ویروس کرونا دارند و Covid 19 دارند که در قرنطینه های خانگی زندگی می کنند و حتی کسانی که ویروس کورونا را بدون هیچ علائمی حمل می کنند.” فعالیت های زباله شهر و اتاق تصفیه خانه در مجتمع دفع زباله آرادکوه متوقف شده است و مقرر شده است که بدون ورود به دستگاه سوزاندن و کمپوست ، تمام زباله های شهری و خانگی جمع آوری و دفع شود یا به طور مستقیم دفن شود.

کمیساریای محیط زیست تهران در پاسخ به سؤال گزارشگر یک مبنی بر اقدام علیه پرسنل مدیریت پسماند ، گفت: براساس ماده 5 قانون مدیریت پسماند ، مدیر پسماند باید این کار را در زمان وقوع ویروس تاج انجام دهد. آنها باید با نظارت استانداردها و مقررات وزارت بهداشت اقدامات لازم را انجام دهند تا از سلامت ، بهداشت و ایمنی پرسنل اجرائیه تحت نظارت اطمینان حاصل شود.

او ادامه داد.

براساس آماری که از سوی شهرداری تهران تهیه شده است ، مدیر محیط زیست انسانی تهران گفت: هیچ گزارشی از مدیران زباله در ویروس کرونا گزارش نشده است. مدیریت پسماند فعال ، جهادی است و در صدر مبارزه با ویروس تاج قرار دارد.

“ما باید نکات بهداشتی و محیطی را در نظر بگیریم تا ضمن استفاده از تجهیزات محافظتی مانند ماسک و دستکش ، از شیوع این بیماری جلوگیری کنیم.” برای جلوگیری از استفاده از این وسایل تا حد ممکن ، باید تا حد امکان در خانه بمانید و خانه خود را برای کارهای غیر ضروری ترک نکنید. بنابراین می توان زنجیره عفونی این ویروس را کاهش داد و باعث کاهش تولید زباله های بیمارستانی و خانگی شد.

اکبرپور با تأکید بر نحوه دفع زباله در خانه ها و شهرها نتیجه گیری زیر را انجام داد: “افراد مبتلا به علائم بیماری یا بیماری (سالم یا بدون علامت) باید زباله های آلوده به کروناویروس را در کیسه های بسته شده قرار دهند.” اگر دستگاه تمیز کننده ، جمع آوری زباله و کودکان شاغل با فاکتورهای محافظتی مطابقت ندارند ، آنها را در سطل های زباله خانگی یا مخازن شهری دفع کنید تا از عفونت جلوگیری شود.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا