سلامت و دانش

روزانه چند هزار آزمایش کرونا در کشور انجام می‌شود؟

آفتاب‌‌نیوز:

مصطفی صالحی وزیری ، رئیس آزمایشگاه مرجع ملی Covid کو در انستیتو پاستور در ایران ، در برنامه تهران در کلینیک رادیو تهران گفت: انبوه و ارزیابی از کیت های استاندارد پیروی می کند ، اگر بیش از 95٪ با هم مطابقت داشته باشند ، این کیت ها به مدت 6 ماه تأیید می شوند و پس از 6 ماه دوباره ارزیابی می شوند.

وی افزود: “تمام تلاش ما ایجاد کیت توزیع با کیفیت بالا است.” درصد توانایی شما در تشخیص بیماری با این کیت به زمان بروز بیماری ، نمونه هایی که دریافت کرده اید و تکنسینی که از دستگاه استفاده می کند بستگی دارد. البته آزمایشات انجام شده در آزمایشگاه مرجع تاکنون موفقیت آمیز بوده و در همه آزمایشات امکان پذیر است. بیماری ما تشخیص داده شده است.

صالحی در مورد قیمت تست کرونا گفت: “وزارت بهداشت صلاحیت تعیین قیمت این کیت را دارد و دو تعرفه خصوصی و دولتی برای این کار تعیین شده است.” این تعرفه برای آزمایشگاههای خصوصی در حدود 590،000 تومان و برای آزمایشگاههای عمومی 230،000 تومان با مشروط به بیمه اضافی است.

وی در مورد افزایش کیت های تشخیصی در ایران گفت: “سال گذشته تعداد آزمایشات آنفلوآنزا حدود 20 هزار آزمایش در سال بود که در مقایسه با 30 هزار آزمایش فعلی روزانه ، افزایش قابل توجهی در ظرفیت تولید کیت های تشخیصی دارد.”

دکمه بازگشت به بالا