حوادث و رویداد

روزشمار و جزئیات ماجرای «سها»؛ از اعلام مفقودی تا کشف جسدناشناس

داستان دختری که یک ماه پیش در پناهگاه جهان ماه در کوردو کویسی ناپدید شد وارد یک مرحله جدید می شود و جسمی را کشف می کند که گمان می رود متعلق به او باشد ، اگرچه تا زمانی که هویت پیدا نشود نمی توان به طور قطعی گفت. با این حال ، با این شماره ، ما جزئیات اقدامات انجام شده برای یافتن خواسته رضایی نژاد از سخنگوی هلال احمر را دنبال کردیم.

محمد نصیری در مصاحبه با گزارشگر یک ، وی در مورد داستان سقا رضان نژاد و ورود هلال احمر گفت: “جمعیت هلال احمر و سازمان های امداد و نجات در بسیاری از عملیات جستجو و نجات دست داشته اند و در نتیجه این اقدامات صدها نفر جان خود را نجات داده اند.” در مورد رضانژاد ، مأمور مهتابی خیس به سرعت دچار مشکل شد و تا دیروز به پیگیری و جستجو ادامه داد.

وی با اظهارنظر درباره ورود ماه خیس خورشید ، اظهار داشت: “پنجشنبه 10 ژوئیه امسال تیمی متشکل از 25 گردشگر از استان تهران وارد ارتفاعات حفاظت” جا حنامه “در کورده کوشی شده بودند. جمعه آینده ساعت 8 صبح یکی از اعضای تیم ساها رضا نژاد 27 ساله طبیعت را دوست داشت ، اما به قول حاضران ابتدا او را وارد منطقه كرد و چادر را ترك كرد و هرگز به چادر بازنگشت ، همین امر نیز منجر به اعلام ناپدید شدن وی شد. در نتیجه جستجو ، وی پیدا نشد و سرانجام در ساعت 11:20 دقیقه در همان روز ، اولین تماس به مرکز هماهنگی کنترل عملیات در ماه سرخ انجام شد و درخواست کمک کرد.

صحارزنژاد

عملیات جستجو را شروع کنید

سخنگوی معبد مونسا گفت: امدادگران پس از دریافت اخبار و تأیید این حادثه از سوی پلیس اقدام كرده اند. نجات ، دو تیم عملیاتی امداد و نجات کوهستان راس ساعت 13:48 در همان روز به دلیل مسافت وارد منطقه حادثه شدند.

نصیری ادامه داد: پس از تشکیل تیم کوهستانی و تجزیه و تحلیل اطلاعات به دست آمده ، جستجوی دو مسیر ، منطقه امام وردی و پشته های چخال آتشان و تخت میرزا از طریق همکاری مامور منابع طبیعی در دستور کار قرار گرفت. علاوه بر این ، به دلیل حساسیت این مشکل ، جلسه‌ای از ستاد مدیریت بحران شهر برای چند ساعت پس از جستجوی تیم عملیاتی در محل حادثه ، در جلوی فرماندار این شهر برگزار شد و رئیس شعبه هلال احمر کرکوک از اقدامات انجام شده توسط هلال احمر خبر داد. پیشنهاد می دهد. در این جلسه مقرر شد از توان سایر آژانسهای امدادی به ویژه هواپیماهای بدون سرنشین سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و سگ جستجوی مهتاب قرمز استفاده شود.

جیوک شین ولسا سخنگوی گفت: “به دنبال روند پیگیری حادثه ، جلسه‌ای با حضور معاون امداد و نجات ، معاون امداد و رئیس گروه کنترل و هماهنگی عملیات عملیاتی در ساعت 8 صبح برگزار شد.” تجزیه و تحلیل شده است که آقای حسین اصغری ، مسئول تیم واکنش سریع ، برای رهبری این عملیات در کوهستان به منطقه می رود.

به طور مداوم از سه جهت جستجو کنید

وی گفت: روز یکشنبه 13 تیرماه سال 1999 با همکاری معاون محلی هلال احمر ، معاون مدیر هلال احمر ، سرانجام به تجزیه و تحلیل فرضیه و نتایج جستجو پرداخت و تصمیم به ادامه جستجو در سه جهت در تخت میرزا گرفت. پوشش گیاهی موقعیت مکانی تیم گردشگری با امان وردی ، باید بیشتر و دقیق تر باشد. علاوه بر این ، جستجوی دو تیم در اداره کوهنوردی کور دو کوسی در حال انجام بود و با وجود باران شدید روز یکشنبه ، جستجو متوقف نشد.

نصیری در 14 ژوئیه (دوشنبه) اعلام کرد که هواپیماهای بدون سرنشین اکتشافی منابع طبیعی منطقه در ارتباط با استان وجود داشته است. وی گفت: به دلیل شرایط جوی و مه مهیج در منطقه ، هواپیماهای بدون سرنشین قادر به پرواز نبودند و عملیات جستجوی هوا انجام نشده است. روز سه‌شنبه ، 25 ژوئیه ، یک تیم نجات از مربیان با تجربه کوهنوردی و کوهنوردی و مربیان نجات کوهستان برای پوشش این عملیات ، بازسازی کارگاههای کوهنوردی و فرود روی دیوار و دسترسی به رودخانه میانی اعزام شدند. به دنبال کسی هستید که گمشده است. علاوه بر این ، یک کوادکوپتر ارتش خلق عکس های هوایی گرفت و آنها را برای پشتیبانی از عملیات جستجو به مرکز کنترل و هماهنگی عملیاتی ارسال کرد.

بعد از 9 روز اسکن را متوقف کنید

وی ادامه داد: در پی جستجوی شخص مفقود شده ، به دلیل شرایط آب و هوایی ، جستجوی میدانی از چهارشنبه تا جمعه ادامه یافت ، درختان دره ، تیم عملیاتی و محلی که نتایج جستجو در آن یافت نشده است و هدف مورد علاقه ، چادر کوهنوردی در حال حاضر متلاشی شده بود و سرانجام جلسه ستاد مدیریت بحران شهر در تاریخ 19 ژوئیه با حضور فرماندار برگزار شد. نتیجه جستجو به مدت 9 روز یافت نشد ، بنابراین مقرر شد عملیات جستجو توسط تیم امداد و نجات قرمز مونس انجام شود ، اما وقتی خبرهای موثق از مراجع ذیصلاح وارد می شود ، به صورت موردی صورت می گیرد. باید جستجو کنید

در تاریخ 8 و 17 اوت ، دو مرحله جستجو دیگر انجام شد و یک جسد ناشناس کشف شد

سدیم سیری طی دو مرحله 8 و 17 اوت عملیات جستجو و نجات را در محل انجام داد. جسدی ناشناس پیدا و بلافاصله به مقامات انتظامی و قضایی گزارش شد و کار برای انتقال متوفیان به پایین دست و تحویل آن به مراجع ذیصلاح انجام شد.

سخنگوی مون سننگ افزود: “سرانجام ، تعداد نیروهای عملیاتی برای تسهیل در حرکت بدن انسانهای یافت شده در بالادست و سرانجام اجساد به دلیل عدم اطمینان در منطقه افزایش یافته است. طبق برخی اظهارات و شواهد ،

جسد در روز جمعه ، 8 اوت پیدا شد.

او به طور مشابه با سحری زانی نژاد لباس پوشید ، از منطقه خارج شد و تحویل دستگاه های قضایی و انتظامی شد.

ساری سیری در پاسخ به این سؤال كه آیا جسد سحر رجانی زاد بوده است یا خیر ، گفت: “نظر نهایی درباره اینكه آیا جسد باید از یك كوهنورد مفقود شده در منطقه جهان باشد باید توسط پزشکی قانونی تصویب شود.”

وی با قدردانی از تلاشها و جستجوی نجات هلال احمر گفت: از 11 ژوئیه تا 8 آگوست ، این عملیات در مجموع 55 امدادگر از جمله 160 امدادگر و 53 پرسنل ماهواره یخ زده بود.

کاوه راد ، وکیل پرونده ساها رضانژاد وی در توییتر خود نوشت و “از کشف جسد ، که گمان می رود از” ساها “است ، می گوید:” متأسفانه جسد کشف شده قابل شناسایی نیست و یک آزمایش پزشکی قادر به شناسایی هویت دقیق آن و تعیین علت مرگ است. ” “خبر سالم بودن بدن یا نشانه هایی از صدمات وجود ندارد.”

برای بیان دقیق در مورد پرونده ساها رضایی نژاد ، باید منتظر ارائه نظر پزشکی قانونی باشید. جستجو ادامه دارد.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا