اقتصادی

روغن سه کاره تبلیغ شده از صدا و سیما مغایر با استاندارد است

مشخصات ذکر شده بر روی محصول شیر سرخ شده با نام تجاری “Ultra High” ، محصول واحد تولید طبیعت سبز پارس کهن ، استاندارد ملی ایران است ، No. 4152 ، “ویژگی های روغن سرخ کردن و روش های آزمایش” مطابقت ندارد.

به گزارش گزارشگر یک ، وحید مرندی مقدم ، معاون اجرای استانداردها ، خاطرنشان کرد که استانداردهای ملی جداگانه ای برای روغن های پخت و پز با کاربردهای مختلف تهیه شده است. هیچ روغن سه گانه استانداردی برای روغن پخت و پز با استفاده از “پخت و پز ، سالاد و سرخ کردن” وجود ندارد.

به گفته وی ، روغن های مایع مخلوط شده (برای پخت و پز و سالاد استفاده می شود) ، روغن های خانگی (برای پخت و پز استفاده می شود) و روغن های سرخ کردنی (برای سرخ کردن استفاده می شود) برای مخلوط کردن انواع روغن های مایع مانند روغن سویا ، روغن آفتابگردان ، کلزا و مخلوط این روغن ها .

معاون نظارت بر اجرای استاندارد در رادیو و تلویزیون جمهوری اسلامی ایران آگهی سرخ كردن روغن با نام تجاری “Ultra High” ، محصول واحد تولیدی طبیعت سبز پاسكوهان را به عنوان روغن سه منظوره گفت. “روغن مصرفی” ارائه نشده است و این بیانیه که باعث ایجاد تردید در مورد کیفیت مصرف کنندگان می شود ، توسط سازمان ملی استاندارد ایران تأیید نشده است.

مصرف کنندگان می توانند برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد مقررات استاندارد ملی به پورتال این سازمان به آدرس isiri.gov.ir مراجعه کنند.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا