بین الملل

رونمایی از آکادمی‌های تخصصی سما؛ هر استان یک باشگاه فرهنگی ورزشی

گروه استانی خبرگزاری آنا; حدود 750 مدرسه سما در سراسر کشور از مهدکودک تا دبیرستان وجود دارد که به دلیل ظرفیت فوق العاده ای است که برای دروس خود دارند. استعدادیابی و پرورش استعداد در این مدارس و ایجاد آکادمی های تخصصی اجتناب ناپذیر است. البته در دانشگاه نیز تعابیر مختلفی از این مفهوم وجود دارد. اما مفهوم واقعی آکادمی این است که این مرکز نه تنها آموزش های فنی تخصصی در هر زمینه را ارائه می دهد، بلکه موضوعاتی مانند روانشناسی، تغذیه، پزشکی ورزشی را به همراه زبان انگلیسی در طول دوره آموزشی هفتگی توسط کارشناسان برنامه ریزی و ارائه می کند.

بر اساس توافق و تفاهم با فدراسیون پهلوانی و زورخانه ، ما سه دانش آموز زورخانه ای را به طور همزمان در هفته PE در استانهای یزد ، همدان و خراسان رضوی افتتاح می کنیم.آکادمی های ورزشی تخصصی سما نمونه بارز این نوع آکادمی است و در کنار بسیاری از برنامه های ورزشی دیگر در دستور کار گروه تربیت بدنی و سلامت معاونت آموزش عمومی و فناوری دانشگاه آزاد اسلامی قرار دارد.

در همین راستا پس از تصمیم وزارت تربیت بدنی و سلامت معاونت پرورشی و فناوری دانشگاه آزاد اسلامی مبنی بر ایجاد آکادمی های تخصصی ورزشی برای مدارس سما در هر استان، جمشید همتی، مدیر تربیت بدنی و سلامت، اقدام به تأسیس آکادمی های تخصصی ورزشی برای مدارس سما کرد. این آکادمی ها و سایر برنامه های ورزشی. یکی از دلایل آن موارد زیر است که در زیر می خوانیم.

هر استان یک آکادمی ورزشی تخصصی دارد.

آنا: برنامه ها و اهداف تربیت بدنی سما برای فعالیت های ورزشی مدارس چیست؟

هماتی: با داشتن 750 مدرسه در سطوح مختلف از مهد کودک تا دبیرستان و توانایی برجسته ای که شامل تعداد زیادی دانش آموز فعال و توانایی استثنایی در توسعه استعدادها و استعدادها است ، ما برنامه های متعددی را ایجاد کرده ایم ، از جمله: آکادمی تخصصی هر هفته افتتاح می شود به منظور راه اندازی آکادمی های تخصصی تربیت بدنی در هر منطقه از کشور نام منطقه ای که در سطح کشور افتتاح و افتتاح می شود نامگذاری شد.

مفاهیم مختلفی از مفهوم دانشگاه در حال حاضر و در آینده وجود دارد. اما به عنوان مثال در ورزش، مفهوم واقعی آکادمی این است که علاوه بر ارائه آموزش های تخصصی مهارت های ورزشی، مرکزی است که موضوعات هفتگی مانند روانشناسی ورزشی، تغذیه ورزشی و پزشکی ورزشی را ارائه می دهد و به طور کامل توسط متخصصان برنامه ریزی شده است. . به عنوان مثال ، آکادمی والیبال علاوه بر آموزش مهارت های والیبال در طول دوره ، مفاهیم روانشناسی ورزشی ، تغذیه ورزشی ، آسیب های ورزشی ، پزشکی ورزشی ، مفاهیم مربوط به رشته و علوم ورزشی را به طور کامل آموزش می دهد.


بیشتر بخوانید:

دانش آموز سما بروجرد مدال آور مسابقات وزنه برداری قهرمانی جوانان جهان

مدرسه فوتبال در دانشگاه آزاد اسلامی بندرعباس ایجاد می شود.


آغاز قهرمانی قبیله سما

آنا: برای تأسیس این آکادمی ها چه اقداماتی انجام دادید؟

هماتی: به منظور اخذ مجوز آکادمی ، برای گواهینامه کمیته ماده 5 که اساساً مجوز تأسیس باشگاه است درخواست دهید و در هر استان یک مجوز دریافت کنید. باشگاه ورزشی فرهنگی ایجاد تصویری از دانشگاه آزاد اسلامی مجوزها در چندین استان صادر شده است و استان های دیگر در تلاش هستند تا تقریباً تمام مجوزها در هفته PE دریافت شود. ما در حال برنامه ریزی برای افتتاح آکادمی در سراسر کشور در پایان ماه اکتبر هستیم.

آکادمی حرفه ای سما باز هر استان باشگاه فرهنگی و ورزشی خاص خود را دارد.

همه مدیران استانی در تلاش هستند تا این امکان فراهم شود و پس از فراهم کردن زیرساخت ها و آموزش دانش آموزان، مجوز باشگاه داریم تا بتوانیم تیم های جوانان بسازیم و در لیگ های معتبر ورزشی شرکت کنیم. همین روند می تواند مبنای ساخت تیم لیگ برتر دانشگاهی باشد.

در این سال‌ها انتقاد از دانشگاه آزاد اسلامی بوده است که ورزشکاران و قهرمانان به این دانشگاه جذب شوند و به نام آن مشهور شوند. ما می خواهیم این چرخه و چرخه را تکمیل کنیم. یعنی از ابتدا در آکادمی ورزش به دانش‌آموزان مقطع ابتدایی، متوسطه اول و دوم آموزش می‌دهیم، سپس در دانشگاه آزاد اسلامی دانشجو می‌شویم و بعد تبدیل به بازیکن حرفه‌ای می‌شویم. باشگاه در این دانشگاه

آنا: وضعیت مدرسه سما در لیگ کشوری چگونه است و مجوز دارد؟

هماتی: ما در مورد لیگ جوانان با مسئولان جلسه داشتیم و اکنون ووشو ، تکواندو ، تنیس روی میز ، کشتی (آزاد و فرنگی) تماس گرفتیم و اقدامات لازم را انجام دادیم.

سایر رشته های ورزشی از برنامه سما بود. اما به دلیل کمبود وقت تنها رشته هایی برای معرفی و جذب افراد مستعد به مدارس سیما در سراسر کشور وارد شد.

راه اندازی یک آکادمی برای فراهم کردن زیرساخت ها و ارائه آموزش های مورد نیاز زمان زیادی می برد. در حال حاضر ما 4 رشته را برای حضور معتبر در لیگ به نام دانشگاه آزاد اسلامی سما معرفی کرده ایم.

آکادمی حرفه ای سما باز هر استان باشگاه فرهنگی و ورزشی خاص خود را دارد.

آنا: برای مدرسه سما در فوتبال چه برنامه ای دارید؟

هماتی: در رشته فوتبال بسته به شایستگی و علاقه در این رشته فوتبال در چربی وجود دارد. این رشته را به استان داده ایم. ماده 5 تصویب هیئت مدیره باید عنوان رشته ای را که اکثر ایالت ها برای بازی فوتبال در آن انتخاب می کنند ذکر کند. ما می خواهیم یک آکادمی با توجه به ظرفیت های محلی ایجاد کنیم.

مثلاً نمی خواهیم در مازندران آکادمی کشتی و در جانزان هنرهای رزمی ووشو راه اندازی کنیم که سابقه ندارد. به طور مشابه ، طبق مطالعه قبلی ما در مورد استانها ، رشته ها را در نظر گرفتیم و فوتبال یکی از این رشته ها است.

آنا: آیا این ورزش ها می تواند امسال در لیگ باشد؟

برای اخذ مجوز آکادمی گواهینامه کمیته پنجم که در اصل مجوز تاسیس باشگاه است را گرفتیم و به هر استانی درخواست تاسیس باشگاه فرهنگی ورزشی دانشگاه آزاد اسلامی دادیم. هماتی: من به یقین می دانم که تکواندو و ووشو در لیگ امسال قرار خواهند گرفت. ما در این رشته ها کادر فنی بسیار قوی داریم و از خانواده دانشگاه آزاد می آییم و به وضوح در این دو حوزه حضور داریم چون همکاران زحمتکشی هستیم. البته در هر فدراسیونی در کشور لیگ جوانان در هر رشته ای که بتوانیم حضور داشته باشیم وجود ندارد. این بدان معناست که در بسیاری از رشته ها اصلاً لیگ های گروه سنی وجود ندارد.

شروع زورخانه برای 3 دانش آموز در هفته ورزش.

آنا: چه برنامه های مدیریت تربیت بدنی دیگری برای مدرسه سما وجود دارد؟

هماتی: یکی دیگر از برنامه ها تاسیس جورکانای دانشجویی است. بر اساس توافق و تفاهم با فدراسیون پهلوانی و زورخانه ای، سه استان یزد، همدان و خراسان رضوی به طور همزمان سه زورخانه دانش آموزی را در هفته تربیت بدنی افتتاح می کنند.

آشتی صورت گرفت و سه استان یزد، همدان و خراسان رضوی ایران اسلامی و ایران اسلامی و ایران اسلامی شدند. روح قهرمانی و در آنها جوانمردی و اخلاق بیافریند. هدف سما گسترش فرهنگ غنی ایرانی-اسلامی از طریق این رشته جذاب کشتی در مدرسه است.

آنا: آیا مجوز باشگاه برای منطقه گرفته اید؟

هماتی: در نامه ای رسمی به تمام 31 ایالت اعلام کردیم که هر ایالت باید حداقل یک مجوز از کمیسیون ماده 5 برای تأسیس آکادمی بگیرد. واحدهای دانشگاهی در برخی استانها مجوز باشگاه دارند. مثلاً خراسان رضوی مجوز باشگاه دارد و سما از آن مجوز برای تأسیس آکادمی به نام دانشگاه استفاده می کند. استان های غیرمجاز نیز در حال پیگیری هستند، چندین فرم و مراحل اداری وجود دارد که باید انجام شود و همکاران ماه ها پیگیر هستند. اما به دلیل شیوع ویروس کرونا و تعطیلات به تعویق افتاده است.

اما به احتمال زیاد حداقل 50 درصد استان ها تا پایان آنلاین 1400 و هفته دو و میدانی مجوز دریافت خواهند کرد و بقیه تا چند ماه آینده پس از صدور مجوز، آکادمی های ورزشی را راه اندازی کنند.

باز کردن آکادمی حرفه ای سما هر استان دارای یک باشگاه فرهنگی و ورزشی مخصوص به خود می باشد.

آنا: برای جذب حامیان مالی چه کردید؟

هماتی: تأسیس هاگوون سودآور است زیرا زیرساختی وجود دارد که یک سالن بدنسازی و زمین بازی در محوطه دانشگاه است و با توجه به اینکه خانواده سما از لحاظ اقتصادی مرفه هستند ، مشکلات مالی زیادی وجود ندارد. برای موضوع کاربرد، کارگاه های حرفه ای با بهره گیری از شایستگی اساتید، کارکنان، داوران و مدرسان متخصص در دانشگاه آزاد اسلامی برگزار شود.


بیشتر بخوانید:

10 فعالیت در انجمن فرهنگی ورزشی کاسان سما

سما برنامه های ورزشی ، آموزشی و فرهنگی را در یزد اجرا می کند


انگلیسی این آموزش همزمان با سایر مهارتها در آکادمی ورزش آموزش داده می شود. یکی از مشکلات ورزشکاران بزرگسال این است که به خوبی انگلیسی صحبت نمی کنند، به خصوص آنهایی که تبدیل به نیروهای مسلح شده اند و ارتش در تلاش برای حل این مشکل هستند. به این منظور ، معلمان زبان 2-3 جلسه در هفته برای دانش آموزان انگلیسی که بیشتر به خانواده خود خوش آمد می گویند و به عنوان ارزش افزوده درآمد ایجاد می کنند ، آموزش خواهند داد. زیرا می دانند علاوه بر آموزش ورزش در این آکادمی ها، سایر نیازهای شاگردانشان از جمله زبان انگلیسی، روانشناسی و تغذیه ورزشی برطرف می شود. در آکادمی، چنین آموزش هایی می تواند سودآور باشد و مشتریان را جذب کند.

آکادمی ورزشی خود را به روشی دقیق و کارآمد راه اندازی کنید

آنا: همه آکادمی ها اینطوری تدریس می کنند؟

هماتی: اغراق نیست اگر بگوییم در کره آکادمی دیگری به جز آموزش ورزش در این رشته وجود ندارد. پاتولوژیتغذیه ورزشی ، انگلیسی ، روانشناسی ورزش و علم ورزش فعال نیست.

طبق تحقیقات من در مورد مفهوم آکادمی در جهان ، مفهوم آکادمی این است که علاوه بر آموزش ورزش ، به مهارت ها و نیازهای دیگر نیز توجه شود. به عنوان مثال، باشگاه هایی مانند لیورپول، منچستریونایتد و بارسلونا، زمانی که کودکان خردسال را به دلیل وابستگی به خانواده خود از سنین پایین به خدمت می گیرند، خانواده ها را در فاصله 20 تا 30 کیلومتری از ورزشگاه قرار می دهند تا پس از آن بتوانند در کنار والدین خود باشند. آموزش. ; زیرا جدا کردن خانواده و فرزندان برای یک سال غیرممکن است.

آنا: آیا آکادمی آنطور که شما می خواهید کار می کند؟

هماتی: ما همیشه برنامه های خوبی داریم. با این حال، یک مشکل اجرایی وجود دارد. ما سعی می کنیم آن را محقق کنیم. بر اجرای صحیح تمرکز دارد و نیاز به حمایت مدیران به ویژه رسانه ها دارد. سید محمد بطحایی، معاون آموزشی دولتی و فنی دانشگاه آزاد اسلامی از این طرح استقبال کرد و در تمامی جلسات ما را تشویق کرد.

انتهای پیام/4121/4062/

دکمه بازگشت به بالا