فرهنگی

رونمایی از نقشه باستان‌شناسی شهرستان‌های فارس

گزارشگر یک / پاس در آخر هفته بزرگداشت میراث فرهنگی و روز جهانی موزه ، نقشه های باستان شناسی 36 شهر در ایالت پارس به نمایش گذاشته شد.

در مراسمی که روز شنبه ، اول ژوئن با حضور فرماندار پاس در موزه پاس برگزار شد ، از نقشه های باستانی 36 شهر استان رونمایی شد.

استاندار فارس در این باره گفت: فعالیتهای فرهنگی و هنری در استان فارس مورد حمایت اندیشمندان فرهنگی ، هنری ، تاریخی و ادبی کشور ، فرهیختگان ، اساتید و بزرگان و خادمان دستگاه اجرایی از جمله تأمین اعتبار است. و من نیاز به راهنمایی دارد. امنیت و امکانات سرمایه گذاری.

عنایت الله رحیمی گفت: سرزمین ها و سرزمین های مدعی مهد فرهنگ ، تمدن ، تاریخ و ادبیات ایران باستان نه تنها باید به میراث گذشته خود افتخار کنند ، بلکه باید بتوانند آثار خود را خلق کنند تا بتوانند آینده باشند. . به ما افتخار کن

وی در ادامه از مجموعه داران نقشه های باستان شناسی در 36 شهر پارس تشکر کرد. ما امیدواریم که تلاش های روشنفکران ، فرهنگیان و هنرمندان بتواند آثاری در سطح مادی و معنوی و در سطح دکوراسیون ، هنرهای نمایشی و همه هنرها ایجاد کند. امروز در جهان ارائه شده است. کارهای خود را در سراسر جهان گسترش دهید و آنها را به آینده ما برسانید ، و ایران را مانند گذشته یکی از کشورهای برجسته در زمینه تمدن فرهنگی و هنری کنید.

استاندار فارس در مورد مزایای نقشه های باستانی و لزوم توسعه سیستم GIS اظهار داشت: این می تواند یک محیط کاری بسیار ارزشمند باشد و دسترسی به آن می تواند زندگی مردم را در این سطح (مراجعه مکرر به مطب) تسهیل کند. به طور طبیعی ، مشتریان دیگر نیازی به انجام چندین پرسش طولانی ندارند.

مدیر میراث فرهنگی ، گردشگری و صنایع دستی استان پارس نیز در این مراسم حضور یافت و گزارشی از وضعیت موزه در استان منتشر کرد و گفت: استان پارس تنها استانی است که نقشه های باستان شناسی 36 شهر را تهیه کرده است. .

معینی گفت: استان فارس همیشه یک استان پیشرو در نظر گرفته شده است و در این مورد به عنوان الگوی سایر استانها مطرح شده است.

وی گفت: 45 موزه خصوصی و دولتی در ایالت فارس وجود دارد که 16 موزه عمومی ، 18 موزه خصوصی و 11 موزه مشارکت.

معینی ادامه داد: “با درایت و تلاش علاقه مندان به تاریخ و فرهنگ ایران و همکاری سازمان های دولتی و غیردولتی در آغاز قرن جدید ، موزه منطقه ای ، موزه باغ ها و افتخارات ، موزه پاسارگاد ، موزه مفسران جهان اسلام ، موزه زندیه ، موزه حافظ و موزه سعدی ترتیب داده شده اند.

وی هفت موزه را از طرف شورای بین المللی موزه ها (ICOM) به عنوان موزه های شاخص انتخاب کرده است.

به گزارش گزارشگر یک ، در تاریخ 17 آوریل 1994 ، معاون اداره کل میراث فرهنگی استان پارس اعلام کرد که نقشه باستان شناسی این استان تهیه می شود.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا