اقتصادی

رویدادهای علمی باعث جهت‌دهی بهتر به اهداف و اثربخشی حوزه مسئولیت اجتماعی می‌شوند

معاون وزیر صمت با بیان اینکه برگزاری همایش‌ها و رویدادهای علمی باعث جهت‌دهی بهتر به اهداف و اثربخشی حوزه مسئولیت اجتماعی می‌شوند، تاکید کرد: مجموعه صنعتی کشور به مطالعات علمی نیاز دارد. 

 به گزارش گزارشگر یک، دکتر فرشاد مقیمی در همایش «مسئولیت اجتماعی، دانشگاه و صنعت» که امروز، چهارشنبه، ۳ آبان در دانشگاه علم و فرهنگ برگزار شد، اظهار کرد: پاسخگویی و توجه به حوزه مسئولیت اجتماعی دو شاخص مهم در بحث توسعه است. بسیاری از کشورهای پیشرفته به موضوع پاسخگویی توجه ویژه‌ای دارند. بررسی مطالعاتی بیانگر این است که تقریبا هیچ کشوری بدون توجه به موضوع مسئولیت‌پذیری به موفقیت نرسیده است. 

معاون وزیر صمت افزود: برگزاری همایش‌هایی از این دست و رویدادهای علمی باعث جهت‌دهی بهتر به اهداف و اثربخشی حوزه مسئولیت اجتماعی می‌شود. باید اذعان کرد که مجموعه صنعتی کشور به این مطالعات نیاز دارد. 

وی با اشاره به چالش‌های حوزه مسئولیت اجتماعی، اظهار کرد: عدم شفافیت، نبود ضمانت اجرایی برای قوانین و نبود مقرارت متناسب با عملکرد واحدهای صنعتی از موانع اصلی بر سر راه مسئولیت اجتماعی است. 

مقیمی با بیان اینکه متاسفانه نگاه غلطی در خصوص حوزه مسئولیت اجتماعی شکل گرفته است، اظهار کرد: برای حل مشکلات این حوزه می‌بایست اقدامات خاصی انجام داد، درحالی که در برخی از مواقع عدم دخالت و ورود نتایج مثبتی دارد. 

معاون وزیر صمت گفت: به منظور افزایش همکاری بخش صنعت باید مشوق‌هایی را در قالب معافیت‌های مالیاتی در نظر گرفت، این قانون در مجلس تصویب شده، اما به دلیل عدم همکاری سازمان مالیاتی اجرایی نشده است.

وی در پایان گفت: مسئولیت اجتماعی دو بعد دارد؛ اما به مؤلفه «فقرزدایی» مسئولیت اجتماعی بیشتر توجه شده است؛ در حالی که «تکمیل زنجیره صنعت» می‌تواند اثرات مثبتی داشته باشد. با افزایش اشتغالزایی می‌توان سطح فقر را کاهش داد.

انتهای پیام
 

دکمه بازگشت به بالا