اجتماع

زالی:کرونای انگلیسی در ۲۸استان کشور به گردش درآمده است

فرمانده عملیات کنترل بیماری کرونا در کلانشهر تهران نسبت به افزایش خطر ابتلا به ویروس با آغاز سفر به نوروز هشدار داد و گفت: ویروس جهش یافته کرونا یا همان سویه انگلیس اکنون در 28 ایالت کشور گسترش یافته است. .

به گزارش گزارشگر یک ، به نقل از تبلیغات دانشکده پزشکی شهید بهشتی ، دکتر علیرضا زالی امروز شنبه درباره وضعیت تاج در تهران گفت: رشد حدود 12 درصدی را نشان می دهد.

وی افزود: “از این تعداد 872 بیمار در بخش مراقبت های ویژه بستری شدند كه در مقایسه با هفته قبل حدود 6٪ افزایش داشته است.”

دکتر زالی ادامه می دهد: تعداد کل بیمارانی که در 24 ساعت گذشته سرپایی معرفی کرده اند حدود 3500 نفر است. دلیل این امر آنست که مراجعه به مرکز بهداشت عمومی در روزهای تعطیل معمولاً کمتر از روزهای عادی است.

وی خاطرنشان کرد: طی 24 ساعت گذشته 272 بیمار کرونیایی از بیمارستان مرخص شده اند و تعداد مراجعه به بیمارستان ها و خطاهای مراقبت های ویژه نسبت به هفته قبل افزایش یافته است.

دکتر زالی افزود: “به نظر می رسد این هفته باید منتظر تعادل منفی بین میزان تخلیه و میزان پذیرش باشم.”

وی یادآور شد که در 24 ساعت گذشته ، تعداد بیماران تازه پذیرفته شده در مقایسه با افرادی که مرخص شده اند ، افزایش یافته است.

دکتر زالی با بیان اینکه با توجه به شاخص ها ، ایالت تهران شهر زرد کرونا محسوب می شود ، اظهار داشت: در نوروز ، تهران در درجه اول منبع سفر است و شاید بیشترین سفرهای نوروزی به تهران اختصاص یابد. مطالعات اخیر نشان داده است که به طور کلی بین 27 تا 33 درصد از سفرهای بین شهری آخر هفته طی ماه گذشته در تهران بوده است ، بنابراین این تعداد می تواند در تعطیلات نوروزی شما افزایش یابد.

وی با در نظر گرفتن این واقعیت که تهران در درجه اول منبع سفرهای نوروزی و مورد علاقه است ، افزود: شما به ویروس جهش یافته آلوده اید. “

دکتر زالی خاطرنشان کرد که تهران اولین عفونت ها را مشاهده کرده است. “اگر تهران و كوزستان را با بالاترین نسبت ورودی / خروجی ویروس جهش یافته ترك كنید ، آذربایجان غربی ، مركزی و مركزی دارای درصد بالایی از ویروس ها هستند.” آنها جهش هایی دارند كه بعضی از آنها به دلیل شرایط آزمایشگاهی و آزمایش های تعیین توالی است.

“بنابراین ، ما با یک سناریوی وحشتناک روبرو هستیم که ویروس جهش یافته در سراسر کشور در حال گسترش است و امیدواریم سفر نوروزی با این عود و سویه مقاوم مشکلی ایجاد نکند.”

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا