اجتماع

زاکانی: ریشه عسرت در بی‌توجهی به منزلت مردم، نخبگان و قانون است

شهردار تهران با بیان اینکه راه مقابله با دشمنی و عدا شکل گرفته است که قوی باشد، گفت: راه قوی شدن چنگ زدن به اسلام، تبعیت از رهبری، خدمت به مردم و مشارکت است.

به گزارش گزارشگر یک، علیرضا زاکانی شهردار تهران در مراسم گرامیداشت هفته بصیرت و سردار شهید حاج قاسم سلیمانی که یکشنبه ۱۱ دی ۱۴۰۱ در دانشگاه علم و صنعت برگزار شد، بیان کرد: شرایط ماه‌های اخیر نشان از تبی در جامعه دارد که از حکایت می‌کند. . در کنار آن راه مقابله با دشمنی و عداوت شکل گرفته این است که خود را قوی و دشمن را به حال نگذاریم و او را کنترل کنیم و راه قوی شدن نیز چنگ زدن به اسلام، تبعیت از رهبری و خدمت به مردم است.

وی با بیان اینکه باید با جهاد تبیین و روشنگری در مسیر غفلت زدایی حرکت کنیم، افزود: در مقابله با عسرت و حل مشکلات مردم نیز با نوکری مردم از زاویه نگاه حاج قاسم که منت می کشید تا نوکری کند، مانند کسانی که در مسیر هستند. اربعین منت می‌کشند تا به زائران کربلا خدمت کنند، باید پیش برویم.

زاکانی با اشاره به اینکه با خدمت و پیشرفت نسبت به عمل و قوی شدن ما را می‌توان کرد، گفت: در بحث پیشرفت اگر مسیر علمی در مسیر درست قرار گرفتن ما را به قله‌های افتخار می‌رساند.

وی ادامه داد: تربیتی ما آن بایستگی و شایستگی لازم نیست و باید در مختصات خود بایستد. از گرفته تا دانشگاه و مدرسه و خانواده، همه باید در جای درست خود قرار گیرند که این مسئله را به ردز و مدایدی.

شهردار تهران با بیان اینکه چرا عسرت نیز بی‌توجهی به منزلت است. منزلت مردم، نخبگان و قانون، اضافه کرد: راه دیگری قوی می‌شود و به این نکته توجه می‌کند که اگر شرایط را بسنجیم می‌بینیم که یک جای کار ما لنگ می‌زند یا در تصویر ذهنی دیگران آن را به وجود می‌آورد و آن را در جنبه شوکت می‌کند. آن کسی که در آشوب دوباره از پنجره خانه خود شعار سر می‌دهد، می‌کند ماجراست و فردایی دنارد. بنابراین راه حل برای بازگشت به این شوکت قاطعیت با جنبه شرارت و رافت با جنبه عمومی و مردمی ماجرا است.

به نقل از سایت شهر، وی در پایان با بیان اینکه باید توجه داشته باشیم که مردم از حرف و عمل فاصله دارند تا از این مسئله دوری کنند، می‌دانند: شرایط سه ماه آینده را فرصتی می‌بینم که باید به اصل اسلام و اسلام تبدیل شود. انقلاب برگردیم. اگر توجه کنیم می‌توانیم از این اتفاقات فرصتی بزرگ بسازیم.

در پایان این مراسم ضمن تشییع پیکر یکی از شهدای گمنام، از چند تن از خانواده شهدا با حضور شهردار تهران جتلیل شد.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا