عمومی

زمینه ایجاد اشتغال و مسکن جوانان فراهم شود – خبرگزاری آنلاین | اخبار ایران و جهان

به گزارش خبرنگار آنلاین، حجت الاسلام سید احمد رضا شاهرخی شامگاه دوشنبه در جلسه تفسیر قرآن با بیان اینکه تا در این دنیا هستم، می‌توانیم کار خیر و نیکی را انجام دهیم، اظهار داشت: اعمال ما در اختیار ما است و روزی که از این کار. دنیا رخت بر بستیم، پرونده اعمال ما بسته می‌شود.

وی با اشاره به اینکه در سفر آخرت بر اساس جنبه های دنیوی ما را می شناسند، به فکر خودمان باشیم. و… خود گره گشای کار دیگران می شود و می توانیم لبخندی را بر چهره مؤمنی و نیازمندی ایجاد کنیم، پیوندی را ایجاد کنیم، دو جوان را به همدیگر پیوند بدهیم، اسباب زندگی جوانان را ایجاد کنند، اسباب مسکن جوانان را ایجاد کنند، اسباب مسکن جوانان را فراهم کنند. کنیم، هر کس در حد وسع و انجام خودش اینها را انجام دهد، در این صورت هدایان خداوند هم.

نماینده ولی‌فقیه در لرستان در ادامه با اشاره به آیه ۱۳۰ سوره «بقره»، «وَمَنْ یَرْغَبُ عَنْ مِلَّةِ إِبْرَاهِیمَ إِلَّا مَنْ سَفِهَ نَفْسَهُ ۚ وَلَقَدِ اصْطَفَیْنَاهُ فِی الدُّنْیَا ۖ وَإِنَّهُ فِی الْآخِرَةِ لَمِنَ الصَّالِحِینَ، گفت: این آیه در باب حضرت ابراهیم (ع) است ، کسانی مانند آنها با خصوصیاتی که کفار مبهوت او شدند و در منطق و استدلال یا همه اعتراف کردند، تسلیم خداوند متعال بود، به دستور خداوند کارد را به گلوی فرزندش آورد.

حجت الاسلام شاهرخی با اشاره به آیه ۹ و ۱۰ سوره «ملک»، «قَالُوا بَلَیٰ قَدْ جَاءَنَا نَذِیرٌ فَکَذَّبْنَا وَقُلْنَا مَا نَزَّلَ اللَّهُ مِنْ شَیْءٍ إِنْ أَنْتُمْ إِلَّا فِی ضَلَالٍ کَبِیرٍ»، «وَقَالُوا لَوْ کُنَّا نَسْمَعُ أَوْ نَعْقِلُ مَا کُنَّا فِی أَصْحَابِ السَّعِیرِ» بیان داشت: بر اساس این آیات، گناهکاران در جهنم اعتراف می‌کنند که کسی آمد، پیامبری آمد و به ما بیم داد، اخبار عقاب را به ما گفت اما ما تکذیبش کردیم، گناهکاران سه اعتراف می‌کنند: اول: پیامبری آمدند و تکذیبش کردند، دوم: ما تعقل نکردیم و سخن حق را گوش نکردیم و سومین اعتراف، اعتراف به گناه است.

وی با بیان اینکه رحمت خدا از اصحاب جهنم دور است، آنها هم عذاب جسمانی و روانی می‌شوند، گفت: ریشه تکذیب جهانمیان، به عدم تعقل بر می‌گردد، فکر و اندیشه نکرده‌اند، همچنین دارای روحیه لجاجت بوده‌اند.

نماینده ولی‌فقیه در لرستان با تاکید بر اینکه اعتراف به گناهان در آخرت سودی ندارد، در همین دنیا باید توبه و بخشش کنیم، آن را هم در ماه مبارک رمضان، اضافه کنید: اگر زبان را از غیبت، تهمت، دروغگویی، اموری که اختلاف و تفرقه دارند. را در جامعه به وجود می آورد و… کنترل کنیم، کلی از آسیب‌های اجتماعی از بین می‌رود.

حجت الاسلام شاهرخی با اشاره به آیه ۱۷۹ سوره «اعراف»، «وَلَقَدْ ذَرَأْنَا لِجَهَنَّمَ کَثِیرًا مِنَ الْجِنِّ وَالْإِنْسِ ۖ لَهُمْ قُلُوبٌ لَا یَفْقَهُونَ بِهَا وَلَهُمْ أَعْیُنٌ لَا یُبْصِرُونَ بِهَا وَلَهُمْ آذَانٌ لَا یَسْمَعُونَ بِهَا ۚ أُولَٰئِکَ کَالْأَنْعَامِ بَلْ هُمْ أَضَلُّ ۚ أُولَٰئِکَ هُمُ الْغَافِلُونَ» بیان داشت : تعبیر این آیه شریفه برای همه ما هشدار دارد چرا که می‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ ‌ اما نمی‌بینند، اما آنها را با آن نمی‌بینند، اما آنها را با آن نمی‌بینند، این از صفات انسانیت نمی‌شود، بلکه این حیوان هم بدتر است چون حیوانی از نعمت عقل و تصور وجود ندارد، اینها همان‌هایی هستند که از هدایت باطنی هستند. ظاهری خداوند غفلت کرده اند.

وی گفت: امیدواریم که خداوند در این ماه برای همه ما یک توشه معنوی، تقوا و برای هدایت در نظر گرفتن، این نور هدایت شود، استمرار پیدا کند، ذخیره معنوی همه در طول سالیان عمرمان باشد، مردم متدین را به این امر کنند. شکل در برنامه های دینی، مذهبی و نشست های تلاوت قرآن، مساجد و… ببینید، حکایت از همان رحمت الهی دارد که نصیب ما شده است.

دکمه بازگشت به بالا