اقتصادی

زمینه مناسبت اوراسیا برای تقویت صادارت کشور

گزارشگر یک / قم رئیس مرکز تحقیقات اتاق بازرگانی ایران گفت: “امنیت همراه با اقتصاد کشور را به سمت توسعه و توسعه سوق می دهد.”

محمد قاسمی امروز در جلسه گفتگوی دولت و بخش خصوصی و رویدادی به افتخار بزرگترین صادرکنندگان این ایالت که در سالن کرامت فرمانداری برگزار شد ، سخنرانی کرد.

وی گفت: “اقتصاد باید مدیریت شود و دولت باید راهی پیدا كند. هنوز مهمترین فرصت طلایی برای گسترش منطقه اوراسیا است.” در این راستا ، ما باید از شرایط ایجاد شده در بازار اوراسیا و شرایطی که تعرفه های ترجیحی ارائه می شود ، نهایت استفاده را ببریم.

“ما اخیراً یک توافق اقتصادی با اوراسیا امضا کردیم تا فرصتی برای مذاکره در مورد صادرات فراهم کنیم. این توافق نامه در آینده نزدیک بررسی و اجرا می شود. این توافق نامه شامل سبزیجات ، میوه ها ، صنایع غذایی ، ماهی ، میگو و گل است. ایران باید بیشترین تخفیف ترجیحی را دریافت کند ، در حالی که 360 قلم کالایی که ایران تخفیف ترجیحی دریافت کرده 262 قلم صنعتی است و از این فرصت استفاده می شود.

“در چارچوب برنامه هفتم توسعه ، با در نظر گرفتن دو هدف توسعه صادرات و بهبود بهره وری در برنامه اقتصاد ملی ، در تمام بخش ها به دستاوردهای زیادی رسیده ایم.”

ارزش صادرات این مهاجرت 225 میلیون دلار در سال 1998 بوده است.

محمود سیجانی در این جلسه گفت: تأمین مواد اولیه یکی از مشکلات جدی در کانالهای تولید و صادرات است.

رئیس سازمان صنعت ، معدن و تجارت قم افزود: “با تمهیدات برنامه ریزی شده ، تأمین مواد اولیه واحدهای صادراتی به طور کامل در استان انجام می شود و صادرکنندگان سفارش می کنند تا دریافت مواد اولیه را آسان کنند.”

“علیرغم همه مشکلات صادراتی ، منشأ تولید استان قم در سال 1998 225 میلیون دلار بود که 60 درصد این صادرات ، معادل 150 میلیون دلار نتیجه تلاش آنها بود. صادرات.”

سیجانی گفت: “امروز 18 صادرکننده برتر قم به دلیل صادرات محصولات الکترونیکی مصرفی ، مواد شیمیایی ، فلزات و صنایع پایین دستی نفت به کشورهایی مانند عراق ، افغانستان ، امارات و کشورهای حاشیه خلیج فارس مفتخر شده اند.”

در این جلسه ابوالفضل خاکی از اتاق بازرگانی کوم گفت: در این شرایط انتظار می رود دستگاههای دولتی و سایر دستگاهها و مقامات از فعالان اقتصادی که سربازان خط مقدم جبهه جنگ اقتصادی هستند حمایت کنند.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا