بین المللگزارشگر کسب و کار

زندگی در عمان برای ایرانیان

مطلب پیشِ رو، راهنمای کامل زندگی در عمان در سال 2023 است که طبق اطلاعات و آمار دقیق نگارش شده است. محتوای این صفحه مدام به‌روزرسانی می‌شود تا اگر اطلاعات تازه‌ای به دستمان رسید، در اختیارتان قرار گیرد.

نکته: مطالب این صفحه برای افزایش اطلاعات شما به رشته تحریر درآمده و مهاجرت به عمان، فعلا جزو خدمات مجموعۀ پارسی کانادا نیست. (در حال حاضر می‌توانید با ، به این کشور مهاجرت کنید). ما پیشنهاد می‌کنیم خودتان را محدود نکرده و ببینید شانستان برای مهاجرت به سایر کشورها مثل آلمان، استرالیا، کانادا و … چقدر است. گردش بوک شما را به خواندن ادامه مطالب دعوت می کند.

بسیار خب!
حالا به سراغ مقاله پر و پیمان خودمان برویم.

هنوز هم هستند کسانی که فکر می‌کنند عمان یک کشور بیابانی دورافتاده و نه‌چندان جذاب عربی است و زندگی در عمان، چنگی به دل نمی‌زند! اگر روزی گذرتان به این کشور حوزه خلیج فارس بیفتد، خودتان می‌بینید که این نوع طرز فکر تا چه اندازه اشتباه است و باید کاملاً برعکس فکر کرد!

عمان، با وجود مساحت کم (تقریباً سه برابر استان اصفهان) و جمعیت پایین (به اندازه استان اصفهان)، اکنون یکی از پیشرفته‌ترین و از در حوزه خلیج فارس است.
تا دلتان بخواهد، دلیل برای این ادعا وجود دارد. از وجود مشاغل فراوان در عمان گرفته تا درآمد سرانه بسیار خوب نسبت به کشورهای دیگر؛ از شرایط مناسب برای مهاجرت گرفته تا سطح رفاه و توسعه!

در این نوشته، زندگی در عمان را بررسی کرده‌ایم و هرآنچه لازم است پیش از تصمیم به مهاجرت به عمان بدانید را برایتان توضیح داده‌ایم.

همچنین در کنار تصمیم شما برای مهاجرت، باید از هزینه‌ها هم اطلاع کافی داشته باشید. بنابراین قبل از بررسی زندگی در این کشور، مطلب را مطالعه کنید.

در ادامه ممکن است سؤالی در ذهنتان باشد که پاسخش در این مقاله نیست! بسیار خب! قسمت کامنت‌ها برای شماست، بنویسید و پاسخ مناسب دریافت کنید!

نگاهی به کشور عمان

کشور عمان شهری با هوای مدیترانه‌ای است، البته در شهرهای ساحلی این کشور، آب‌وهوا گرم و مرطوب است. بنابراین شاید کشور عمان برای زندگی افرادی که به این نوع از آب‌وهواها عادت دارند، مناسب باشد.

بومی‌های کشور عمان عرب هستند و زبان رسمی نیز در این کشور عربی است. اما در دهه‌های اخیر تعدادی از بلوچ‌ها از کشورهای ایران و پاکستان به عمان مهاجرت کرده و بخشی از جمعیت این کشور را تشکیل می‌دهند. همچنین اسلام دین رسمی کشور عمان است اما می‌توان هندوها را نیز در میان مردم این کشور مشاهده کرد.

تعداد شیعیان در این کشور زیاد است. همچنین قانون آزادی دین نیز در قانون اساسی عمان وجود دارد. به همین دلیل هرکسی برای انجام انواع مراسم‌های مذهبی خود در کشور عمان آزادی دارد.

به دلیل اینکه کشور عمان یکی از توریستی‌ترین کشورهای حوزه خلیج‌فارس است، بیشتر مردم این کشور به زبان انگلیسی آشنایی دارند. کشور عمان یک کشور رو به رشد است که اقتصاد آن بیشتر بر پایه نفت قرار دارد. به همین دلیل می‌توان گفت که فرصت‌های کاری در این کشور نسبتا زیاد است.

به‌علاوه موقعیت توریستی این کشور باعث شده که سرمایه‌گذاران زیادی به سمت آن جذب شوند. همچنین عمان روابط خوبی با همسایگان خود دارد. به همین دلیل از امنیت خوبی نیز برخوردار است. شما می‌توانید در صفحه اطلاعات کامل در ارتباط با این کشور را بخوانید.

وضعیت کلی زندگی در عمان

شرایط زندگی در عمان با توجه به اعتقادات مذهبی مردم این کشور تا حدی به ایران و دیگر کشورهای مسلمان نزدیک است. مسلمانان این کشور ترجیح می‌دهند که تنها با مسلمانان دوست شوند. همچنین زنان تا پیش از ازدواج باید قوانین سخت‌گیرانه‌ای را رعایت کنند.

در کنار این‌ها مردمی که کشور عمان را برای زندگی انتخاب کرده‌اند، باید تا حد امکان به آداب‌ورسوم این کشور احترام بگذارند. به‌عنوان‌مثال مردم عمان به سنت‌های خود بسیار پایبند هستند و معمولا عقاید به اصطلاح سنتی دارند. بنابراین پوشیدن شلوارک برای مردان در این کشور کار درستی نیست. این عملی است که برای خانم‌ها به‌طور کامل ممنوع شده است. به‌علاوه افراد حق ندارند با لباس‌هایی که می‌خواهند با استفاده از آن‌ها به ساحل بروند، در سطح شهر قدم بزنند.

یکی از عجیب‌ترین شرایط زندگی در عمان این است که شما نباید در مکان‌های عمومی دست تکان بدهید. این عادتی است که از سوی مردم این کشور به‌شدت نهی شده است. به‌علاوه زمانی که می‌خواهید از افراد مختلف و یا وسایلی که به آن‌ها تعلق دارد عکس‌برداری کنید، باید حتما از آن‌ها اجازه بگیرید. بهتر است خیلی زود با مردم این کشور صمیمی نشوید. همچنین صدا زدن افراد به اسم کوچک نیز در عمان رواج ندارد.

اگر کشور عمان را برای زندگی انتخاب کردید، باید به قوانین راهنمایی و رانندگی به‌شدت احترام بگذارید. همچنین نباید بدون اجازه و یا با کفش به یک مکان وارد شوید. زندگی در عمان می‌تواند با بازدید کردن از مکان‌های دیدنی مختلف در این کشور و رفتن به شهرهای ساحلی از یکنواختی خارج شود. شما می‌توانید از انواع موزه‌ها و مکان‌های سلطنتی در کشور عمان دیدن کنید. همچنین در شهرهای ساحلی نیز می‌توانید از انجام انواع ورزش‌های آبی و تماشای دلفین‌ها لذت ببرید.

مزایای کشور عمان برای زندگی

کشور عمان برای زندگی یکی از امن‌ترین کشورها است. مردم این کشور بسیار به عقاید یکدیگر احترام می‌گذارند و بر روی رعایت قوانین حساسیت دارند. به همین دلیل میزان جرم در کشور عمان بسیار کم است. بنابراین می‌توان گفت که یکی از بهترین کشورها برای تشکیل خانواده و بزرگ کردن فرزندان، کشور عمان است.

  • شرایط ساده و مناسب ارتباط با مردم:

هرچند در این کشور افراد معمولا یکدیگر را به اسم کوچک صدا نمی‌زنند و خیلی با هم صمیمی نیستند، اما ارتباط برقرار کردن با مردم عمان کار چندان دشواری نیست. مردم این کشور به شناخت خارجی‌ها علاقه زیادی نشان می‌دهند. به‌علاوه شهرهای کشور عمان نیز مساحت نسبتا کمی دارند. به همین دلیل می‌توان با شرایط نسبتا ساده‌ای در این کشور به شبکه‌سازی اقدام کرد.

  • خودروی شخص ارزان و در دسترس!

در کنار این‌ها برای زندگی در عمان خرید اتومبیل مقرون‌به‌صرفه‌تر از استفاده از حمل‌ونقل عمومی است. در این کشور اتومبیل‌های لوکس کشورهای حاشیه خلیج‌فارس قیمت نسبتا پایینی دارند. به‌علاوه سوخت نیز ارزان است. به همین دلیل می‌توان گفت که زندگی در عمان برای ایرانیان از این نظر ایده آل است. زیرا بیشتر ایرانیان ترجیح می‌دهند که از اتومبیل شخصی استفاده کنند.

  • وجود مدارس و موسسات آموزشی بین‌المللی

علاوه بر این‌ها کشور عمان دارای مدارس بین‌المللی است که از کیفیت آموزشی بالایی برخوردار هستند. به همین دلیل کشور عمان برای زندگی خانواده‌هایی که فرزند دارند، بسیار مناسب است. تعداد زیادی از این مدارس بین‌المللی در شهر مسقط قرار دارند. این مدارس علاوه بر کیفیت آموزشی بالا، از معلمان باتجربه نیز برخوردار هستند.

  • امکانات تفریحی و گردشگری مناسب

مردم عمان نیز مانند بیشتر مردم خاورمیانه به تفریح علاقه زیادی دارند. از سوی دیگر عمان یک کشور توریستی است. به همین دلیل مراکز تفریحی زیادی در این کشور وجود دارند. به‌ویژه در شهرهای ساحلی عمان می‌توان مناظر بکر طبیعی را پیدا کرد. در کنار این‌ها کشور عمان برای زندگی کوهنوردان و کسانی که به دشت نوردی علاقه دارند، جای بسیار مناسبی است.

  • شرایط نه‌چندان سخت اسکان و اقامت

اگر با ویزای کاری به کشور عمان رفته باشید، می‌توانید از امکانات اقامتی نیز بهره‌مند شوید. به عبارت بهتر شرکت‌هایی که درخواست کاری شما را پذیرفته‌اند، مکان اقامت شما را نیز مشخص می‌کنند. به همین دلیل زمانی که شما قدم به خاک این کشور می‌گذارید، نگرانی از بابت محل اقامت نخواهید داشت.

برای اطلاع از شیوه اخذ ویزای کار عمان و شرایط کار در این کشور مطلب زیر را مطالعه کنید

  • هزینه مناسب اجاره‌خانه و دسترسی راحت به شهرها

ازآنجاکه شهرهای بزرگ عمان مساحت نسبتا کمی دارند، افراد می‌توانند خانه‌هایی را با هزینه کمتر در حاشیه شهرها اجاره کنند و با کمی رانندگی کردن به محل کار خود بروند. به‌این‌ترتیب تا حد زیادی در هزینه‌های شما صرفه‌جویی خواهد شد. البته برخی از شرکت‌ها کمک‌هزینه‌ای را برای پرداخت اجازه به شما می‌دهند.

  • وجود ایرانیان زیاد در عمان!

به دلیل اینکه جمعیت مهاجر در این کشور بسیار زیاد هستند، پیدا کردن دوست و حتی ایرانیان در عمان چندان کار دشواری نیست. به‌علاوه همه افراد طرفدار هر سبک زندگی که باشند می‌توانند به کشور عمان برای زندگی ایده آل خود فکر کنند.

  • خدمات درمانی و بهداشتی مناسب

استاندارد خدمات بهداشت و درمان در کشور عمان نسبتا بالا است. این استاندارد بالا و خدمات باکیفیت در هر دو بخش خصوصی و دولتی یافت می‌شود. بااین‌حال در بخش خصوصی کارمندان به زبان انگلیسی صحبت می‌کنند. همچنین این بخش‌ها خلوت‌تر هستند و امکانات بهتری در آن‌ها فراهم شده است.

معایب زندگی در عمان

  • وضعیت رانندگی در عمان عالی نیست!

هرچند که احتمالا رانندگی در عمان برای شما آسان‌تر از ایران خواهد بود، بااین‌حال این کشور نرخ تصادف بالایی دارد. بیشتر مردم این کشور برای قوانین رانندگی احترام زیادی قائل هستند. اما در این میان افرادی هم پیدا می‌شوند که در زمان رانندگی دقت کافی را ندارند. بااین‌وجود شرایط جاده‌های عمان برای رانندگی بسیار عالی است.

  • سرعت و جریان زندگی آهسته!

زندگی در عمان با جریان بسیار آهسته‌ای در جریان است. در این کشور خبری از سرعت بالایی که در کشورهای غربی وجود دارد، نیست.

البته کشور عمان برای زندگی ایرانیان از این نظر مشکل چندانی ندارد. زیرا ایرانیان با ریتم آهسته زندگی در یک کشور غریبه نیستند. اما گاهی اوقات ممکن است سرعت پایین انجام کارها در کشور عمان حوصله شما را سر ببرد. تا حدی که شاید ناچار شوید برای راه‌اندازی یک سرویس اینترنتی یا باز کردن یک حساب بانکی ساعت‌ها منتظر شوید.

کشور عمان برای زندگی افرادی مناسب است که تقریبا ثروتمند هستند. مواد غذایی در این کشور قیمت نسبتا بالایی دارند. به‌علاوه لباس‌هایی با مارک‌های غربی و کالاهای الکترونیک نیز در این کشور قیمت زیادی دارند. از سوی دیگر هزینه تحصیل نیز در کشور عمان بسیار بالا است. اگر می‌خواهید فرزندتان در یک مدرسه بین‌المللی خوب تحصیل کند، باید هزینه زیادی را برای این کار بپردازید.

برای مطالعه بیشتر در این باره، مطلب را از دست ندهد.

هرچند کشور عمان برای زندگی استانداردهای نسبتا بالایی دارد، اما قوانین سخت‌گیرانه‌ای نیز بر آن حکم‌فرما است. به‌عنوان‌مثال شما نمی‌توانید هر زمان که خواستید شغل خود را تغییر دهید. قوانین کار در عمان به‌ویژه برای مهاجران سخت‌گیرانه هستند. شما به‌عنوان یک مهاجر تنها در صورتی می‌توانید شغل خود را در عمان عوض کنید که گواهی رضایت NOC را از کارفرمای قبلی خود دریافت کرده باشید. در غیر این صورت به مدت دو سال حق کار در کشور عمان را ندارید.

این تحریم دو ساله درصورتی‌که پس از ترک شغل به‌طور موقت از عمان خارج شوید، نیز اعمال می‌شود. در این مورد تفاوتی ندارد که شما گواهی رضایت را از کارفرمای خود دریافت کرده‌اید یا خیر.

  • اجاره منزل فقط به‌مدت 1 سال!

مدت‌زمان اجاره مسکن در این کشور که تنها گزینه مهاجران برای زندگی در عمان است، به‌صورت یک‌ساله تنظیم می‌شود. بر این اساس شما اگر پیش از به پایان رسیدن مهلت یک‌ساله، تصمیم به تعویض خانه گرفتید، باید اجاره‌بهای یک سال را به‌طور کامل پرداخت کنید.

آب‌وهوای گرم نیز یکی دیگر از معایب زندگی در عمان است. تحمل این موضوع به‌ویژه برای افرادی که به چنین آب‌وهوایی عادت ندارند، کمی دشوار است. اگرچه هوای شب‌ها در این کشور نسبتا دلپذیر است و زندگی شبانه در عمان جریان دارد.

اگر در زمان زندگی در عمان به آمبولانس احتیاج پیدا کردید، نمی‌توانید به سرویس‌دهی آن‌ها اعتماد کنید. بیشتر مهاجران در عمان ناچار هستند که از بیمه‌های درمانی استفاده کنند. زیرا هزینه درمان خصوصی در این کشور بسیار بالا است. بااین‌حال معمولا شبکه آمبولانس‌ها به‌درستی به شما پاسخ نمی‌دهند و ناچار هستید خودتان بیمار را به بیمارستان منتقل کنید.

شرایط زندگی در عمان

احتمالا تا اینجای کار با خواندن مزایا و معایب زندگی در عمان، شرایط کشور عمان برای زندگی را تا حدی درک کرده‌اید. اما در این بخش به بررسی برخی از شرایط ناگفته در بخش‌های پیشین می‌پردازیم. در عمان قانونی برای تحصیل اجباری وجود ندارد. دانش آموزان در این کشور می‌توانند پس از طی کردن دوره شش‌ساله تحصیل ابتدایی وارد بازار کار شوند. اما درصورتی‌که تمایل به ادامه تحصیل داشته باشند، پس از طی یک دوره سه‌ساله وارد دبیرستان خواهند شد. هنوز هم در کشور عمان می‌توان مناطقی را پیدا کرد که به آب آشامیدنی و انرژی الکتریکی دسترسی ندارند.

اما درصد مساحت این مناطق کم است. 2 درصد از جمعیت کشور عمان از انرژی الکتریکی بهره‌مند نیستند. همچنین 4.5 درصد از جمعیت شهری و 13.9 درصد از جمعیت روستایی به آب آشامیدنی دسترسی ندارند. عمان کشوری است که رشد اقتصادی خوبی دارد. به همین دلیل نرخ بیکاری در عمان پایین است. شرایط زندگی در عمان همیشه همراه با برخی از سنت‌ها و قوانین بوده است. مردم عمان به سنت‌های خود افتخار می‌کنند و نمی‌توانند بی‌احترامی به آن‌ها را از سوی دیگر افراد بپذیرند. همچنین مسلمانان این کشور بر روی مساجد خود بسیار حساسیت دارند.

مردم عمان هرگز در خیابان یا مکان‌های عمومی برای صحبت درباره مسائل مختلف تجمع نمی‌کنند. آن‌ها معتقد هستند که خندیدن با صدای بلند در خیابان باعث ایجاد مزاحمت برای سایر افراد خواهد شد. به‌علاوه قوانین زندگی در عمان به افراد اجازه نمی‌دهند که در مکان‌های عمومی دخانیات مصرف کنند یا الکل بنوشند. در این کشور الکل تنها به افرادی فروخته می‌شود که مجوز داشته باشند. به‌علاوه کشور عمان برای زندگی یک کشور کاملا ایمن است.

به همین دلیل افراد حق حمل سلاح ندارند. هرچند در عمان قانونی برای حجاب اجباری وجود ندارد اما مردم و قوانین این کشور به‌شدت در مقابل پوشیدن لباس‌های کوتاه حساس هستند.

زندگی در عمان برای ایرانیان

ازآنجاکه مردم عمان و ایران عقاید بسیار نزدیکی دارند، احتمالا کشور عمان برای زندگی ایرانیان گزینه مناسبی است. احتمالا روند کند انجام کارهای اداری در عمان برای ایرانیان ناآشنا نیست. اما شاید برخی از قوانین و سنت‌های این کشور مانند بلند نخندیدن در خیابان و قوانین سخت‌گیرانه برای تغییر شغل، کمی زندگی در عمان را برای ایرانیان سخت کند.

به‌علاوه آب‌وهوای خشک این کشور نیز ممکن است برای برخی ایرانیان چندان جذاب نباشد.


ایران و عمان ازنظر سیاسی روابط بسیار خوبی با هم دارند. به همین دلیل شرایط و زندگی در این کشور برای ایرانیان چندان دشوار نخواهد بود.

در کنار این‌ها عادت به رانندگی با اتومبیل شخصی در جاده‌های این کشور یکی از چیزهایی است که زندگی در عمان را برای ایرانیان جذاب کرده است. بااین‌وجود هزینه زندگی در عمان برای ایرانیان کمی زیاد است. به‌ویژه اگر ایرانیان مایل به دنبال کردن سبک زندگی غربی در این کشور باشند.

هزینه مهاجرت به عمان

در سال‌های اخیر، عمان به یک مقصد محبوب برای مهاجرت تبدیل شده است. قبل از مهاجرت باید تمام مسیرها را بررسی کنید چون با توجه به نوع ویزای انتخابی، هزینه‌ها هم متفاوت خواهند بود. راه‌های مهاجرتی عبارت‌اند از : کار، تحصیل، سرمایه‌گذاری، ثبت شرکت، ازدواج و غیره. اطلاعات بیشتر درباره هزینه مهاجرت به عمان را در مطلب زیر مطالعه کنید:

سخن پایانی

کشور عمان برای زندگی ایرانیان گزینه مناسبی است. زیرا مردم این کشور با مهاجران رابطه خوبی دارند. از سوی دیگر عمان و ایران رابطه سیاسی خوبی با هم دارند. بنابراین ایرانیان در این کشور می‌توانند استانداردهای بالای زندگی را تجربه کنند. زندگی در عمان همواره با قوانین سخت‌گیرانه‌ای همراه است که اگر بتوانید با آن‌ها کنار بیایید، می‌توانید شرایط خوبی را در این کشور برای خود و خانواده‌تان فراهم کنید.

به‌علاوه این کشور رشد اقتصادی خوبی دارد و پیدا کردن کار در آن آسان است. اما کشور عمان برای زندگی به‌ویژه به سبک غربی، کشور نسبتا گرانی است. در صورت داشتن هر گونه سوال یا ابهام در خصوص مهاجرت به عمان و زندگی در این کشور، سوالات خود را در قسمت نظرات بپرسید تا به آن‌ها پاسخ دهیم. همچنین با پر کردن فرم ارزیابی مهاجرت هم می‌توانید به‌صورت رایگان با مشاوران پارسی کانادا در تماس باشید.

سوالات متداول

جمعیت کشور عمان بیش از 5 میلیون نفر است و از نظر مساحتی، این کشور حدود 300 هزار کیلومتر مربع است. یعنی تقریبا به اندازه سه برابر استان اصفهان در ایران.

به طور کلی بیش از 29 درصد از جمعیت عمان را مهاجرین خارجی تشکیل می‌دهند یعنی تقریبا یک و نیم میلیون نفر از جمعیت 5 میلیونی این کشور، مهاجرین خارجی هستند. همچنین تعداد ایرانیان عمان، بیش از 10 هزار نفر تخمین زده می‌شود.

نژاد اغلب قریب به اتفاق عمانی‌ها، عرب است. البته اقلیت‌هایی از نژادهای دیگر همچون ایرانی، بلوچی، آفریقایی و … هم در این کشور زندگی می‌کنند.

کشور عمان از 9 استان تشکیل شده است که جمعیت آن‌ها را مشاهده می‌کنید:

  • استان مسندم با بیش از 35 هزارنفر
  • استان بریمی با بیش از 70 هزار نفر
  • منطقه باطنه با بیش از 80 هزار نفر
  • استان مسقط با بیش از دو میلیون نفر
  • منطقه ظاهره با بیش از 150 هزار نفر
  • منطقه داخلیه با بیش از 300 هزار نفر
  • منطقه شرقیه با بیش از 300 هزار نفر
  • منطقه وسطی با بیش از 30 هزار نفر
  • استان ظفار با بیش از 250 هزار نفر

آب و هوای عمان چگونه است؟نکته: مطالب این صفحه برای افزایش اطلاعات شما نوشته شده و مهاجرت به عمان، فعلا جزو خدمات مجموعۀ پارسی کانادا نیست. (در حال حاضر می‌توانید با ، به این کشور مهاجرت کنید). ما پیشنهاد می‌کنیم خودتان را محدود نکرده و ببینید شانستان برای مهاجرت به سایر کشورها مثل آلمان، استرالیا، کانادا و چقدر است. اگر  را پر کنید، ما شرایطتان را بررسی و کمک می‌کنیم تا بهترین تصمیم را بگیرید.

اگر برای مهاجرت به عمان، اطلاعاتی ندارید، تردید دارید یا اصلاً نمی‌دانید مقصد خوبی برای مهاجرت هست یا خیر، کافی است به آمارهای زیر دقت کنید:

  • کشور عمان، جزء 10 کشور امن جهان برای سفر و زندگی در سال 2019 شناخته شده است.
  • عمان از لحاظ سرانه تولید ناخالص ملی، جزء 40 کشور اول جهان است.
  • عمان از لحاظ میانگین درآمد مردم (قدرت خرید) در بین 45 کشور نخست دنیاست.

و آمارهای عجیب و جالب دیگر که تا فردا صبح هم می‌توان به نوشتن آن ادامه داد!

مهاجرت به عمان یکی از پیشرفته‌ترین و امن‌ترین کشورهای جهانعمانِ 100 سال پیش که کشوری بیابانی با مردم بدوی بود را به دست فراموشی بسپارید؛ اکنون عمان که به صلح و دوستی در خاورمیانه مشهور شده، یکی از پیشرفته‌ترین و امن‌ترین کشورهای جهان شده و مهاجرت به عمان، گزینه‌ای محبوب به ویژه برای ایرانیان است.

از جمعیت 6 میلیون نفری عمان، اکنون بیش از 10 هزار نفر ایرانی‌اند و همین تعداد بالا نشان از محبوبیت و مطلوبیت عمان برای مهاجرت ایرانیان است.

در مقاله پیش رو، تلاشمان این بوده که اطلاعات دست‌اول و کاربردی در مورد مهاجرت به عمان در اختیارتان قرار دهیم. از شرایط مهاجرت به عمان گرفته تا روش‌های اخذ ویزای عمان و سایر موارد مهم!

مزایای مهاجرت به عمان؛ چرا باید به عمان مهاجرت کنیم؟

شاید اگر از بسیاری از افرادی که قصد مهاجرت دارند، بپرسید که چه کشورهایی مدنظرشان است، کمتر کسی کشور عمان در میان گزینه‌هایش باشد. بااین‌حال می‌توانید مطمئن باشید که نه تنها اکنون به مقصدی عالی برای مهاجرت بدل شده، بلکه احتمالاً در سال‌های بعد، جزء اصلی‌ترین گزینه‌های مهاجرت هر شخصی خواهد شد. تنها چند نمونه از مزیت‌های مهاجرت به عمان را بخوانید:

  • کشور عمان اقتصاد روبه‌رو رشد و مناسبات سیاسی گسترده‌ای با جهان دارد. برای همین، نیاز به نیروی کار و شهروندانی دارد که در این مسیر مسئولیت‌ها و شغل‌های فراوان را بر عهده بگیرند.
  • جمعیت بومی عمان و نرخ زادوولد در آن کم است، پر کردن مشاغلی که در آینده گسترده‌تر هم خواهد شد، نیاز به نیروی کار دارد و عمان، چاره‌ای جز جذب نیروی انسانی از سایر کشورها ندارد!
  • رابطه بین ایران و عمان، در وضعیت بسیار خوبی به سر می‌برد، همین روابط خوب، دلیل مناسبی برای مهاجرت ایرانیان به این کشور است.
  • میانگین دستمزد در عمان خیلی بالاست (بیش از 25 میلیون تومان در ماه به‌صورت میانگین که برای شغل‌های تخصصی، بسیار بیشتر است).
  • سرمایه‌گذاران از معافیت‌های گسترده مالیاتی برخوردار هستند
  • اقتصاد این کشور به دلیل دوری عمان از تنش‌های سیاسی، امن است و احتمال بروز بحران‌های بزرگ یا ناپایداری و بی‌ثباتی در آن خیلی کم است.

و ده‌ها دلیل دیگر که می‌تواند این لیست را بسیار بزرگ‌تر کند.

روش‌های مهاجرت به عمان؛ با کدام روش برویم؟

خوشبختانه به دلیل اینکه روابط تهران و مسقط در سال‌های گذشته یک رابطه سیاسی مبتنی بر دوستی بوده، روش‌های مهاجرت به این کشور عربی برای ایرانیان منطقی‌تر از سایر کشورهای حوزه خلیج فارس است و سختگیری‌های زیادی در این روش‌ها به چشم نمی‌خورد.

روش‌های مهاجرت به عمان را به‌صورت تیتروار معرفی کرده‌ایم و سپس هرکدام را به‌صورت ساده و کوتاه توضیح داده‌ایم:

  • مهاجرت از طریق تحصیل به عمان
  • مهاجرت از طریق ازدواج به عمان
  • مهاجرت از طریق کار به عمان
  • مهاجرت افراد موفق و هنرمندان به عمان
  • مهاجرت به کشور عمان و اخذ تابعیت از طریق تولد
  • مهاجرت از طریق پناهندگی به عمان
  • مهاجرت از طریق همراه به عمان
  • مهاجرت توریستی به عمان

هزینه مهاجرت به عمان؛ نه خیلی زیاد، نه خیلی کم!

هزینه‌های مهاجرت به عمان غالباً در هزینه‌های خلاصه می‌شود. البته این هزینه‌ها، هزینه‌های ثابت است. ممکن است با توجه به شرایط هر فرد هزینه‌های مهاجرت به عمان متغیر باشد. لذا ما به اصلی‌ترین فاکتورهای هزینه‌ای مهاجرت به عمان می‌پردازیم. اطلاعات بیشتر درباره هزینه مهاجرت به عمان را در مطلب زیر مطالعه کنید:

هزینه ویزاهای مختلف این کشور مطابق جدول زیر است:

ردیف نوع هزینه میزان هزینه
1 ویزای توریستی 20 ریال عمان
2 ویزای کاری
3 ویزای پیوست خانوادگی
4 ویزای دانشجویی
5 ویزای مخصوص هنرمندان
6 ویزای مخصوص دانشمندان و نیروهای متخصص
7 ویزای ورود از طریق دریا
8 ویزای سرمایه گذاری در صورت تایید هزینه ای اخذ نمی شود
9 ویزای اضطراری 30 ریال عمان
10 ویزای ساکنین شورای همکاری های خلیج فارس GCC 5 ریال عمان

در خصوص هم باید بگوییم مقدار دقیق این هزینه‌ها به فاکتورهای زیادی وابسته است. در این راستا پیشنهاد می‌کنیم مقاله را مطالعه کنید.

اگر سؤال یا ابهامی درباره مهاجرت به عمان دارید، می‌توانید در قسمت نظرات یا قسمت چت بنویسید تا کارشناسان آموزش دیده ما، راهنمایی‌تان کنند. همچنین می‌توانید را پر کرده تا مشاورین ما با شما تماس بگیرند.

سخن پایانی

مهاجرت به عمان، با توجه به مطالبی که در این نوشته خواندیم، یکی از بهترین مقاصد برای ایرانیان است. با مهاجرت به عمان در یک کشور امن و بی‌حاشیه، زندگی خواهید کرد. در عمان خبری از مالیات بر درآمد شخصی نیست و با توجه به جمعیت کم این کشور، فرصت استخدام در مشاغل متنوع و پردرآمدی را خواهید داشت.

سوالات متداول

دلایل بسیاری می‌تواند عمان را به کشوری ایدئال برای مهاجرت تبدیل کند. اقتصاد قدرتمند، نیاز به نیروی کار متخصص، درآمد سرانه بالا، توسعه‌یافتگی و معافیت‌های مالیاتی گسترده، از جمله این موارد است.

عمان به دلیل نیاز به نیروی کار و متخصص، روش‌های متنوعی برای جذب مهاجرین به این کشور، طراحی کرده است. از جمله این روش‌ها می‌توانیم به مهاجرت از طریق تحصیل، مهاجرت از طریق کار و مهاجرت به کشور عمان و اخذ تابعیت از طریق تولد اشاره کنیم.

شاید بسیاری از مؤسسات برای تبلیغات و جذب مشتری، به‌دروغ می‌گویند هزینه‌های زندگی در عمان کم است. درحالی‌که این‌طور نیست. هزینه‌های زندگی در عمان بالاست. بااین‌حال چرا عمان جای خوبی برای زندگی است؟ چون درآمدهای شما نیز در این کشور از خیلی از کشورهای دیگر بالاتر است. درآمد بالا، علاوه بر پوشش هزینه‌ها، به شما اجازه پس‌انداز و سرمایه‌گذاری مناسب نیز می‌دهد. در این لینک بررسی شده است.

بله! به دلایل بسیار. علاوه بر دلایلی که بالاتر خواندید، نزدیکی به ایران، آب‌وهوای تقریباً مشابه با ایران و فرهنگ نزدیک مردم این کشور به مردم ما، توانسته عمان را به مقصدی مطلوب و ایدئال برای مهاجرت ایرانیان تبدیل کند. شمار بالای متقاضیان و افراد مهاجرت کرده به این کشور، گواه این واقعیت است.

چرا موسسه حقوقی بین المللی دادگران حق و عدالت؟

موسسه حقوقی بین‌المللی دادگران حق و عدالت یکی از بزرگ‌ترین مؤسسات مشاوره مهاجرتی است که از یک سیستم مشاوره‌ای نوین استفاده می‌کند. با مراجعه به این موسسه می‌توانید از تخصص و تجربه وکلای پارسی کانادا در زمینه مهاجرت بهره‌مند شوید. متخصصین ما می‌توانند رزومه مهاجرتی شما را به نحو مطلوبی ارتقا دهند و در صورت عدم دریافت ویزا، تمام وجه دریافتی را به شما بازگردانند. تیم متخصص پارسی کانادا تمام مراحل مهاجرتی شما را اعم از ترجمه مدارک، رزرو هتل، اخذ بلیط رفت‌وبرگشت، اخذ PR، اجاره خانه و ماشین و برای شما انجام می‌دهند.

  • عمان دارای آب و هوای گرم بیابانی است، با دمای بسیار بالا در طول ماه های تابستان (تا 50 درجه سانتی گراد یا 122 درجه فارنهایت) و زمستان های معتدل. مناطق ساحلی رطوبت بالایی را تجربه می کنند، در حالی که مناطق داخلی خشک تر هستند.
  • آیا عمان برای مهاجران امن است؟
  • عمان یکی از امن ترین کشورهای خاورمیانه محسوب می شود و میزان جرم و جنایت پایینی دارد. دولت تاکید زیادی بر امنیت و ایمنی دارد و آن را به مقصدی جذاب برای مهاجران تبدیل می کند.
  • در عمان به چه زبانی صحبت می شود؟
  • زبان رسمی عمان عربی است. با این حال، انگلیسی به طور گسترده صحبت و درک می شود، به ویژه در مناطق شهری و در میان جامعه خارج نشین.
  • مراقبت های بهداشتی در عمان چگونه است؟
  • عمان دارای سیستم مراقبت های بهداشتی توسعه یافته با امکانات مدرن و متخصصان پزشکی بسیار آموزش دیده است. خدمات بهداشتی عمومی و خصوصی هر دو در دسترس هستند و دسترسی به مراقبت های پزشکی با کیفیت را برای ساکنین تضمین می کنند.
  • آیا می توانم با گواهینامه رانندگی بین المللی در عمان رانندگی کنم؟
  • بله، شما می توانید با گواهینامه رانندگی معتبر بین المللی برای مدت محدود (معمولا سه ماه) در عمان رانندگی کنید. پس از آن، باید گواهینامه رانندگی عمانی را دریافت کنید.
  • آیا محدودیت هایی برای پوشاک در عمان وجود دارد؟
  • در حالی که هیچ محدودیت لباس سختگیرانه ای برای خارجی ها وجود ندارد، توصیه می شود به دلیل احترام به آداب و رسوم و سنت های محلی، لباس های مناسب بپوشید. زنان باید هنگام بازدید از مکان‌های عمومی از پوشیدن لباس‌های آشکار یا تنگ خودداری کنند.
  • جاذبه های اصلی عمان کدامند؟
  • عمان جاذبه‌های متنوعی مانند سواحل خیره‌کننده و قلعه‌های باستانی، بازارهای سنتی، وادی‌های زیبا (دره‌ها) و کوه‌های با شکوه هاجر را ارائه می‌کند. این کشور همچنین دارای شگفتی‌های طبیعی منحصربه‌فردی مانند صحرای وهیبا سندز و جبل شمس، معروف به گرند کنیون عربستان است.
  • آیا الکل در عمان موجود است؟
  • مصرف الکل در عمان مجاز است اما تحت نظارت است. ساکنان و گردشگران غیر مسلمان می توانند الکل را از هتل ها، رستوران ها و بارهای دارای مجوز خریداری کنند. با این حال، مسمومیت عمومی اکیدا ممنوع است.
  • هزینه زندگی در عمان چگونه است؟
  • هزینه زندگی در عمان بسته به شهر و سبک زندگی متفاوت است. در حالی که برخی از اقلام ممکن است نسبتاً گران باشند، مانند کالاهای وارداتی یا مسکن در مناطق خاص، به طور کلی، هزینه زندگی در مقایسه با سایر کشورهای خلیج متوسط در نظر گرفته می شود.
  • آیا می توانم در عمان آزادانه دین خود را ادا کنم؟
  • عمان به خاطر تساهل مذهبی اش شناخته شده است و آزادی عبادت را مجاز می داند. اسلام دین غالب است، اما کسانی که تجربه زندگی درعمان را دارند و مهاجر می باشند آزادند تا در مکان‌های عبادت مشخص شده به ادیان خود عمل کنند.

 

دکمه بازگشت به بالا