اقتصادی

زندگی رویایی در «دره بهشت»! + تصاویر

ساختمان مسکونی آنلاین 8 طبقه در شهر جدید پردیس در پشت کوه قرار دارد. خانه ای دوردست در پشت کوه بیمار به نام “دره بهشت”؛ گیاهان و تپه ها بدون گیاهان کامل نیستند و بسیاری از پنجره های خانه برای این نمای باز هستند. ساخت و ساز در حال انجام است ، بسیاری از ساختمان ها زندگی نمی کنند ، و برخی از آنها فقط یک یا دو خانه دارند.

ساختمان مسکونی آنلاین در ابتدای فاز 8 از مجسمه امیرکبیر بزرگتر است. برخی از نهال های جوان کاشته شده در بلوار امیرکبیر به دلیل کمبود آب خشک شدند. دیوارهای ساختمانهای بلند پر از آگهی های تبلیغاتی است که باعث تغییر طرح ساختمان و تخریب ، بازسازی و طراحی کابینت می شود. رستوران های معدودی وجود دارد و غرفه هایی هستند که فست فود یا غذای سبک خانه را می فروشند. آوارهای ساختمان در لبه بلوک انباشته شده است. در پایان ساعت کاری کارگر ، مقداری مصالح ساختمانی در سایت باقی می ماند. با این حال ، برخی از کارگران هنوز در حال هموار کردن جاده خاکی هستند.

اتاق 105 متری دارای دو اتاق خواب و دو تراس است که یکی در آشپزخانه و دیگری در اتاق خواب باز می شود. انبار نیز داخل دستگاه است. پیاده رو کوچک و باریک است و هنوز ساخت و ساز به پایان نرسیده است اما بوی فاضلاب در خانه قوی است. کارگران می گویند وقتی واحد کامل شد ، فاضلاب را چند متر دورتر می پوشانند ، اما برخی از مالکان کلیدهای آپارتمان را تحویل داده و در کوچه بالا زندگی می کنند.

کارگران هر روز در پیمانکاران مختلف کار می کنند. بسیاری از آنها اهل افغانستان هستند و به ایران رفتند. این شرکت به کارگران دستمزدهای مختلفی از 90 تا 100،000 تومان پرداخت می کند. نجیب ، کارگر ، یکی از شرکت های ساختمانی است و روزانه 90 هزار تومان به مدت 8 ساعت دریافت می کند. برخی از شرکت ها علاوه بر دستمزدی که توسط کارگران پرداخت می شود ، مکان هایی برای خواب دارند. وی به مدت 7 سال در یک شهر دانشگاه جدید کار کرده است. شما درآمد خود را تأمین می کنید ، اما گاهی اوقات ماه ها حقوق دریافت نمی کنید.

8 مرحله مسکن آنلاین پردیس

نجیب در سال 1992 به ایران آمد و از آن زمان مشغول به کار در شهر جدید پردیس است. وی گفت: “وقتی من اینجا کار کردم ، ساختار این ساختمان بالا رفت و تا چند سال دیگر به اتمام نرسید. 9 ماه طول می کشد. اکنون بسیاری از ساختمانها خالی از سکنه هستند. اینجا چیزی نیست و برای سفر به تهران یا شهر اطراف باید از اسنپ استفاده کنید. بسیار بهتر از قبل است ، ما قبلاً دزدی و قتل را دیدیم ، به عنوان مثال امکاناتی مانند فروشگاه مواد غذایی کنار ایستگاه پلیس “دره بهشت” در حال بهتر شدن هستند و آنها می خواهند در اینجا فروشگاهی بسازند. این مجموعه به نام “دره بهشت” نامیده می شود. واحدهای 105 متری با آپارتمانهای دو خوابه تا 650 میلیون نفر فروخته می شوند. آنها هیچ واحدی ندارند و هرکسی که می خرید باید کابینت یا کمد دیواری را تهیه و تجهیز کند. هیچ چیز.وقتی قیمت یک خانه در تهران بالا رفت ، صاحب قیمت خانه را تا ساعت 7 عصر بعد از ظهر 550 میلیون تعیین کرد ، اما صبح روز بعد آن را به 650 میلیون افزایش داد. این 100 میلیون هزینه ، البته اکنون قیمت دوباره پایین آمده است تا به 550 میلیون نفر برسد ، سه اتاق خواب وجود دارد که ارزش آن را ندارند زیرا 40 میلیون دلار گرانتر از خانه های دیگر هستند اما خیلی باریک هستند. برای جلوگیری از کلاهبرداری ، به املاک و مستغلات اجازه شرکت در پروژه مسکن آنلاین پردیس داده نشده است ، “از آنجا که موارد کلاهبرداری تأیید شده است ، فروش و خرید باید تحت نظارت شرکت عمران پردیس باشد.”

نجیب 9 ساله بود که به ایران آمد و اکنون 20 سال دارد. با این حال ، صورتم آفتاب زده شده یا چروکیده شده روی پوست من ، بنابراین من 10 سال از سن واقعی بزرگتر بودم. اگرچه از شرایط کار و شرایط زندگی ایران راضی نیستم ، اما هنوز قصد سفر به کشور خود را ندارم. او اهل بد راکسان افغانستان است. “زبان در ایران راحت تر است زیرا به زبان ما مشابه است. من از کشورم ناراضی نیستم و عصبانی تر از یک خانواده هستم که به کشورم باز نخواهم گشت. سرانجام ، وقتی با خانواده ام صحبت کردم ، گفتم گوشتی باقی نمانده است ، اما استخوانی ندارم. لمس نکنید ، “در یک زمان ، تعداد کارگران افغان در اینجا بسیار زیاد بود ، اما خیلی ادامه دارد.”

ساخت هر قسمت از خانه آنلاین به عهده شرکت پیمانکار است و در نهایت تحت نظارت توسعه دهنده پردیس فعالیت می کند. جلوی هر پروژه نگهبان وجود دارد که بیشتر آنها افغان هستند. براساس وب سایت شرکت عمران پردیس ، جمعیت پردیس تحت برنامه جامع 150 هزار نفر در مرحله اول و 450 هزار نفر در مرحله نهایی است. علاوه بر این ، براساس سرشماری سال 1985 ، جمعیت شهر جدید پادیس 25360 ، 37257 نفر در سال 1990 و 73 هزار و 363 نفر در سال جاری بوده است. نرخ رشد سالانه جمعیت از 85 تا 90 8٪ ، 90-95 ، 14.5٪ و 85-95 ، 11.3٪ بود.

تعداد امکانات موجود در شهر جدید پردیس متفاوت است. مرحله 3 دارای پارک ها ، کتابخانه ها ، بیمارستان ها ، آتش نشانی ها و بسیاری از غرفه های سوپر مارکت ها است. با این حال ، آنها همچنین زندگی در پردیس بدون ماشین را دشوار می کنند. بسیاری از افراد فکر می کنند مرحله 8 هنوز آغاز نشده است ، اما در بسیاری از واحدهای این مرحله زندگی با حداقل امکانات پیش می رود. به گفته یکی از ساکنین ، حدود 35000 خانه در ردیف 8 وجود دارد که تنها یک دستگاه خودپرداز در خیابان سرو است.

صف خیلی کوتاه نیست. “بسیاری از اوقات وجود داشته است که ما مجبور شدیم به بوومن برویم زیرا در دستگاه تمام کننده پول پولی وجود ندارد یا خراب شده است.” در اینجا دو دستگاه وجود داشت که یکی از آنها قابل جمع شدن است و اکنون فقط یک دستگاه کار می کند. به دلیل کمبود پول نقد ، اکثر فروشگاه ها کارت خون دارند. در مرحله هشتم نوآوری های کمی وجود دارد. حمل و نقل عمومی بسیار ضعیف است. در حالی که ایستگاه اتوبوس را تنظیم می کنید ، مدتی اتوبوس صبح زود آمد و به ایستگاه مترو فرهنگسارا رفت ، اما هیچ کس استقبال نکرد و مدتی نیامد زیرا زمان مناسب نبود. به تازگی ، یک تاکسی از محوطه دانشگاه خارج شد و یک ایستگاه پلیس در حال پیاده روی بود تا مسافران خود را انتخاب کند. من حدود یک سال در اینجا زندگی می کنم. زندگی شما در اینجا دشوار است و امکانات ضعیف است. به عنوان مثال ، مدتی قبل یکی از همسایگان مشکلی داشت و برای رسیدن تماس اضطراری حدود 30 دقیقه طول کشید. داروخانه به تازگی افتتاح شده است. در اینجا هیچ درمانگاه وجود ندارد ، اما در یکی از خیابان های اصلی ساخته شده است. خود ما تهویه هوا ، کابینت ، رادیاتور یا بسته بندی را نصب کردیم. خانه 105 متری با تمام امکاناتی که ذکر کردم حدود 700 میلیون نفر است. آب ، گاز و برق وجود دارد ، نه تلفن. آنتن نیز ضعیف است. هزینه زندگی در اینجا می تواند گرانتر از تهران باشد ، زیرا بازار میوه و تره بار به ما نزدیکی ندارد ، بنابراین شما باید برای خرید از مسافت کمی فاصله بگیرید. کامیون ها چیزهای زیادی را می فروشند ، اما گران تر از بازار هستند. “به عنوان مثال ، سبزیجات به فروش 5000 دلار در بازار و وانتیا به 7000 تومان فروخته می شود”

تنها یک دستگاه خودپرداز در سطح 8 مسکن آنلاین وجود دارد

در شهر جدید پردیس ، اکثر غذاخوری ها سوپرمارکت ها ، توتون ، مرغ ، رب گوجه فرنگی و سایر مواد غذایی را می فروشند ، تنها چیزی که برای فروش روزنامه ها استفاده نمی کنید ، روزنامه ها هستند!

صاحب یکی از این غرفه ها زنی است که حدود سه سال در مرحله هشتم پردیس زندگی کرده است. وی ادامه داد: زندگی شما بد نیست و ما مایل به زندگی آن هستیم. ما همچنین یک فروشگاه بزرگ را افتتاح کردیم. بازار دوشنبه در طبقه پایین وجود دارد اما هنوز پارک یا زمین بازی برای کودکان وجود ندارد. یک مدرسه تا کلاس نهم وجود دارد و اکنون می گذرد. من شروع به افتتاح فروشگاه کردم بدون اینکه اجاره کنم. 30 میلیون دلار برای اجاره فروشگاه و 3 میلیون دلار در ماه پرداخت کردم. “من می خواهم جمع کنم زیرا بیشتر مردم بخاطر کم درآمد درخواست وام می دهند.”

همانطور که گفتیم ، کارگران افغانستان به جلو حرکت می کنند و نظم یکسانی دارند.

-تئوری.

امروز نمی توانید شیر مادر بدهید؟

سینه لاغر به گلو فرد فرو نمی رود.

-در عرض چند دقیقه خرد کنید.

-خسته ام. نمی توانید صبر کنید تا برگردید. به کل مرغ بدهید.

این کارگر 4 سال در شهر پردیس کار کرده است و از شرایط کار چندان راضی نیست. او هیچ ماسک و دستکش ندارد. آیا من از Corona نمی ترسم؟ او پاسخ داد: “نه”. تا زمانی که من کار می کنم ، کورونا هیچ ارتباطی با من ندارد. پس از همه ، کارفرمایان در اینجا پرداخت نمی کنند. “من فریلنسر هستم و روزانه 100000 تن درآمد کسب می کنم.”

او مرغ ، یک بسته سیگار را خریداری می کند ، کبریت می کند و از هر 100000 روزانه 55000 دلار پرداخت می کند.

نمایی از داخل یکی از 105 واحد واحد در مرحله 8 مسکن آنلاین پردیس

هنگامی که فروشنده سر خود را از غرفه کوچک بیرون می کشد و بقیه مشتریان را می گیرد ، اوضاع زندگی هشت مرحله ای را توضیح می دهد. “ما هنوز هیچ مشکلی با ساختمان ندیده ایم. فقط دو خانواده در ساختمان ما زندگی می کنند. حتی آسانسور هنوز راه اندازی نشده است.” دو برای خرید خانه به فروش می رسد. شماره تلفن را به شما خواهم گفت با من تماس بگیر

می توانید یک علامت راهنمایی و رانندگی کوچک را در سطح 8 شهر دانشگاه ببینید. ساکنانی که در تهران شغلی دارند و باید هر روز صبح به کتاری بیایند به گزارشگر یک می گویند: “اوه ، هیچ جاده ای یک طرفه برای نصب علائم در اینجا وجود ندارد.” در اینجا متروکه شد ، همه خیابان ها دو طرفه هستند و هیچ درگاهی وجود ندارد. “

یک سال از زمان اقامت وی ​​در دانشگاه گذشته است. وی ادامه داد: “در فاز 8 بیمارستان وجود ندارد ، اما بیمارستان ها وجود دارد. و اگر خدا این کار را نکند ، اگر اتفاق بدی رخ دهد ، باید به دانشگاه بروید. مهدکودک ها وجود دارد و مدارس دارای کتابچه هستند. معمولاً هر روز 40 دقیقه طول می کشد تا از تهران در جاده های قدیمی بروید. بدون خودرو کمبود وسایل نقلیه عمومی و وضعیت دشوار برای کسانی که آن را ندارند ، باید با انتهای جاده با ماشین شخصی بروید و از آنجا با تاکسی و یک ماشین عبوری سوار تاکسی مترو فرهنگسرا یا مترو تازه تاسیس شوید. من چندین بار به تهران رفتم و او آمد و از او تشکر کرد که هیچ اتفاقی نیفتاد ، امنیت بد نیست و بین سرقت و کارگران بیشتر وجود دارد ، ما هیچ هزینه ساختمانی نداشتیم و تاکنون آب و برق مشترکی نداریم. “زیرا تنها 4 از 8 واحد موجود در ساختمان ما زندگی می کنند.”

همه ساکنان دانشگاه از کمبود امکانات شکایت دارند ، اما برخی دوست ندارند در مورد شرارت محل زندگی خود صحبت کنند. یک زن مقیم مرحله 8 گفت: “امکانات موجود در تهران و شهرهای اطراف پردیس خوب نیست ، اما درست است که افراد خوب هستند. سرانجام ، اینجا تاسیس شد و کم کم رشد کرد. تقریباً برای اولین بار تقریباً خالی بود. یک ایستگاه آتش نشانی وجود دارد و فروشگاه باز است. ما نمی توانیم در اینجا badia بگوییم زیرا ما یک دختر خوش شانس داریم و اگر یک تبلیغ منفی در اینجا در محوطه دانشگاه وجود دارد از ما خواسته می شود و با قیمت خانه می خوردیم. هوا برای خانواده ها خوب و زیبا طراحی شده است یک سال است که مدرسه دخترانه و پسرانه تا کلاس نهم شروع شده است: “بچه ها برای ادامه تحصیل باید به دانشگاه می رفتند.”

ساخت و ساز در مرحله 8 پردیس ادامه دارد / عکس: کبریا حسین زاده

علاوه بر کسانی که خانه مسکن آنلاین را خریداری کرده اند و متعلق به آن هستند ، افرادی نیز هستند که این پروژه را از نظر سرمایه گذاری می بینند و هیچ مسئله مسکن وجود ندارد ، اما ترجیح می دهند یکی از واحدهای مسکن آنلاین را خریداری کنید. یکی از این بازنشستگان به گزارشگر یک گفت: وی ادامه داد: “بعضی از افراد از لحاظ سرمایه گذاری تعداد بیشتری از این واحدها را می بینند. به عنوان مثال ، من و همسرم بازنشسته شده ایم. ما یک خانه آملگام داریم اما همچنین یک واحد با هوای خوب بین تهران و شمال خریداری کردیم. من آنجا نبودم و کمبود امکانات را ندیدم. “مجموعه ای از افرادی که مشکل مسکن دارند و نمی توانند برای این واحد ثبت نام کنند می توانند چند سال صبر کنند تا واحد به اتمام برسد ، بنابراین آنها قبل از تکمیل آن واحد را با قیمت مناسب می فروشند. “

قیمت مسکن آنلاین با توجه به موقعیت جغرافیایی و پیمانکار متفاوت است. یکی از خواص مرحله 8 این است: “قیمت یک اتاق خواب 105 متری 2 در منطقه جهاد نصر 70 میلیون وام مسکن است. برای ثبت نام در مسکن آنلاین باید به شرکت پردیس عمران مراجعه کنید. شما باید آن را از افرادی که دستگاه را دریافت کرده اند خریداری کنید ، قیمت پروژه متغیر است ، بنابراین دلیلی برای تغییر قیمت وجود دارد ، برای مثال ، یک پروژه بلند مرتبه گرانتر از یک پروژه مسطح است. قیمت کالای آماده شده 550 میلیون تومان است ، همه دارای آسانسور هستند اما بسیاری از آنها خالی هستند ، برای حل شدن همه چیز باید با شن پر شود تا حل شود: سرنشینان آپارتمان برای فعال کردن شرکت پیمانکار آسانسور باید به بدنه مراجعه کنند. من 2 سال در اینجا زندگی کرده ام. اگر یک واحد بخرم ، می توانم طی چند سال برنده شوم. حال که باید یک خانه کشور را نیز بنا کنم.

عصرها بچه ها برای بازی با هم بیرون می آیند. دیگران با دوچرخه سوار می شوند ، برخی دیگر با خوشحالی با توپ فریاد می زنند. از آنها بپرسید که آنها چه هستند و از فرصتی برای بازی در خارج از آپارتمان راضی خواهید بود. مثل علی سوار دوچرخه پس از اتمام کلاس 5:. “اینجا پارک ها و بازی های تفریحی وجود ندارد ، اما ما در هوا سوار می شویم و با فرزندان خود دوچرخه سوار می شویم.”

سطح 8 مسکن آنلاین پر از آگهی های دیواری است

قسمت جلوی ساختمان در دست ساخت پر از آوار ساختمانی است

ایستگاه اتوبوس در مرحله هشتم مسکن آنلاین نصب شده است

یکی از خانه های در حال ساخت در پردیس

بیشتر کودکان جلوی خانه بازی می کنند

فاز 8 مسکن آنلاین

زباله در مقابل ساختمان خانه آنلاین پردیس مانده است

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا