ساده ترین روش ساخت یک وب سایت برای آنلاین شاپ اینستاگرام
با توجه به گسترش دسترسی افراد به اینترنت، تجارت های سنتی به مرور زمان جای خود را به نسخه های نوین تر تجارت، یعنی تجارت الکترونیک داده اند. امروزه کمپانی های مختلف دریافته اند که فضای مجازی تاثیر عمده ای در فروش بیشتر و معرفی بهتر برند تجاری آن ها دارد. از این رو عموم مردم به دنبال کسب درآمد از این طریق هستند و همین باعث شده رقابت در این زمینه بسیار زیاد شود. از این رو هرکس تصمیم به سرمایه گذاری در این راه بگیرد، کار سختی در پیش دارد. برای موفقیت در این زمینه و پیشی گرفتن از رقبای تجاری باید بهترین رسانه برای انجام این کار انتخاب شود. البته همزمان با این انتخاب، راه و روش استفاده از رسانه نیز تاثیر بسیاری در کسب درآمد اینترنتی دارد.
اگر به هر دلیلی توان تاسیس یک سایت را نداریم، برای انتخاب بهترین رسانه بعد از سایت فروشگاه آنلاین، میبایست به این موضوع توجه کنیم که نرم افزار جایگزینی انتخاب شود که تعداد کاربران فعال بسیار زیادی داشته باشد. در حال حاضر اگر به اطراف خود نگاهی بیاندازیم درمیابیم که اینستاگرام بهترین گزینه برای این کار است. چرا که یکی از دردسترس ترین و پرطرفدارترین نرم افزارهای حال حاضر می باشد. اگر در اینستاگرام فروشگاه داشته باشید، وارد مجموعه بزرگی از خرید و فروش در فضای اینترنت شده اید. طبق آمار تا به حال یک سوم از 500 میلیون کاربر اینستاگرام، حداقل اقدام به خرید یک کالا کرده اند که آن را اولین بار در اینستاگرام مشاهده نموده اند.
اینستاگرام یک شبکه اجتماعی است که کاربران در آن غالبا لحظات شاد خود را با دیگران به اشتراک می گذارند. لحظاتی مانند شادی، جشن، میهمانی، مسافرت و … این موارد همان چیزهایی هستند که مردم به راحتی و با کمال میل برای آن هزینه میکنند. به همین دلیل ساده و مهم، اینستاگرام یکی از بهترین شبکه های اجتماعی برای کسب درآمد است. حال سوالی که پیش می آید این است که کاربران چگونه از طریق اینستاگرام کسب درآمد می کنند؟ و نحوه ساخت یک فروشگاه اینترنتی موفق در اینستاگرام چگونه است؟
انتخاب کسب و کار مناسب اینستاگرام
قبل از راه اندازی پیج کاری اینستاگرام خود بهتر است کسب و کار خود را بررسی کنید و ببینید که آیا از اینستاگرام آن بازخوردی که هدفتان هست را خواهید گرفت؟ آیا کسب و کار شما برای کاربران اینستاگرام جذاب و کاربردی است یا خیر؟ موفقیت در اینستاگرام به همین سادگی نیست و ناهمواری های گوناگونی دارد، اکثر کاربران اینستاگرام به دنبال سرگرمی و گذراندن اوقات فراغت خود هستند و شما باید به گونه ای عمل کنید که بتوانید آنها را جذب خود کنید و مشتری بسازید.
اگر کاربران شما و اشخاصی که برای بار اول پست های شما را می بینند به پیج شما علاقمند نشوند و آنها را جذب نکن، بدست آوردن کاربر فعال کاری برای شما کاری دشوار خواهد شد. پس اگر کسب و کار شما مناسب فضای اینستاگرام نیست و کاربردی برای کاربران ندارد، فعالیت شما در راستای مشتری سازی می تواند ناکارآمد باشد و صرفا باید برند سازی انجام دهید.
راه اندازی پیج کاری اینستاگرام
اگر فروشگاه، وبسایت و یا برندی دارید از همان اسم در نام کاربری صفحه اینستاگرامتان استفاده کنید چون آن اسم برند اصلی شماست و همه کاربران و مشتریان شما را با نام برندتان می شناسند. اگر نام برندتان با نام پیج کاری یکی نباشد ممکن است مشتریان شک کنند و اعتمادشان سلب شود.
هر چقدر در شبکه های اجتماعی، فضاهای مختلف کاری و عمومی نام یکسانی از شما به نمایش درآید، برندتان موفق تر و شناخته تر خواهد بود. هنگامی که یک نام برای فردی به صورت مکرر تکرار شود به صورت ناخودآگاه در ذهنش باقی می ماند، پس بهتر است در هر جا که امکان دارد از نام برند خود استفاده کنید.
2) فالوور فیک و خریداری شده
اگر برخی از صفحات اینستاگرام را بررسی کنید متوجه خواهید شد که این صفحات با هزاران فالوور، برای هر تصویرشان تعداد کمی لایک و کامنت دارند. دلیل این امر جعلی بودن فالوورهای آنهاست. اکثریت کسانی که لایک و فالوور خرید و فروش می کنند از طریق ربات یا کاربران غیر ایرانی اقدام به جذب فالوور می کنند که این امر در بلند مدت منجر به مسدود شدن حساب کاربریشان می شود؛ چرا که اینستاگرام به جعلی بودن لایک یا فالوورهایشان پی برده و بلافاصله کاربریشان را برای همیشه مسدود میکند.
فالوور فیک پس از گذشت مدتی بر روی ذهنیت صاحب کسب و کار نیز تاثیر منفی خواهد گذاشت و رشد کسب و کار خود را از کنترل خارج می کند، زیرا نمی توان مدیریت کرد که از هر چند نفر فالوور چند نفر مشتری هستند و بسیاری از گزارش گیری ها با مشکل مواجه می شود.
3) تبلیغ نکنید
پیج خود را تازه تاسیس کرده اید و هنوز قالب مشخصی تعیین نکرده اید و استراتژی مناسبی برای فعالیت خود ندارید، پست های محصولات و خدماتتان در پیج تکمیل نشده است و توضیحات تکمیلی را اضافه نکرده اید. در این صورت هیچگونه تبلیغ و هزینه ای برای جذب مخاطب نکنید زیرا ضرر آن بیشتر از منفعت است.
پیج اینستاگرام شما همانند یک فروشگاه فیزیکی بزرگ می ماند، هنگامی که فروشگاه شما دکور خوبی نداشته باشد، محصولات بهم ریخته چیده شده باشند و تکمیل نباشند، قیمت ها و مشخصات اصلی را به نمایش نگذاشته باشید، هیچ مشتری به فروشگاه شما ورود نخواهد کرد و اگر هم وارد شود خریدی نمی کند. پس بهتر است وقتی تمام کارهای اصلی پیج را انجام دادید و دیزاین و محتوای پیجتان فیکس شد و روند ثابتی را به خود گرفت، حال جذب مخاطب را انجام دهید و تبلیغ کنید.
جذب مخاطب برای افزایش فالور
1) از سایر شبکه های اجتماعی برای تبلیغ صفحه خود استفاده کنید
اگر در شبکه های اجتماعی دیگر فعالیت کاری دارید و یا صفحه شخصی دارید، لینک پیج اینستاگرام کاری خودتان را در آنجا قرار بدهید و از آشناهای خود بخواهید که صفحه کاریتان را دنبال کنند.
2) از فضاهای کاری دیگرتان فالوور جذب کنید
اگر دارای کسب و کاری هستید که یک مکان فیزیکی برای کارتان دارید، در آنجا آدرس صفحه اینستاگرام خود را درج کرده و در معرض دید قرار دهید و از مشتریان بخواهید که اطلاعات بیشتر، مثلا تخفیف را در اینستاگرام شما دنبال کنند اینگونه می توانید فالوور بیشتری جذب کنید.
3) دوستانتان را در پست های خود تگ کنید
تگ کردن عبارت است از درج نام کاربری افراد هنگام انتشار تصاویر با این کار عکس به اشتراک گذاشته شده توسط شما در صفحه افرادی که تگ شده اند نیز منتشر می شود و مورد توجه Follower های آنها نیز قرار می گیرد. البته به این نکته نیز باید توجه داشته باشید که از این قابلیت، هوشمندانه استفاده کنید و در آن زیاده روی نکنید چرا که در این صورت به عنوان یک منتشر کننده اسپم شناخته می شوید.
4) صفحه خود را نسبت به کسب و کارتان آماده کنید
توجه داشته باشید که هر یک از کسب و کارها نسبت به زمینه فعالیتشان یک تم و قالب خاصی دارند، بعنوان مثال زمینه کاری کودکان با رنگ های روشن صورتی و آبی طراحی می شود و کسب و کاری های پوشاک با تم های متفاوت، در پیج اینستاگرام کاری خود نیز از این خلاقیت و اصول استفاده کنید تا جذابیت بیشتری برای کاربران داشته باشید.
کاربران تمایل دارند در یک پیج رسمی پول خود را صرف کنند و به پیج های بی نام و نشان اعتماد نمی کنند؛ به همین خاطر باید پیج خود را رسمی جلوه دهید. برای این کار کافیست که آدرس ایمیل خود، و شماره تماستان را در پیج قرار دهید. همچنین لوگوی شرکت خود را در صفحه اینستاگرامتان بگذارید؛ چرا که هیچ یک از صفحات قلابی برای زیبایی پیجشان هزینه نمی کنند. اگر وبسایت یا وبلاگ شخصی دارید، حتما آدرس اینستاگرام خودتان را در آن ذکر کنید؛ اینگونه می توانید مخاطبان سایت یا وبلاگتان را به صفحه اینستاگرام خود بکشانید و آنها را جز دنبال کنندگان تصاویر به اشتراک گذاشته شده خود کنید.
5) تبلیغات
تبلیغات بخش جدا نشدنی هر کسب و کار بوده اما سئوالاتی که بوجود می آید این است که کجاها تبلیغ کنیم؟ چه زمانی تبلیغ کنیم؟ چگونه تبلیغ کنیم؟ اینها سئوالاتی هستند که از اهمیت بسیاری برخورداند و می توانند در صورت نداشتن آگاهی تمام هزینه های شما را بی فایده کنند و هیچ بهره ای از تبلیغاتی که انجام داده اید نبرید.
در ابتدای مقاله توضیح دادیم که چه زمانی تبلیغات را آغاز کنید اما اینکه چگونه تبلیغ کنید و کجاها تبلیغ کنید خیلی اهمیت دارد، همیشه سعی کنید در پیج ها و فضاهایی تبلیغ کنید که مرتبط با زمینه کاری شما باشد و یا مخاطبانشان جزء مخاطبانی باشند که خدمات شما برای آنها کاربردی ارزشمند داشته باشد تا در صورت مشاهده تبلیغ شما، جذب شوند و با شما آشنا شوند.
همیشه در تبلیغاتتان سعی کنید جذاب و واقع بین باشید، کاربران از جملات کلیشه ای خسته شده اند و به دنبال خلاقیت و ایده های نوین در تبلیغات هستند و اگر تبلیغی با سبک جدید ارائه شود حتی اگر نیازی به آن نداشته باشند از آن استقبال می کنند.
فعالیت اصولی در اینستاگرام
1) در توضیحات درج شده هشتگ بزنید
در اینستاگرام قابلیت جستجوی کلی از طریق هشتگ وجود دارد. به این صورت که زیر هر پست اگر از علامت «#» و سپس کلمه کلیدی مورد جستجو استفاده شود، با جستجوی آن کلمه توسط کاربران پست شما نمایش داده می شود بنابراین هشتگ محصولات یا کلمات کلیدی برند و کسب و کار خود را زیر پست هایتان درج کنید.
توجه داشته باشید که در استفاده از هشتگ باید اصول را رعایت کنید و زیاده روی نکنید، استفاده استاندارد هشتگ بین 5 تا 15 تا است و سعی کنید مهم ترین کلمات کلیدی و اختاصی به پست را وارد کنید، استفاده زیاد از هشتگ تکراری می تواند باعث مسدود شدن اکانت شما شود.
2) کیفیت ویدئو ها و تصاویر
اینستاگرام یک نرم افزار دیداری است پس کیفیت عکس ها و ویدئوهای شما از اهمیت بالایی برخوردار است. به علاوه کاربران آن مایلند تا یک داستان برایشان به نمایش گذاشته شود نه اینکه زیر بار هجوم تبلیغات برندها قرار بگیرند. پس بهتر است عکس هایی منتشر کنید که داستانی را برای مخاطب نقل کند. عکس و فیلم های منتشر شده در اینستاگرام باید در عین زیبایی و سادگی، پیامی برای منتقل کردن به کاربر و تاثیرگذاری روی او را داشته باشند در این صورت کاربران برای خرید از برند شما، وسوسه خواهند شد. در این راستا ویدئوهای یک دقیقه ای خلاقانه بسازید. این فیلمها به دلیل کم حجم بودنشان بسیار تاثیرگذارند. از تصاویر با نور کم، کیفیت پایین، کادر بندی ضعیف یا آرشیوهای وب استفاده نکنید. محتوای تصویری شما در اینستاگرام می تواند ترکیبی از عکس های جالب و شخصی، تصویر نوشته های آموزشی، فعالیت و رویدادهای خاص کاری یا حتی تصاویر طنز مرتبط با کار شما باشد. رعایت این تنوع برای کاربر جذابیت بیشتری خلق می کند.
3) توضیحات مناسب در مورد عکس بدهید
برای هر تصویر توضیحی کوتاه بنویسید. چرا که اینستاگرام رسانه ای مبتنی بر تصویر است و متن های طولانی در آن جایی ندارند. در این فضا لحن دوستانه بهتر از برخوردهای رسمی تأثیر میگذارد بنابراین میبایست بیان تقریبا غیر رسمی و ساده داشته باشید. کلمات استفاده شده در توضیحات باید به گونه ای باشند که کاربران را به خرید تشویق نمایند. برای درک بهتر و یادگیری بهتر کپشن نویسی می توانید به مقاله مراجعه فرمایید. تلاش کنید تا متنی متناسب با روحیات کاربران خود، به همراه توضیحی مفید در مورد محصول ارائه دهید. همچنین می توانید با طرح پرسش هایی برای کاربران، آن ها را به مشارکت در پست هایتان تشویق نمایید. سعی کنید در تمام مواد اصولی و قانون پیش یروید و اگر هم قصد رشد سریع دارید میتوانید از روش buy instagram profile visits استفاده کنید تا پیج تان بهتر دیده شود.