استان ها

ساماندهی جمعه بازار یاسوج و ایجاد ایمنی لازم باید در اولویت باشد

به گفته حامل ورنا در استان کهگیلویه و بویراحمد؛مهدی روشنفکر نماینده مردم بویراحمد و دنا و مارگون در مجلس شورای اسلامی شهر امروز با نگاهی بهت زده در بازار بازار حاضر شد و در دل دستفروشان این بازار نشست.

موضوع برگزاری جمعه بازار شهر یاسو موضوعی است که به تازگی در فضای رسانه ای شهر یاسو مطرح شده است.

محسن تیربند رئیس اصناف جمعه بازار یاسوج در این بازدید گفت: اصناف جمعه بازار یاسوج بیش از 15 سال است که در اینجا فعالیت می کنند.

وی ادامه داد: ساماندهی جمعه بازار در وحش نه تنها دغدغه دلواپسان است، بلکه دغدغه تجار است.

همانطور که تیربند اشاره می کند: موضوعی که مورد موافقت متولیان و اصناف جمعه بازار یاسوج قرار گرفت اما پس از مدتی صفحه تغییر کرد و اتفاق دیگری افتاد.IMG-20211203-WA0035

رئیس بازرگانی بازار یاسوج روز جمعه گفت: حدود 980 تاجر در این بازار فعال هستند و هم اکنون در بلاتکلیفی به سر می برند.

تیربند گفت: این مکان در 2 خیابان قابل دسترسی است و یکی از دلایل جابجایی آن مشکل ترافیکی این مکان است. به هر شکلی، یک ون سیار در حاشیه این مکان قرار می گیرد تا به چالش بکشد. ترافیک و می توانید با خیال راحت تر ببینید.

وی افزود: 980 کلاس جمعه بازار یاسوج به جای آن شناسنامه دارند. شهرداری و عوارض را بپردازید.

نماینده شهرستانهای بویراحمد، دنا و مارگون مهدی روشنفکر مجلس وی گفت: وضعیت معیشتی مردم و کسبه جمعه بازار مایه نگرانی مسئولان است.

وی افزود: نزدیک به هزار خانواده در این مجموعه امرار معاش می کنند و امنیت شغلی برای این تعداد در اولویت است.

فرهیختگان خاطرنشان کرد: مشکلات پیش آمده در وضعیت جمعه بازار، ثبات کسب و کار و کسب و کار را در این بین بر هم زده است. زن جوانان یتیم و تحصیل کرده ای هستند که به فکر معیشت خود هستند.

وی با تاکید بر اهمیت امنیت شغلی برای کسبه بازار، گفت: تا زمانی که وضعیت کنونی بازار امن نباشد، ایمن سازی مکان باید به عنوان یک اصل مهم، منطقی و عقلانی مورد توجه قرار گیرد.IMG-20211203-WA0040

این فرهیخته با بیان نزدیک به 1000 فعالیت شغلی در این بازار گفت: شرایط اقتصادی ایجاد هزار شغل در کشور کنونی سخت است و شکستن آرامش این مشاغل بسیار خطرناک است.

نمایندگان شهرستان های بویراحمد، دنا و مارگون در مجلس شورای اسلامی وی با اشاره به سابقه فعالیت بازار یاسوج در روز جمعه گفت: زمین در آن زمان خاک تغییر کرده است، اما هنوز مسائل ایمنی از جمله مسئول آن وجود دارد. شورای شهر و شهرداری باید با در نظر گرفتن اخذ عوارض و هویت محل اقدامات لازم را در این زمینه انجام می داد.

وی افزود: «حتی اگر برای ورود به بازار جدید اقدام می‌کنید، باید به فکر راه‌هایی برای جا افتادن با وضعیت سایر شرکت‌ها باشید».

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا