عمومی

سایه روشن بودجه ۱۴۰۱

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی گزارشگر یک،

کلیات بودجه 1401 در جلسه صحن علنی امروز (یکشنبه) مجلس شورای اسلامی به تصویب رسید و بر این اساس تیتر امشب بحث گزارشگر یک به حضور کارشناسان دست اندرکار در بررسی جزییات این لایحه اختصاص داشت. لایحه

هادی قوامی معاون وزیر اقتصاد و دارایی با حضور در گفت‌وگویی درباره کسری‌های احتمالی بودجه، گفت: دولت تلاش می‌کرد بدون کسری بودجه را ببندد و خط قرمز دولت برای تهیه این لایحه، بودجه بود و تکیه بر کسری‌ها و بانک مرکزی. منابع. . .

او اضافه کرد: اما احتمالاً حدود 300 هزار تومان کسری حساب عملیاتی خواهیم داشت که نه تنها از افزایش این کسری به بالای 1400 جلوگیری کرده، بلکه بیش از 150 هزار میلیارد تومان از این رقم کاسته خواهد شد.

حمیدرضا حاجی بابایی – رئیس کمیته تلفیق بودجه سال 1401 درباره کسری واقعی بودجه سال 1401 گفت: اما در بعضی جاها به قرض گرفتن مربوط می شود.

او اضافه کرد: این لایحه از سه بخش تشکیل شده است. قسمت اول درآمد 64.4 میلیارد تومان، قسمت دوم فروش 40.8 میلیارد تومان نفت، قسمت سوم استقراض صندوق توسعه 29.1 میلیارد تومان، فروش شرکت و اوراق بهادار 8.8 میلیارد تومان است.

حاجی بابایی درباره 14 موضوع کلیدی بودجه سال آینده گفت: دولت باید برنامه های مشخص این موضوعات را به مجلس شورای ملی تبیین کند و ثابت کند که به نفع اقتصاد ملی است.

محمدحسین معماریان – یک کارشناس بودجه که در قالب ارتباط تصویری در این گفتگو حضور داشت، درباره احتمال کاهش تورم با لایحه بودجه 1401 گفت: عدم تحقق منابع برنامه ریزی شده

او اضافه کرد: این کسری در بودجه سال آینده بین 160 تا 180 میلیارد تومان برآورد شده است که با مبلغ قابل کنترل است.

دکمه بازگشت به بالا