عمومی

سرانجام ، چربی بدن بعد از کاهش وزن



چاقی به عنوان یکی از مهمترین مشکلات سلامتی در جهان شناخته شده است ، به همین دلیل بسیاری از افراد به دنبال کاهش چربی و کاهش وزن هستند.

به گزارش گزارشگر یک ، عصر ایران وی نوشت: “البته ، سردرگمی زیادی در مورد روند چربی سوزی بدن وجود دارد.” در ادامه با آنچه اتفاق می افتد در هنگام کاهش وزن می آموزیم.

چربی چگونه کاهش می یابد؟

مصرف انرژی زیاد – معمولاً کالری حاصل از چربی ها یا کربوهیدرات ها – در سلول های چربی به شکل تری گلیسیرید ذخیره می شود. به این ترتیب بدن انرژی مورد نیاز خود را برای نیازهای آینده خود ذخیره می کند. با گذشت زمان ، انرژی اضافی منجر به تشکیل چربی می شود ، که بر شکل و سلامتی بدن انسان تأثیر می گذارد. برای کاهش وزن ، کالری دریافتی شما باید کمتر از کالری باشد که شما کسری کالری می نامید. اگرچه در افراد مختلف متفاوت است ، اما کمبود 500 کالری در روز نقطه شروع خوبی برای از دست دادن چربی بدن است. با حفظ کمبود کالری ثابت ، چربی ها از سلول های چربی آزاد می شوند و به میتوکندری منتقل می شوند ، بدن تولید کننده انرژی در سلول های بدن است. در اینجا ، تجزیه چربی باعث تولید انرژی در طی یک سری فرآیندها می شود. در صورت تداوم کسری کالری ، از چربی ذخیره شده در بدن برای تولید انرژی استفاده می شود که باعث کاهش چربی بدن می شود.

رژیم غذایی و ورزش عناصر اصلی هستند

ورزش و رژیم غذایی دو عامل مهم در کاهش چربی بدن هستند. همانطور که قبلاً نیز گفته شد ، کمبود کالری چربی را از سلولهای چربی آزاد کرده و از آن برای تولید انرژی استفاده می کند. ورزش با افزایش جریان خون به ماهیچه ها و سلول های چربی ، این روند را تقویت می کند ، زیرا چربی های آزاد شده با سرعت بیشتری برای تولید انرژی و افزایش مصرف انرژی در سلول های عضلانی استفاده می شوند. برای کاهش وزن ، کالج پزشکی ورزشی آمریکا حداقل 150 تا 250 دقیقه ورزش با شدت متوسط ​​در هفته توصیه می کند ، معادل 30 تا 50 دقیقه ورزش پنج روز در هفته. برای بهره مندی حداکثری ، ورزش باید ترکیبی از تمرین قدرت باشد تا بتواند توده عضلانی و ورزش هوازی (هوازی) را برای افزایش و افزایش کالری سوزی افزایش دهد. تمرین منظم قدرتی شامل وزنه برداری و کشش وزنی است و ورزش هوازی شامل دویدن و دوچرخه سواری است. هنگامی که با محدودیت کالری و رژیم غذایی پرمصرف ترکیب شدید ، بیشتر از رژیم و یا ورزش فقط دچار چربی می شوید.

برای کسب بهترین نتیجه ، می توانید برای تهیه برنامه رژیم غذایی با یک متخصص تغذیه و یک مربی حرفه ای ورزش مشورت کنید.

چربی محلول به کجا می رود؟

با پیشرفت روند چربی سوزی ، اندازه سلول های چربی به طور ناگهانی کاهش می یابد و منجر به تغییرات آشکار در ترکیب بدن می شود.

محصولات جانبی باعث کاهش چربی می شوند

وقتی چربی بدن برای تولید انرژی تجزیه می شود ، دو فرآورده اصلی تولید می شود که شامل دی اکسید کربن و آب است. دی اکسید کربن از طریق ادرار ، عرق یا هوای استنشاقی دفع می شود و استنشاق می شود. با افزایش سرعت تنفس یا تعریق در هنگام ورزش میزان دفع این محصولات جانبی به میزان قابل توجهی افزایش می یابد.

چربی سوزی از کجا آغاز می شود؟

معمولاً افراد دچار چربی در شکم ، باسن ، ران و باسن می شوند. اگرچه به نظر نمی رسد کاهش وزن یا کاهش وزن در یک منطقه خاص مؤثر باشد ، اما برخی از افراد در برخی از نقاط بدن خود سریعتر از سایرین کاهش وزن را تجربه می کنند. ژنتیک و عوامل سبک زندگی نقش مهمی در توزیع چربی بدن دارند. علاوه بر این ، اگر سابقه کاهش وزن و افزایش وزن را دارید ، به دلیل تغییرات تدریجی در سلولهای چربی ، چربی بدن به طور متفاوتی توزیع می شود.

چرا حفظ وزن کم شده بسیار دشوار است؟

وقتی بیشتر از نیاز بدن خود و توانایی سوزاندن کالری می خورید ، سلول های چربی به اندازه و تعدادشان افزایش می یابد. وقتی چربی را تجربه می کنید ، این سلولهای چربی در اندازه کوچک می شوند ، اما تعداد آنها تقریباً یکسان است. بنابراین ، تغییر در شکل بدن و کاهش وزن به جای تعداد سلولهای چربی دلیل اصلی است. بنابراین هنگامی که شما دچار کاهش وزن هستید ، سلولهای چربی هنوز وجود دارند و اگر سعی نکنید وزن از دست رفته را حفظ کنید ، می توانند به راحتی در اندازه خود رشد کنند. برخی از مطالعات نشان داده اند که کاهش وزن یکی از دلایلی است که افراد آن را مشکل می دانند.

برنامه کاهش چربی

بسته به میزان وزن شما از دست می دهد ، مقدار زمان لازم برای کاهش وزن می تواند بسیار متفاوت باشد. کاهش سریع وزن با برخی از عوارض جانبی نامطلوب همراه است ، مانند کمبود ریز مغذی ، سردرد ، خستگی ، کاهش عضلات و دستکاری ساختار. بر این اساس ، بسیاری از افراد روند کند و تدریجی کاهش وزن را دنبال می کنند زیرا این امر می تواند به نتایج ماندگار تری منجر شود و از افزایش دوباره وزن جلوگیری کند. کاهش وزن برنامه ریزی شده بستگی به این دارد که برنامه شما چقدر تهاجمی است. برای کسانی که اضافه وزن دارند یا می توانند 5 تا 10 درصد از وزن اولیه خود را در طی شش ماه با یک مداخله سبک زندگی شامل رژیم ، فعالیت بدنی و تکنیک های رفتاری از دست بدهند.

عوامل دیگری مانند جنسیت ، سن ، کمبود کالری و کیفیت خواب نیز می توانند بر کاهش وزن تأثیر بگذارند. همچنین برخی از داروهای خاص می توانند بر وزن شخص تأثیر بگذارند. بنابراین ، توصیه می شود قبل از شروع رژیم کاهش چربی ، با پزشک مشورت کنید.

پس از رسیدن به وزن مورد نظر ، می توانید کالری خود را تنظیم کنید تا وزن خود را حفظ کنید. به خاطر داشته باشید که ورزش منظم و خوردن یک رژیم غذایی مغذی و متعادل ، برای جلوگیری از کاهش وزن و بهبود سلامت کلی مهم است.

انتهای پیام


تمامی محتوای منتشر شده در سایت بر اساس سامانه جامع و هوشمند بررسی و درج خودکار اخبار، اقدام به نشر محتوا می نماید، به همین دلیل مسوولیت همه محتوای سایت بر عهده پایگاه های اصلی بوده و سامانه آنلاین گزارشگر یک هیچ مسوولیتی در قبال کلیه محتوای این سایت ندارد.

دکمه بازگشت به بالا