عمومی

سرمایه‌سازی در علوم انسانی ایران معاصر

این مقاله در مورد توانایی های مدیریت سرمایه گذاری استاد فقید علی شیخ الاسلامی صحبت می کند.

سرمایه داری عملکردی است که توسط اندیشه ، حسن نیت ، عمل گرایی ، دانش و تجربه فراهم می شود. شما باید اینها را کنار هم قرار دهید تا منابع پراکنده و گاه ناسازگار را در کنار هم قرار دهید. سرمایه گذاری مانند اتصال حوضچه هایی است که در نهایت رودخانه ای پربرکت و پربار را تشکیل می دهد.

کسانی هستند که در دوره بسیار طولانی دکتر شیخ الاسلامی از وی کینه ورزیده اند. وی همچنین همیشه با ادب عالی ، مدارا ، خرد ، كرامت ، فروتنی ، صراحت و یا به تعبیر ابو هلال عسگری ارتباط برقرار می كند ، دنبال كردن “بلاغت سكوت” و مدیریت بسیار عاقلانه به عنوان لنگر و تعادل نقش ، مقوله مشترکی است. ادامه فراتر.

بنابراین ، استاد شیخ الاسلامی نه تنها سرمایه بزرگی برای دانشکده در مسیر رشد سازمانی است ، بلکه همچنین یک استاد در زمینه تعالی انسان و ستونی در افزایش بهره وری سازمانی و تقویت و نهادینه سازی سیستم متخصصان است. نقاط قوت ساختار دانشگاه از جمله کارازومی ، آلامه و دانشکده ادبیات دانشگاه تهران و پایداری روال اداری آنها در نظر گرفته شد و عامل اصلی افزایش همدلی آنها شد. زمینه های دیگر در زمینه مدیریت.

ما سخنان خود را با استناد به خاطراتی از وقایع پیش از انقلاب در گروه ادبیات دانشگاه تهران که بخشی از تاریخ مدرن علوم انسانی ایران محسوب می شود ، ادامه می دهیم.

یک شب در ماه مبارک رمضان ، در یک جلسه معنوی با استاد محمدرضا حکیمی دیدار کردیم. او خاطره زیر را به اشتراک گذاشت: “دکتر جارین کوب ، در حالی که وی مسئول گروه زبان ها و ادبیات فارسی بود ، از من خواسته شد که در دانشگاه تهران تدریس نثر عربی را بخوانم. من در مورد شرایط آموزش متون نهج البلاغه و انجام تحلیل های بلاغی ، صرفی ، نحوی و معنایی توافق کردم. او نیز پذیرفت. وقتی من تدریس را شروع کردم ، مخاطبان کم کم از دانشجویان ادبیات فراتر رفتند و از گروه ها و دانشکده های مختلف آمدند و ما به سالن بزرگتری رفتیم. با رونق کلاس ، با توجه به مبحث نهج البلاغه ، موضوعات مختلف اجتماعی مطرح شد ، موضوع از نظر امنیت بالا قلمداد شد ، ادامه کلاس متوقف شد و نگهبانان آماده حمله به من بودند. در آن زمان ، رئیس دانشکده ، دکتر عزت الله نگهبان ، یک استاد باستان شناسی بود که به افسران خود گفت: امن است. “»

این رویداد را می توان یک وظیفه عینی برای احترام به حریم خصوصی دانش و روشنفکران و م institutionsسسات دانش در کارشناسی مدرن علوم انسانی و یادآوری نیاز به حمایت از سرمایه انسانی دانست.

اما دروس اصلی و اصلی دکتر شیخ الاسلامی منجر به چهار مبحث می شود:

1- شخصیت مدیریت
دکتر شیخ الاسلامی بر حوزه مدیریت خود نظارت نکرد ، بلکه بر روی هدایت و رشد سرمایه انسانی تمرکز داشت. زیاد ابراز نکرد اما نگران بود. رویکرد تهدیدآمیز ترسناک ، شکاکانه و مشکوک نبود. بنابراین ، نسل های مختلف تحت مدیریت آینده نگرانه او رشد کرده و رشد کرده و به سرمایه انسانی شایسته در زمینه علوم انسانی تبدیل شده اند.

او دریافت که برای رشد و توسعه علوم انسانی ، باید افراد تحصیل کرده ، خردمند ، پیشرفته و متمدن بیشتری در این زمینه وجود داشته باشند و هر روز بیشتر ظهور کنند. دکتر شیخ الاسلامی حمایت معنوی می کند تا دیگران بتوانند تحت نظر او اعتماد به نفس پیدا کنند و شجاعت پیوستن به تیم اجرایی را داشته باشند. او می خواست آنها خود را بلند کنند و فراتر از آن پرواز کنند. گویی قرآن کریم به استاد خود آموخته است که “آنها را از رحمت به محل ذلت کاهش دهد”.

در م institutionsسسات علمی ، همه ما می توانیم با استدلال عمیق تر ، آینده نگری بیشتر ، تحمل بیشتر ، تحمل بیشتر ، عمل گرایی برنامه ریزی شده و استاندارد سازی ، توسط کارمندان و دانشمندان ، مدیران و مقامات دولتی در رشد و پیشرفت علوم انسانی سهیم شویم. استراتژی اساسی برای تقویت علوم انسانی در ایران خواهد بود

2- رشد و توسعه منابع انسانی و سرمایه
در میان مدیران عالی و متوسط ​​در زمینه گسترده آموزش عالی و علوم انسانی آمریکا ، دکتر تعداد کمی از افراد مانند شیخ الاسلامی صبر ، بینش گسترده و بینش طولانی مدت داشتند. . این درس عالی ، به ویژه برای سوابق مدیریت این استاد دبیرستان ، یک هدیه نفیس و یک میراث شگفت انگیز برای مدیریت نهادی در زمینه علوم انسانی مدرن است.
هوش سرشار ، ذهن باز ، فروتنی ، شفقت ، صراحت ، تحمل ، آینده نگری ، لحن آرام و پرهیز از خشم ، فراهم آوردن فضای لازم برای عوامل و ایجاد فرصت های اعتماد به مدیران میانی ، به ویژه در آنها ، با هدایت شیخ سرمایه انسانی زیادی ایجاد می کند . اسلام در حال بزرگ شدن است

رئیس سرمایه گذاری در رشته های علوم انسانی به خوبی می داند که نبوغ و ماندگاری آن درختان مثمر ثمری است که به گسترش شاخه ها ، گسترش محیط اطراف آنها و صداقت و دسترسی دانش و دانش به طالبان بستگی دارد. جویندگان کار و استاد شیخ الاسلامی در این زمینه

3- مسئولیت
دکتر شیخ الاسلامی به عنوان رئیس دانشگاه کارازومی (تربیت معلم سابق) هنگامی که رشد و پیشرفت دانشگاه در طوفان درگیری و سردرگمی فراموش شد ، عهده دار مسئولیت شد. وی تحت سایه مدیریت پایدار طی سالها ، زمینه ارتقا comprehensive جامع دانشگاه را فراهم آورد. این مدیر باتجربه بعداً با اتخاذ همان شخصیت و روش به ریاست دانشگاه علامه منصوب شد و سهم بسزایی در انسجام و رشد دانشگاه داشت.

افرادی تحت مراقبت آنها بودند که هیچ کس آنها را هدایت و مدیریت نمی کرد و در نتیجه هیچ کس زیر سایه آنها رشد نمی کرد. با تأسیس تیم اجرایی دکتر شیخ الاسلامی در دانشگاه کارازومی و دانشگاه عالمی ، گروه ادبیات و علوم انسانی دانشگاه تهران به عنوان بنیادی مناسب برای رشد و تعالی همه محققان و اساتید با برنامه ها و نقشه راه برای پیگیری شناخته شده است. . تعالی و پیشرفت علمی وی.

وی تأثیر مثبت زیادی بر دانشجویان و اساتید آن نسل داشت و اعتماد فوق العاده ای را به جوانان آن زمان دانشگاه برجای گذاشت.

4- از مطالبات شخصی پرهیز کنید
دکتر شیخ الاسلامی همیشه در کلاسهای دانشگاه و در جامعه علمی تحت مدیریت خود دیدگاه استراتژیک داشته است و همچنین با بینش و عملکرد خود کلاسها ، دانشجویان و مخاطبان را راهنمایی و مدیریت می کرده است.
از طرف دیگر ، در طول مدت طولانی مسئولیت وی ، هیچ کس از انتظارات شخصی استاد نمی داند. خیانت به مدیریت ، تداوم انطباق با رفتار ، تفکیک دید و بینش استراتژیک ، متعلق به سرمایه داری از عناصر جدا نشدنی مدیریت شیخ الاسلامی بود.

نتیجه
آموختن از تجارب مدیریتی دکتر شیخ آر. اسلامی در حفاظت از منابع انسانی و سرمایه انسانی یک درس ادامه دار برای استادانی است که با غلبه بر اتحادیه های صنفی مشترک ، گروه ها و جناح های اجتماعی و مواجهه با سلطه سلطه های مختلف ، در بخش علوم انسانی مدرن درگذشتند. در برابر علوم انسانی-وارداتی و نه وارداتی-بسیار موفق است
روحش شاد و صبور باشد ، برای بازماندگان احترام بگذارد و زنده باد.

* مدیر م Instituteسسه علوم انسانی و فرهنگ * اطلاعات روزنامه

دکمه بازگشت به بالا