عمومی

سرمایه گذاران غیر حرفه ای عامل نوسان قیمت ها در بورس

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی گزارشگر یک

رضا کیانی ، مهمان برنامه گفتگوی شبکه حبا در ساعت 18:30 گفت: “99 سال از شروع کار شاخص بورس با 512 کیلوگرم می گذرد.” گفت کل بورس اوراق بهادار رشد 161 درصدی را تجربه کرده است که می تواند رشد خوبی در سال جاری و کمتر از 7 ماه محسوب شود.

“روند بازار در این سال یک روند هیجان انگیز بوده است ، به این معنی که شاخص بورس اوراق بهادار در 10 آگوست سال جاری به بالاترین حد خود (2 میلیون و 78 هزار) رسید ، 305٪ رشد کرد و سپس 36٪ کاهش یافت و به یک میلیون رسید.” شما به 336 رسیده اید.

کیانی گفت: “روند کلی بازار در سال جاری روند خوبی است و سرمایه گذاران وفادار اوقات خوبی را سپری کرده اند.”

رئیس تحقیق و توسعه بورس اوراق بهادار تهران گفت: بیش از 80 درصد سرمایه گذاران غیرحرفه ای در بازار سرمایه باعث نوسانات بازار سهام شدند.

بهروز خدارحمی ، یکی دیگر از کارشناسان بازار سرمایه که میهمان برنامه نیز است ، به دلیل نگرانی ها و استرس بازار و فعالان آن ، گفت: “بازارهای سرمایه طی چند هفته گذشته هوا را تجربه نکرده اند.”

وی گفت: “واقعیت بازار سرمایه از نظر عملیاتی بسیار بهتر از آن است که مردم فکر می کنند و نگران آن هستند.”

کارشناسان بازار سرمایه می گویند: “مردم و شرکت کنندگان در بازار سرمایه به دلیل استرس و نگرانی ، خبرهای خوب را نمی بینند و از بین ده ها خبر خوب فقط نگران کننده هستند.

خدا رحمی گفت: “امروز ما شاهد دورتر و دورتر شدن افراد و فعالان بازارهای سرمایه از بازار هستیم که نگرانی های آنها بیشتر می شود و نسبت به اخبار اندک بسیار حساس می شوند.”

وی گفت: “این روزها ما شاهد گزارش های فصلی بسیار خوبی از صنایع نامرئی ، نمادها و شرکت ها هستیم.”

دکمه بازگشت به بالا