فرهنگی

سر بی‌کلاه همدان از پیش‌فروش بلیت‌ قطارهای نوروزی

گزارشگر یک/همدان به گفته رئیس انجمن صنفی و حرفه‌ای آژانس‌های مسافرتی استان همدان، مشکل پیش فروش بلیت‌های نوروزی قطار همدان- مشهد مختص امسال نیست و دفاتر خدمات مسافرتی استان هر ساله با این معضل دست به گریبان هستند.

امسال هم پیش‌فروش بلیت قطارهای نوروزی در همدان در حالی آغاز شد که سایت فروش بلیت از همان دقایق ابتدایی فروش بلیت با خطا مواجه شد و همانند سال‌های قبل این معضل تکرار شد و دفاتر خدمات مسافرتی را دچار چالش کرد.

بازار سیاه دلالان یکی از مهم‌ترین چالش‌های این حوزه است به طوریکه دلالان سهم بلیت قطار همدان به مشهد را پیش از آن که به دست عوامل فروش در استان برسد، پیش خرید می‌کنند و به قیمت بالاتر به مسافران و حتی همدانی‌ها می‌فروشند و این موضوع نشان از سر بی‌کلاه دفاتر خدمات مسافرتی در بازار تورهای نوروزی دارد. 

از طرف دیگر، در حالیکه مسیر ریلی همدان به مشهد می‌تواند به فرصتی برای گردشگری همدان تبدیل شود، همدانی‌ها از سود خرید بلیت این مسیر محروم می‌شوند چراکه قطار همدان به مشهد یک توقف برای پیاده و سوار کردن مسافر در تهران دارد.

محمد فیضی، رئیس انجمن صنفی و حرفه‌ای آژانس‌های مسافرتی استان همدان در این رابطه به خبرنگار گزارشگر یک گفت: هر ساله در پیش فروش بلیت قطارهای نوروزی همدان به مشهد وضعیت نامطلوبی را شاهد هستیم که امسال نیز رخ داد. 

وی ادامه داد: امسال‌ به محض باز شدن سایت فروش بلیت در ساعت ۸ صبح پاسخگویی به دفاتر خدمات مسافرتی با مشکل مواجه شد و سیستم درخواست خطا می‌زد و تمام درخواست‌ها با خطا مواجه می‌شد و هر چقدر زمان می‌گذشت از تعداد سهمیه‌ها کمتر می‌شد.

فیضی با اشاره به اینکه تمام همدانی‌های متقاضی خرید بلیت با این اخطار مواجه شدند، افزود: مدیریت ارشد استان، اداره میراث فرهنگی همدان و راه‌آهن باید در این موضوع دخالت کنند چراکه ما هر ساله در زمان پیش‌فروش بلیت قطارهای نوروزی با این مشکل مواجه هستیم. 

وی با بیان اینکه هیچ دفتری بیش از ۱۰ بلیت نفروخت و ظرفیت قطارها پر شده است، اظهار کرد: باید شفاف شود سایت‌های فروش بلیت قطار متعلق به کیست و چرا بلیت قطار در اختیارشان است؟

به گفته رئیس انجمن صنفی و حرفه‌ای آژانس‌های مسافرتی استان همدان، یک شرکت در مشهد و یک شرکت در قم با ظرفیت زیادی بلیت مشهد دارند اما با اقامت در هتل می‌فروشند! حال باید مشخص شود چه کسی این امکانات را در اختیار این شرکت‌ها می‌گذارد.

فیضی با انتقاد شدید از اینکه چرا سهمیه همدان را به همدان نمی‌دهند و چارتر می‌کنند؟ مطرح کرد: از استاندار درخواست کرده‌ایم با مرکز رایزنی کرده و سهمیه استان را در اختیار همدان بگذارند اما تاکنون این اتفاق نیفتاده است.

وی با بیان اینکه برخی سایت همه را بیچاره کرده‌اند، گفت: متأسفانه تعدادی از بلیت‌ها توسط باندهای کلاهبرداری به فروش می‌رسند و این موضوع مورد تأیید دادگستری همدان نیز است و ما هم بنا داریم شکایتی علیه آنها تنظیم کنیم.

به گزارش گزارشگر یک، همدان در آستانه نوروز هیچ سهمی از پرواز و سفرهای هوایی ندارد و فرودگاهش همچنان خاک می‌خورد. 

حالا علاوه بر این معضل قدیمی، سفرهای ریلی و پیش‌فروش بلیت قطارهای نوروزی هم گردشگری همدان را نشانه گرفته تا پایتخت تاریخ و تمدن هیچ سهمی از سفرهای نوروزی نداشته باشد و دفاتر خدمات مسافرتی که به ایام نوروز دلخوش کردند، همچنان در سکوت به سر برند.

انتهای پیام 

دکمه بازگشت به بالا