عمومی

سفری رؤیایی از یک مسیر ریلی/ قطار گردشگری لرستان به راه افتاد – خبرگزاری آنلاین | اخبار ایران و جهان

خبرگزاری آنلاین – گروه استان‌ها: استانهای غربی ایران اسلامی با قابلیتهای منحصربهفرد تاریخی، طبیعی و گردشگری از پرجاذبهترین استانهای کشور میشوند که هرساله در ایام مختلف پذیرای گردشگران از سراسر کشور هستند.

گردشگری با طعم قطار سواری

در این میان لرستانی ها در سرزمینی زندگی می کنند که از شمال تا جنوب و از شرق تا غرب با جاذبه های رنگارنگی آذین بسته شده است که باید قدردان تمام این نعمت های خدادادی باشند و از آنها برای توسعه اقتصادی استان نهایت استفاده را ببریم.

سفری رؤیایی از یک مسیر ریلی/ قطار گردشگری لرستان به راه افتاد

لرستان را میتوان سرزمین کوههای سر به فلک کشیده، رودخانههای خروشان و آبشارهای سحرانگیز، دشتهای بهشتی، دریاچههای کمتربهفرد، تالابهای بکر و جنگلهای انبوه بلوط نامید، جایی که یک قطعه ناب از طبیعت بهشت ​​است. وار ایران اسلامی را در خود جای داده است.

وجود آثار تاریخی بهفرد اعم از قلعه ها، خانه تاریخی و غارهای باستانی، جاذبه های گردشگری مذهبی ازجمله امامزاده ها، جاذبه های طبیعی ازجمله آبشارهای منحصربهفرد، سراب های جوشان، دریاچه های بکر، تالاب های زیبا و دشت های سرسبز از لرستان دیاری خواستنی و پرجاذبه برای گردشگران ساخته شده است.

سفری رؤیایی از یک مسیر ریلی/ قطار گردشگری لرستان به راه افتاد

در این میان، بخشی از این آثار در مسیر راهآهن ناحیه لرستان قرار دارد که برای جذب گردشگر، برنامه هایی در قالب ایجاد بزرگترین خط ریلی گردشگری در غرب کشور در دستور کار قرار گرفته است.

قطار گردشگری لرستان در ایام نوروز ۱۴۰۱ از شهرستان دورود تا ایستگاه «تنگ هفت» با عبور از ایستگاه‌های مختلف میزبان وگردشگران تا ایستگاه «تنگ هفت» با عبور از ایستگاه‌ها

قطار گردشگری لرستان میزبان گردشگران نوروزی

مناظر بکر و بی‌نظیر در مسیر این قطار از آبشارهای زیبای «بیشه»، «آب». گرمه»، «عیدانه» و… جلوه‌های بی‌نظیر از زندگی روستایی در آب «شباندر»، چشمه های آبدرمانی گوگردی «چم سنگر », شاهکار مهندسی صنعت حملونقل ریلی در ایستگاه« سپیدشت »در کنار رودخانه خروشان« سزار », کوههای سر به فلک کشیده، تونلها و پلهای راهآهن ثبت شده در فهرست آثار ملی ازجمله جلوه های ویژه و جاذبه های گردشگری در مسیر حرکت قطار گردشگری است.

سفری رؤیایی از یک مسیر ریلی/ قطار گردشگری لرستان به راه افتاد

سید امین قاسمی مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی لرستان در این رابطه اظهار داشت: با توجه به حجم زیاد درخواست های گردشگران تمام تلاش خود را در خصوص خدمات گردشگری با این عزیزان به کار گرفتیم.

عنوان وی اما به دلیل حجم سفرهای سراسری فقط با یک واگن از این قطار به صورت اختصاصی برای سفرهای تفریحی گردشگران کرد: دریافت شد.

سفری رؤیایی از یک مسیر ریلی/ قطار گردشگری لرستان به راه افتاد

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی لرستان گفت: در این راستا گردشگر در یک گردشگر در ی. دورود به سمت «تنگ‌هفت» و جاذبه‌های طبیعی استان حرکت کرده و پس از صرف ناهوار دوباره در آن مگری ز طری.

دکمه بازگشت به بالا