عمومی

سفر هنوز پرخطر است – گزارشگر یک

سفر با مهاجرت گونه های جدید باعث اپیدمی می شود. وقتی با یک سویه جدید روبرو می شویم ، بدین معناست که بدن میزبان شرایط جدیدی برای ویروس دارد و این میزبان جدید با وجود واکسیناسیون احتمال عفونت ویروس را بیشتر می کند. همه اینها عوارض جانبی سفر است.

به گزارش گزارشگر یک ، این روزنامه ایران وی گفت: “با عبور کل کشور از پنجمین قله کرونا ، تعداد شهرهای قرمز از 29 به 16 در ماه اکتبر کاهش یافت و تعداد موارد تایید شده و مرگ و میر کمی کاهش یافت ، اما درآمد و درآمد در حال افزایش است. واکسیناسیون افزایش یافته است. شواهد و نظرات کارشناسان بر اساس این بیانیه ، بسیاری از استانها پنجمین قله ویروس کرونا را پشت سر گذاشته اند و در شرایط کنونی ، کمتر از 20 شهر در معرض خطر بالای ابتلا به ویروس کرونا قرار دارند و تعداد استانهای سرخ در مقایسه با ماه اوت به میزان قابل توجهی کاهش یافته است. کاهش فاصله بسیار جدی است ، بسته شدن اخیر باعث ایجاد زنگ خطر و مرگ و میر شده است.

کارشناسان بهداشت تأکید می کنند که با وجود تسریع فرایند واکسیناسیون ، اگر این فرایند نادیده گرفته شود ، احتمال بالاترین میزان ششم در بیماران کووید -19 و افزایش عوارض و مرگ و میر دور از انتظار نیست. واردات واکسن در هفته های اخیر افزایش یافته است زیرا نزدیک به 1.5 میلیون ایرانی روزانه از واکسن COVID-19 استفاده می کنند ، اما برخی از کارشناسان می گویند ترس از موج پنجم فروکش نمی کند ، مگر اینکه مردم از ماسک استفاده کنند. این هشدار می دهد که شما جلساتی دارید. ، سفرها ، سفرها و غیره از تعطیلات آینده اجتناب کنید در آینده نزدیک ، انتقال فعال ویروس در سراسر کشور به یک مشکل تبدیل می شود.

مسعود یونسیان ، اپیدمیولوژیست ، گفت: “هنگامی که جمعیت واکسینه شده به 60 درصد می رسد ، [کل جمعیت] در غیر این صورت ، باید نگران موج ششم کرونا باشید. او معتقد است که بهترین راه برای مقابله با ویروس ، شناسایی زودهنگام بیمار است. بنابراین ، نظارت و ایمن سازی یکی از مهمترین مسائلی است که باید به آن بپردازیم. همانطور که وزیر بهداشت وعده داده بود ، در ماه نوامبر ، همه افراد بالای 18 سال دو دوز واکسن کروناویروس دریافت می کنند ، بنابراین هدف باید کاهش تعداد مرگ و میر باشد ، نه بیماری کرون. شدت عفونت منجر به بستری شدن در بیمارستان می شود و باید کاهش یابد. سویه های دلتا اثر واکسن را تا 10 درصد کاهش می دهند ، اما واکسن ها مرگ و میر هنگام تزریق را به میزان قابل توجهی کاهش می دهد.

در حالی که به نظر می رسد این روزها وضعیت کرونا تا حدودی آرام است ، نگرانی ها در روزهای اخیر با تعطیلات آینده و افزایش سفر به استانهای شمالی افزایش یافته است. رئیس دانشکده پزشکی می گوید کاهش آمار در استان های شمالی بسیار آسیب پذیر است و بی توجهی می تواند ما را به سطح 6 برساند. عکس های منتشر شده در سواحل دریای خزر در شبکه های اجتماعی موجی از مسافران را نشان می دهد که هفته گذشته برای تعطیلات راهی شمال شده اند. این مشکل و همچنین افزایش سریع تعداد بیماران ، با واکنش روسای دانشکده های پزشکی در استانهای مازندران و گیلان روبرو شد.

جابجایی گونه های جدید ویروس با افزایش سفر

حمید سوری ، رئیس کمیسیون ملی اپیدمیولوژیک کووید -19 گفت: “یکی از موثرترین راهها برای کاهش زنجیره انتقال ویروس ، واکسیناسیون است.” به همین دلیل ما سخت تلاش می کنیم تا حد امکان پوشش را در همه کشورهای جهان افزایش دهیم. البته افزایش میزان ایمن سازی به معنای کنار گذاشتن واکسیناسیون و پیروی از پروتکل نیست.

سوری افزود: از سوی دیگر ، در کره ، فاصله زیادی بین میزان واکسیناسیون و ایمنی گروه وجود دارد. این بدان معناست که اگرچه میزان واکسیناسیون افزایش یافته است ، اما هنوز تا دستیابی به ایمنی جمعی فاصله زیادی وجود دارد ، که حداقل 80 درصد افراد واکسینه می شوند. نکته بعدی این است که حتی وقتی به این سطح از ایمن سازی برسیم ، ویروس سعی می کند ژنوم خود را برای اطمینان از بقا تغییر دهد. در نتیجه ، بروز انواع جدید ویروس افزایش می یابد. در شرایط کنونی ، ما باید مراقب جهش های جدیدی باشیم که اثر واکسن ها را کاهش داده و از شیوع بیماری جلوگیری می کند.

رئیس کمیسیون ملی اپیدمیولوژیک COVID-19 گفت: “از آنجا که نظم زندگی عادی در طول سفر مختل می شود ، سیستم ایمنی بدن ضعیف می شود و احتمال ابتلا به آن افزایش می یابد.” در عین حال ، ما هنوز درصد افرادی که واکسینه شده اند را نمی دانیم. به عبارت دیگر ، هنوز هیچ مدیریت هوشمند اپیدمی وجود ندارد. به همین دلیل ، بسیاری از افرادی که سفر کرده اند بیشتر احتمال دارد دیگران را آلوده کنند.

سوری گفت: “طبیعی است که واکسن می تواند از شدت بیماری و مرگ جلوگیری کند ، اما خطر مرگ و بستری شدن در بیمارستان را به صفر نمی رساند.” به ویژه ، کسانی که در طول سفر در معرض بیماری ها قرار می گیرند کسانی هستند که احتمال دارد به صورت گروهی با ماشین ، قطار یا هواپیما سفر کنند. انواع ویروس در شهرهای مختلف یکسان نیست. نسخه اصلی در کشورهای دلتا است ، اما من نمی دانم که آیا انواع دیگری در شمال وجود دارد یا خیر. ما نمی دانیم چه گونه هایی در جامعه در حال گسترش است زیرا ما یک سیستم توالی یابی ویروس فعال نداریم.

به گفته وی ، سفر گونه های جدیدی را منتقل می کند که منجر به همه گیری می شود. ملاقات با یک سویه جدید به این معنی است که بدن میزبان در وضعیت جدیدی برای ویروس قرار دارد و این میزبان جدید با وجود واکسیناسیون احتمال عفونت ویروس را افزایش می دهد. همه اینها عوارض جانبی سفر است.

در پایان ، تعمیرات بسیار ضروری ، مطلوب هستند و توصیه می کنند که بازگشت به زندگی عادی در اسرع وقت انجام شود ، اما فراهم آوردن این شرایط نیاز به هفته ها افزایش ایمن سازی و مدیریت بیماری های عفونی ، به ویژه قرنطینه و مدیریت هوشمند بیماری دارد. به بنابراین ، مردم ریسک رنج و رنج را نمی پذیرند. به دست آوردن جهش های جدید با واکسن ها یک بیماری جدید است و جای تعجب نیست که خطر ابتلا به بیماری های واگیر را افزایش دهد. “مردم باید صبور باشند تا بتوانند ببینند که مدیریت اپیدمی می تواند هوشمندتر شود و افرادی که سفر می کنند باید هر دو دوز واکسن را دریافت کرده و پروتکل را رعایت کنند.”

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا