اجتماع

سهم ۶۰ درصدی خیران ایران در مدرسه‌سازی

گزارشگر یک/کرمان مدیرکل حراست سازمان نوسازی مدارس کشور گفت: ۱۱ هزار میلیارد تومان توسط خیران برای ساخت‌وساز مدرسه در کشور هزینه شده و بیش از ۶۰ درصد مدرسه‌سازی کشور به واسطه خیران انجام شده است.

کی‌قباد بابایی ‌شهرکی امروز هشتم خردادماه‌ در بیست‌وششمین جشنواره خیران مدرسه‌ساز استان کرمان اظهار کرد: در دولت سیزدهم بیش از ۲۵۰۰ مدرسه در کشور توسط خیران ساخته شده و ۱۰۲۵ کلاس در استان کرمان توسط خیران در سال گذشته احداث شده است.

وی افزود: کشور ما خیران بسیار باصفایی دارد؛ افرادی که حتی اسمشان را هم نمی‌دانیم  و شهید آیت‌الله رئیسی در زمانی که تولیت آستان قدس بوده و از محل نیم درصد از درآمدهای آستان که برای تولیت است، درمانگاهی در مشهد مقدس ساخته و به‌عنوان خیّر درمانگاه‌ساز از حق تولیت خود استفاده کرده است.

شهرکی در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به انتخابات چهاردهمین دوره ریاست‌جمهوری اظهار کرد: اجازه ندهید، دشمن‌شاد شویم و باید مشارکت حداکثری در انتخابات داشته باشیم و باید در انتخابات شرکت کنیم و دست دوستانمان را هم بگیریم و پای صندوق رای بیاوریم، زیرا انتخابات برای ماست و سرنوشت‌ساز است.

به گزارش گزارشگر یک، محمدرضا جعفری مدیرعامل جامعه خیران مدرسه‌ساز کشور نیز در این مراسم با اشاره به اینکه تعهد خیران مدرسه‌ساز در کشور از ۱۷ میلیارد تومان در سال ۷۷ به ۱۱ هزار میلیارد تومان در سال‌جاری رسیده، گفت: در حالی در سال ۷۷ شاهد ۲۰ درصد ساخت مدرسه‌ها توسط خیران بودیم و این رقم تا سال گذشته به ۵۰ درصد رسید و امسال هم به ۶۰ درصد می‌رسد.

وی بیان کرد: با وجود اینکه تلاش‌های زیادی صورت گرفته اما مشکلات زیادی در آموزش و پرورش داریم و با توجه به اینکه مدرسه خانه دوم دانش‌آموزان است؛ هرچه مناسب‌تر باشد، بچه‌ها بهتر تعلیم و تربیت می‌شوند.

جعفری با اشاره به اینکه گسترش فرهنگ خیر یک کار قرآنی است، ابراز کرد: مدرسه‌سازی زیربنای همه کارهاست، زیرا آموزش و پرورش مهمترین کاری‌ است که در سراسر کشور صورت می‌گیرد.

مدیرعامل جامعه خیران مدرسه‌ساز کشور اظهار کرد: مدرسه مطلوب دارای کلاس‌های مناسب، فناوری‌های روز، حیاط و سالن ورزشی، سرویس‌های بهداشتی، کتابخانه و نمازخانه مناسب و کارگاه‌ها و آزمایشگاه دارای تجهیزات خوب و زمینه برای مهارت‌آموزی است.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا