عمومی

سه اقدام ضروری برای مهار بحران کرونا

تلاش برای تقویت رعایت ، تسریع واکسیناسیون و روشن شدن سفر و گردآوری عملیات سه گام اساسی است که اگر قاطعانه انجام شود ، می تواند کشور ما را از بحران کروناویروس کنونی نجات دهد. ”

به گزارش گزارشگر یک ، در سرمقاله روزنامه IR وی نوشت: “کاملاً واضح است که در دو هفته آخر مراسم تحلیف رئیس جمهور جدید ، حرکت رو به رشدی برای واردات واکسن از کشورهای مختلف با عزم و اراده برای اجرای برخی تصمیمات مربوط به کنترل بیماری کرونا وجود دارد.” من فکر می کنم این یک نقطه قوت است که می تواند فقط دو هفته پیش وجود داشته باشد ، اما من به دلیل عدم حمایت لازم از رئیس جمهور سابق چنین هدیه ای دریافت نکردم.

ما خوشحالیم که مردم و ملت اکنون دارای چنین نقطه قوتی هستند و امیدواریم این وضعیت ابتدا و سپس دوم ادامه یابد. میزان واکسیناسیون ، عزم و اراده برای اجرای قطعنامه ستاد ملی کرونا و حتی تعیین ستاد برای خروج کشور ما از بحران کرونا فعلی کافی نیست. خروج از این بحران مستلزم عزم راسخ مقامات از یک سو و حمایت صادقانه و مردمی مردم از سوی دیگر است.

در حالی که هیچ آمار دقیقی از تجمعات تفریحی و جاذبه های عمومی در دریا در تعطیلات اخیر وجود ندارد ، ما می دانیم که این مکان ها به طور کامل از دستورالعمل های بهداشتی پیروی نمی کنند و برخی از افراد مقررات صادر شده توسط ستاد ملی کرونا را رعایت نکرده اند. به این بار پلیس ممنوعیت تردد را با قاطعیت اجرا کرده است ، اما برخی از مردم سفرهای غیر ضروری انجام داده و این مقررات را دور زده اند. اینها زمینه مناسبی برای شیوع کرونا در میانه موج پنجم فراهم می کند و میزان مرگ و میر و بیماری را به میزان قابل توجهی افزایش می دهد. پس از دو هفته ظاهر می شود و زباله دو برابر می شود. حقیقت تلخ این است که مقامات هنوز راه حلی برای سفرهای تابستانی و تعطیلات نیافته اند. هنوز هیچ روش موثری برای کنترل تجمعات مانند جشن ها ، مراسم خاکسپاری ، مترو ، اتوبوس ، قطارهای بین شهری ، هواپیماها و پارک ها وجود ندارد.

نحوه شرکت در اماکن مذهبی ، مراسم عزاداری محرم و صفر و سایر رویدادها هنوز به اندازه کافی روشن نیست تا از رفتار یکسان و مناسب در زمان شیوع ویروس کرونا اطمینان حاصل شود. به نظر می رسد مقامات درگیر در باتلاقی گیر کرده اند که نمی دانند با کسانی که مکان ها و تجمعات مذهبی را مدیریت می کنند چگونه رفتار کنند. الگوبرداری از رهبری که عزاداری را به صورت کاملاً تصویری در غیاب تماشاگران انجام می داد نیز نتوانست ذینفع را از بلاتکلیفی خارج کند. همانطور که می دانید قدرت تبلیغات و گروه های مداحی اسلامی بسیار بیشتر است و دین باید توسط اشرار مورد تمسخر قرار گرفته و متهم شود که به زندگی مردم و سلامت جامعه اهمیت نمی دهد! در حالی که بسیاری از هیئت های عزاداری در طول دهه آسورا دستورالعمل ها را با دقت دنبال کرده اند ، اخبار و عکس هایی از چندین کشور وجود دارد که نشان می دهد بسیاری از هیئت ها دستورالعمل ها را نادیده گرفته و راه را برای حمله به کرونا و بهانه های شرور هموار کرده اند. صاف.

رعایت راهنمایی های شخصی مانند ماسک زدن و فاصله گذاری اجتماعی هنوز از حد نصاب مطلوب فاصله دارد. تلاش برای افزایش تطبیق ، تسریع واکسیناسیون و روشن شدن سفر و جمع آوری کار ، اگر قاطعانه انجام شود ، سه گام اساسی است که می تواند کشور ما را از بحران کنونی کرونا نجات دهد. “

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا