اقتصادی

سونامی مصرف گاز در بخش خانگی

در شرایط فعلی ۷۲ درصد تولید گاز کشور توسط بخش تجاری و خانگی بلعیده می‌شود. ه که ط ه ه ف ۱۵ ی ی گ گاز ی ی گ ایایش فزایش ا ام اد ای ی ات اشهاشه اشهایی یجایی

به گزارش گزارشگر یک، مصرف گاز طبیعی به ویژه در بخش خانگی و تجاری با افزایش سرمای هوا طی روزهای اخیر به ۶۰۷ میلی‌متر سیر به ۶۰۷ میلیون می‌رسد. تاجایی که طبق گفته های مجید چگینی – معاون وزیر نفت، با افزایش مصرف گاز در این بخش، محدودیت‌هایی در بخش‌ها و صنایع پتروشیمی‌ها می‌شود و آن‌ها ناچار به مصرف سوخت مایع می‌شوند.

سال نیز با چالش های این چنین گذشته بود که زیان های زیادی به کشور وارد کرد. در بخش پتروشیمی عدم نفع از قطعی گاز حدود ۶۵۰ میلیون کشفی بود که صورت نگرفت و ارز آن به کشور نیامد. ر صای یگ یز یط یط ه و اال ف و ای ح ای ات ا م م ان های و برجسته

شرایط مصرف گاز در بخش خانگی تا محل پیش رفت که جواد اوجی، وزیر نفت در روزهای گذشته از یک رکوردشکنی ر ای ح د اد و اعام: ف ز اه گاز گ خ اگی و ج ای و ی ب ب ت ش اه افز اف ای ااقه ااقه.

به گفته وی این مقدار افزایش مصرف معادل تولید حدود 2.5 فاز پارس جنوبی است. در حالی که هنوز وارد فصل زمستان نشده است. همکاران ما در مجموعه وزارت نفت، شرکت پالایش و پخش فرآورده های نفتی و شرکت ملی گاز ایران نهایت تلاش خود را در ایام پاییز گاز بیشتر به نیروگاه ها و صنایع ملی تبدیل می کنند.

وزیر نفت با توجه به این مقدار در مقایسه با مدت مشابه پارسال، ۱۵ میلیون مترمکعب بیشتر بوده است تا مصرف سوخت کمتری مصرف شود. روزانه تولید گاز روزانه در کشور ۲۵ میلیون مترمکعب افزایش یافته است و با وجود این افزایش تولید، مصرف ما در بخش خانگی و غیرمتعارف است و مقدار مصرف گاز در بخش صنایع غذایی با رشد اقتصادی نیست که این امر نشان‌دهنده آن است. اطلاف و اسراف می شود.

با این شرایط گفته وزیر نفت گاز تحویلی به صنایع هفت درصد افزایش یافته و همکاران، شرکت ملی گازند به‌منظور حفظ فشار، گاز صنایع را محدود می‌کند، اما میزان سوخت انرژی برای صنایع در نظر گرفته شده و این سوخت نیز در تمامی صنایع بزرگ است. ذخیره شده است.

در این بین استارت طرح پایش مصرف گاز ادارات دولتی و اماکن عمومی در کشور زده شده است. آنطور که مسلم رحمانی – مدیر هماهنگی امور گازرسانی شرکت ملی گاز ایران، خبر داده، رصد و پایش دائم میزان مصرف گاز در بخش اداری و عمومی انجام می‌شود و نسبت به عملیات مستندسازی و تصویربرداری شبانه‌روزی مسئولین و بازرسان اقدام می‌شود.

ه ی ا اداه ه ازان ه ه ه کز کز کز کز ع ب ی ی یشی یشی یشی ا ات ز از ک ات ز از ز از زان خام دام. همچنین این اداره‌ها همیشه به نحوی تنظیم شوند که در طول ساعات کاری از ۱۸ درجه سانتیگراد بیشتر نباشد. در صورت رعایت این موارد، اخطار صادر و تعیین اثر داده خواهد شد، مجموعه قطع خواهد شد. خ ا اساه ه ات از زاب بای بای ب ا ا ا ا ا ا ا ، ، ​​ی ای ا از ای از از ا ان ا.

برای مشارکت مشترکان خانگی نیز طرحی تصویب می‌شود، مشترکان خانگی که مصرف گاز آن‌ها در ماه‌های سرد سال نسبت به دوره مشابه سال پیش کمتر، به ازای هر یک واحد کاهش، مشمول تخفیف یا همان پرداخت هزینه‌ها معادل ۳ واحد در گازبهای صورتحساب است. دوره می‌شود که این تخفیف تا سقف 45 درصدی در صورتحساب آن‌ها اعمال خواهد شد.

کاهش مصرف گاز در بخش خانگی امری مهم بوده است. چراکه هم‌اکنون روزانه ۹۷۷ میلیون مترمکعب گاز استخراج شده و ۸۴۳ میلیون مترمکعب گاز به شبکه سراسری کشودر تحویل می‌شود. از این میزان بیش از ۶۰۰ میلیون مترمکعب گاز در یک کشور خانگی به مصرف می‌رسد که رقم بسیار بزرگی است. مشترکان می‌توانند با رعایت شیوه‌های الگوی مصرف از جمله پوشیدن لباس‌های گرم، خاموش کردن وسایل هنگام خروج از منزل، بهینه‌سازی سیستم موتورخانه‌های مجتمع‌های مسکونی، کم‌تر شدن محیط زیست و … مصرف را به میزان ۱۰ تا ۳۰ درصد کاهش مصرف می‌دهد. به همراه دارد.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا