سگ چاو چاو (Chow Chow چائو چائو)

حقایق و توصیه های چاو چاو

این سگ‌های خرس عروسکی به شدت وفادار هستند و دارای شخصیتی کم‌نظیر هستند، اما یک رژیم نظافتی با مراقبت بالا دارند.

خرید سگ چاو چاو

چو چاو را می توان تقریباً به 2000 سال قبل ردیابی کرد، زمانی که آنها به عنوان سگ شکار و نگهبان در چین پرورش داده شدند. سگ چاو چاو که به خاطر ظاهر زیبا و شبیه خرس عروسکی و زبان منحصر به فرد آبی-مشکی خود شناخته شده است، هم مستقل است اما هم بسیار وفادار است.

آمار حیاتی

اندازه: بزرگ
کت: ریزش بسیار غلیظ و سنگین
ورزش: روزانه تا 1 ساعت
طول عمر: 10-15 سال
خلق و خوی: مستقل، وفادار، گوشه گیر

خلق و خو و شخصیت چاو چاو

چو چاو یک نژاد بسیار وفادار، بسیار مستقل و بسیار باهوش است. آن‌ها شخصیت کم‌توجهی دارند، به این معنی که اغلب می‌توانند در مورد توجه یا محبت مطالبات کمی داشته باشند. در واقع، آنها گاهی اوقات می توانند کاملاً دور باشند.

چاو چاوها سگ های بسیار فداکاری هستند و پیوندهای بسیار قوی با صاحبان خود ایجاد می کنند و آنها را به همراهان وفادار و دوست داشتنی تبدیل می کنند.

با غریزه نگهبانی قوی، چاوها می توانند نسبت به غریبه ها کاملا محتاط باشند، بنابراین اجتماعی شدن اولیه برای این نژاد مهم است.

چاوها حیوانات خانگی خوبی برای خانواده هستند، اما به خاطر بازیگوشی یا حوصله خود شناخته نمی شوند، بنابراین برای خانواده هایی که بچه های کوچکتر پرهیاهو ندارند مناسب ترند.

چاو چاو علاوه بر اینکه از نظر جسمی قوی است، می تواند کاملاً با اراده و سرسخت باشد، بنابراین بهترین انتخاب برای صاحبان تازه کار نیست.

آموزش و ورزش چاو چاو

سگ چاو چاو

چو با اراده قوی می تواند برای تمرین چالش برانگیز باشد. با این حال، هوش چاو چاوز در دستان یک مربی صبور و با تجربه، آنها را به یادگیرندگان سریع تبدیل می کند.

نکات آموزشی

از آنجایی که آنها می توانند مراقب دیگران خارج از خانه خود باشند، آموزش اجتماعی شدن باید در طول زندگی سگ شما ادامه داشته باشد.
آموزش سگ ها باید از سنین پایین شروع شود تا به رفتار توله سگ شما کمک کند و از تسخیر رگه مستقل آنها جلوگیری کند.
تمایل به انجام کار خود همراه با یک غریزه قوی شکار به این معنی است که باید توجه بیشتری به یادآوری چاو و آموزش هدایت شود .
چاوها به روش‌های تمرینی خشن یا اجباری پاسخ نمی‌دهند. بهترین راه برای آموزش یک چاو از طریق آموزش مداوم، مثبت و مبتنی بر پاداش است .

ورزش

برای یک نژاد بزرگ سگ، چو به مقدار نسبتاً کمی ورزش نیاز دارد – معمولاً 40 تا 60 دقیقه در روز کافی است. این باید همیشه شامل چند پیاده‌روی همراه با زمان بازی در یک منطقه امن باشد.

کت ضخیم یک Chow به این معنی است که آنها می توانند به راحتی داغ شوند. ورزش در ماه‌های گرم‌تر تابستان باید زودتر و دیرتر در روز انجام شود، زمانی که سگ شما خنک‌تر و راحت‌تر است.

کت ضخیم آنها همچنین به این معنی است که چاوها برای شناگران خوبی نیستند، بنابراین بهتر است آنها را از آب دور نگه دارید.

راضی نگه داشتن آنها

یک چاو هر چه زمان بیشتری را با صاحب خود بگذراند خوشحال و راضی می شود، بنابراین سعی کنید آنها را در هر چیزی که در خانه می گذرد مشارکت دهید.

از آنجایی که چوها پیوندهای محکمی با صاحبان خود ایجاد می کنند، اگر برای مدت طولانی تنها بمانند، گاهی اوقات مستعد اضطراب جدایی می شوند و در خانواده هایی که معمولاً شخصی در اطرافشان وجود دارد، رشد می کنند.

ایده های بازی

بازی‌های شکار، گله‌داری و مخفی‌کاری با استفاده از غریزه شکار در چو چاو محبوبیت پیدا می‌کنند.

یک چاو چاو از تحریک ذهنی و جسمی یک دوره چابکی لذت خواهد برد. می‌توانید یکی از آن‌ها را در باغ راه‌اندازی کنید یا فضای بیرونی را با رمپ‌ها، موانع، تونل‌ها و
توپ‌های متصل به طناب، ایمن کنید.

نظافت چاو چاو

چوها به عنوان یک نژاد بسیار تمیز شناخته می شوند – در رویکردشان به بهداشت شخصی تقریباً شبیه گربه هستند. با این حال، چاوها به دلیل کت های پرپشت خود می توانند به ویژه در هنگام نظافت از مراقبت بالایی برخوردار باشند.

چاو چاو با یکی از دو نوع کت عرضه می شود: کت خشن و کت صاف. چاوها با روکش خشن دارای پوشش بیرونی ضخیم، درشت و با طول متوسط ​​هستند که پوشش زیرین نرم و پشمی را می پوشاند که به مسواک زدن منظم و روزانه نیاز دارد. چوها با روکش صاف موهای کوتاه تری دارند که نگهداری آنها بسیار راحت تر است. آنها معمولاً 2 یا 3 بار در هفته نیاز به مسواک زدن دارند.

چوها به خصوص نژاد پر ریزش هستند، بنابراین هر صاحب جدید باید برای تمیز کردن موهای اطراف خانه خود آماده باشد. در طول فصل پوست اندازی (معمولاً بهار و پاییز) به مراقبت بیشتر و مسواک زدن بیشتر نیاز است تا پوشش آن ها در بهترین حالت باقی بماند.

کت سنگین آنها می تواند به این معنی باشد که آنها در ماه های تابستان تمایل به گرم شدن بیش از حد دارند، بنابراین برای خنک نگه داشتن نیاز به دسترسی به فضای بیرونی سایه دار دارند.

علاوه بر بررسی گوش‌های آن‌ها برای عفونت‌های ناشی از تجمع موم، زمانی را برای بررسی چین‌های پوستی که چاوها اغلب به آن‌ها شناخته می‌شوند، اختصاص دهید – به ویژه در اطراف گردن. اطمینان حاصل کنید که این چین ها تمیز و خشک هستند تا از هرگونه عفونت پوستی ناخواسته جلوگیری کنید.

تغذیه چاو چاو

مانند بسیاری از سگ ها، چاو از یک رژیم غذایی متعادل که از یک روال ثابت پیروی می کند سود می برد. مراقب باشید که بیش از حد غذا ندهید تا مطمئن شوید که سگ شما وزن مناسبی دارد.

از لحاظ تاریخی، چاو چاوها بر اساس یک رژیم غذایی عمدتاً گیاهخواری پرورش داده شده اند و بنابراین به رژیم غذایی کم پروتئین و کلسیم بالا بر اساس غلات و سبزیجات نیاز دارند. گوشت همچنان باید گنجانده شود، اما باید بدون چربی و کم چرب باشد – مرغ و بوقلمون گزینه های خوبی هستند.

برای کمک به حفظ سلامت پوشش ضخیم و پشمالوی آنها، اسیدهای چرب امگا سالم (از ماهی) نیز باید در رژیم غذایی چاو گنجانده شود.

مطمئن شوید که چاو شما دارای منبع آب شیرین به راحتی قابل دسترسی است، به خصوص در ماه های گرم تابستان. این به جلوگیری از گرمای بیش از حد و کم آبی کمک می کند.

قبل از خرید یا بازگرداندن چاو چاو چه چیزهایی باید بدانید

نژاد چائو چائو

یک چاو چاو یک همراه عالی برای صاحب مناسب خواهد بود. اگر به فکر خوش آمدگویی به خانه خود هستید، در اینجا چند نکته مهم وجود دارد که باید در نظر داشته باشید.

چاو چاو با ایجاد یک پیوند فوق العاده قوی با صاحب خود، انتخابی ایده آل برای هر کسی است که به دنبال یک همراه وفادار سگ است. اما آنها برای صاحبان باتجربه تر و خانواده های بدون فرزند مناسب تر هستند.

طبیعت مستقل و گاه دوری آنها به این معنی است که همیشه به راحتی با افراد جدید گرم نمی شوند. و با غریزه نگهبانی قوی، چاوها می توانند بسیار محافظ باشند و اغلب مراقب غریبه ها هستند. توله سگ های چاو چاو همیشه باید از سنین پایین به خوبی اجتماعی شوند.

وقتی صحبت از نظافت به میان می‌آید، چاوها از نگهداری بسیار بالایی برخوردار هستند. به عنوان یک نژاد پر ریزش، آنها موهای خود را در اطراف خانه رها می کنند و چاوها با پوشش خشن به برس زدن روزانه نیاز دارند.

طبیعت مستقل می تواند تمرین یک چاو را کمی چالش برانگیز کند و آموزش آنها باید در طول زندگی آنها ادامه داشته باشد. با این حال، به عنوان سگ های بسیار باهوش، آنها توانایی یادگیری بسیار سریع را دارند.

برای یک سگ بزرگ، چو به مقدار نسبتاً کمی ورزش نیاز دارد. دو پیاده روی در روز با انگیزه های ذهنی فراوان باعث خوشحالی آنها می شود.

یک رانش قوی شکار و غریزه شکار به این معنی است که باید به آموزش سرب و یادآوری چاو توجه بیشتری شود. هنگامی که یک سگ در اطراف حیات وحش نیز حضور دارد، همیشه باید مراقبت بیشتری انجام شود.

همیشه در مورد پرورش دهنده ای که انتخاب می کنید سر و صدا داشته باشید. «قانون لوسی» حکم می‌کند که توله‌های جدید باید مستقیماً از یک پرورش‌دهنده خریداری شوند یا از طریق نجات به فرزندی گرفته شوند. فروشندگان شخص ثالث غیرقانونی هستند.

قبل از گرفتن سگ باید موارد زیادی را در نظر بگیرید . همیشه قبل از اینکه از سگ عاشق به صاحب سگ جهش کنید، دریابید که آیا یک دوست سگ برای شما بهترین حیوان خانگی است یا خیر.

آیا چاو چاو ضد حساسیت هستند؟

چاو چاوها به خاطر کت های پشمی ضخیم خود که به صورت فصلی ریخته می شوند، شناخته می شوند و این نژاد به عنوان نژاد ضد حساسیت در نظر گرفته نمی شود. مهم است به خاطر داشته باشید که هیچ نژادی 100٪ ضد حساسیت نیست، اما نژادهایی وجود دارند که برای مبتلایان به آلرژی بهتر از سایر نژادها هستند.

آیا چاو چاو زیاد می ریزد؟

چاو چاوها به صورت روزانه زیاد ریزش نمی کنند، اما مانند فصل انتقال از تابستان به پاییز و زمستان به بهار، ریزش فصلی سنگینی خواهند داشت. در این زمان‌ها، کت‌های آن‌ها ممکن است کمی بیشتر از حد معمول نیاز به مسواک زدن داشته باشند تا به شل شدن و از بین بردن قسمتی از خز اضافی کمک کند.

آیا چاو چاو با گربه ها خوب است؟

چاو چاو را می توان طوری آموزش داد که با حیوانات خانگی دیگر از جمله گربه ها به خوبی کنار بیاید. با این حال این یک نژاد مستقل و دور افتاده است و ممکن است بازی مداوم را به خوبی تحمل نکند. علاوه بر این، این نژاد غالب خود را به عنوان رهبر دسته می بیند، صرف نظر از اینکه سایر اعضای دسته آنها چه گونه هایی هستند، بنابراین اگر در حال حاضر حیوانات خانگی بسیار منطقه ای دارید، بهتر است از وارد کردن چاو به خانه خود اجتناب کنید.

آیا آموزش چاو چاو آسان است؟

چاو چاوها به عنوان افرادی با اراده بسیار قوی شناخته می شوند و به همین دلیل در هنگام تمرین به یک مربی سگ با تجربه تری نیاز دارند. با این حال، هنگامی که سلسله مراتب بسته ایجاد شد، چاو چاوها باهوش هستند و در هنگام یادگیری ترفندها و دستورات جدید به سرعت می آیند.

آیا می توان چاو چاو را تنها گذاشت؟

در حالی که آنها از بسیاری جهات مستقل و گوشه گیر هستند، چاو چاوها نیز به شدت وفادار هستند و از گذراندن زمان بیشتری در شرکت صاحب خود لذت می برند. به همین دلیل، چاوها اغلب از اضطراب جدایی رنج می برند و نباید آنها را برای مدت طولانی به حال خود رها کرد تا از هرگونه رفتار ناخواسته یا مخرب جلوگیری شود.

دکمه بازگشت به بالا