سلامت و دانش

سیدحسن خمینی: مهاجرت پرستاران پدیده بسیار تلخی است

یادگار امام با بیان اینکه مهاجرت پرستاران پدیده ای بسیار تلخ است، گفت: جامعه ای سالم و انسانی است که در آن شفقت، مهربانی، محبت جمعی وجود داشته باشد و مردم نسبت به هم دلسوزی داشته باشند. در چنین جامعه ای، پرستاران طبیعتاً یکی از بالاترین رتبه ها برای ایجاد، تحکیم و گسترش این عشق به دیگران هستند.

به گزارش گزارشگر یک، حجت الاسلام و المسلمین سید حسن خمینی روز قبل از روز پرستار در جلسه جمعی از پرستاران که در حرم مطهر امام خمینی (ره) برگزار شد، بیان کرد: به ویژه در شرایطی که همه بیماران در طول بحران کرونا پشت سر گذاشته شدند، گروهی که در خط مقدم مبارزه ایستاده بودند، حرفه های پزشکی و پرستاری آن کشور بودند، بنابراین آنها را «حامیان سلامت» نامیدند. این تلاش ها بسیار قابل تقدیر است و مطمئنا در حافظه تاریخی مردم باقی خواهد ماند.

وی گفت: «درست است که کل جامعه پزشکی، به ویژه پرستاری، آزمون باشکوهی را پشت سر گذاشته اند.» من از نزدیک شاهد شجاعت، عزم و تلاش آنها بوده ام.

سید حسن خمینی می گوید: «مهاجرت پرستاری پدیده ای بسیار تلخ است. باید زمینه های لازم برای این امر فراهم شود و برای این امر همت دولت و شورای ملی می طلبد. زیرا اینجا کشور خودشان است نه کشور دیگران، زیرا همه نخبگان باید در آن کشور خدمت کنند. این در مورد پرستاران نیز صدق می کند.

او گفت: آنچه جامعه را جامعه واقعی می کند، رحمت یک طرفه نیست، رحمت دو طرفه است. اینجا، در میان جامعه‌ای که مرد برای خودش ارزش قائل است، احساس می‌کند پرستاری عاشق شده است و از طرفی جامعه‌ای که به پرستاران با شفقت بالا می‌نگرد، تبدیل به شفقت می‌شود. اگر می خواهیم سالم باشیم، از خودمان شروع کنیم. این انتظار که دیگران ما را دوست داشته باشند و ما دیگران را دوست نداشته باشیم، نادرست است. بدن سالم زمانی است که چشم درد می کند و گریه می کند و سایر اندام ها برای چشم کار می کنند.

یادگار امام افزود: جامعه ای سالم و انسانی است که در آن شفقت، مهربانی، محبت جمعی وجود داشته باشد و مردم نسبت به هم دلسوزی داشته باشند. در چنین جامعه ای، پرستاران طبیعتاً یکی از بالاترین رتبه ها برای ایجاد، تحکیم و گسترش این عشق به دیگران هستند.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا