اجتماع

سیرک حیات وحش در سریال‌ها؛ چرا محیط زیست مجوز می‌دهد؟

نمایش بسیاری از حیوانات وحشی به عنوان حیوانات اهلی در یکی از سری های جدید با واکنش و انتقاد بسیاری از طرف سازندگان این مجموعه و آژانس حفاظت از محیط زیست روبرو شده است ، اما به گفته این سازمان ، این مجموعه انتظار داشت این سریال حاوی پیامی در مورد جلوگیری از حیوان باشد ظلم و ستم. .

به گزارش گزارشگر یک همزمان با پخش اولین قسمت از سریال دراکولا که به تازگی از شبکه نمایش خانگی پخش شده ، انتقادهایی از سوی فعالان محیط زیست برای استفاده از انواع حیوانات وحشی از جمله ببر ، لاما ، زرافه و عقاب صورت گرفته است. در بالا. منتقدان این فیلم را به سیرک ، نمونه ای از ظلم به حیوانات تشبیه کردند و مردم را به ترک حیوانات وحشی در خانه تشویق کردند.

با این حال ، این اولین بار است که یک فیلمساز از حیوانات دیگر برای تزریق مفاهیم مختلف استفاده می کند ، مانند تأمین مالی شخصیت های این مجموعه ، صحنه های رنگ آمیزی و لعاب ، و افشای گونه هایی مانند ببر ، زرافه و طاووس به عنوان حیوانات خانگی. . به مخاطب. نمونه آن در مجموعه تلویزیونی “چوب چوب” که اخیراً علاوه بر سریال “دراکولا” از شبکه 3 پخش شد ، آشکار شد.

فعالان محیط زیست معتقدند که استفاده از حیوانات وحشی در سریال هایشان تقاضای نگهداری در خانه های عمومی را افزایش می دهد و این روند در نهایت به سود قاچاقچیان حیات وحش خواهد بود. علی کشمیری-فعال حقوق حیوانات و فعال محیط زیست- وی در یادداشتی در انتقاد از سریال “دراکولا” گفت که این مجموعه به وضوح باعث حفاظت از حیات وحش می شود و قلب تجارت حیات وحش را گرم می کند.

به گفته وی ، اکنون بهار است و زمان تولد حیوانات است و سریال “دراکولا” رسماً جدایی حیوانات نوزاد و طبیعت را ارتقا می بخشد. ماموریت سازمان حفاظت محیط زیست در چنین شرایطی چیست؟

شهاب الدین منتظمی ، مدیر حفاظت و مدیریت حیات وحش ، آژانس حفاظت از محیط زیست-پاسخ به این سوال به گزارشگر یک او می گوید: “آژانس حفاظت از محیط زیست در مورد استفاده از حیوانات وحشی در سریال” دراکولا “پرس و جو کرد و ما متن را مطالعه کردیم و مجوزهای لازم را صادر کردیم.” ما انتظار داشتیم که این سریال پیامی حاوی عدم ظلم به حیوانات داشته باشد.

او همچنین می گوید: برای اینکه حیوانات را از مجموعه های مختلف تلویزیونی یا فیلم به صحنه بیاورید ، ابتدا باید از سازمان حفاظت محیط زیست مجوزهای لازم را بگیرید. پس از مطالعه فیلمنامه ، مشخص كردن نوع و تعداد گونه ها و … با تأكید بر اینكه كارگردان فیلم باید محلی مناسب برای معالجه حیوانات در نظر بگیرد یا مخالف درخواست كارگردان فیلم باشد.

وقتی منتظمی در پاسخ به این س askedال که آیا چنین مشکلی نمی تواند مخاطبان را به استفاده از حیوانات وحشی در فضای داخلی ترغیب کند ، توضیح داد که “درخواست های بسیار کمی برای محافظت از حیات وحش وجود دارد ، با نظارت و نظارت بیشتر توسط سازمان حفاظت محیط زیست و آموزش و فرهنگ. البته ما از آن مراقبت خواهیم کرد. از نظر قانونی با کسانی که می خواهند چنین کاری کنند.

رئیس اداره حفاظت و مدیریت حیات وحش سازمان حفاظت محیط زیست گفت: گونه های مجموعه “دراکولا” متعلق به باغ وحش ساپاداشیت هستند. “ما حیوانات را برای مدت کوتاهی در اختیار عوامل این مجموعه قرار دادیم.”

با این حال ، به دلیل انتقادات فراوان از سریال “دراکولا” ، سرانجام این فیلمساز در تیتراژ ابتدایی توضیح داد: “حیات وحش باید در زیستگاه اصلی خود زندگی کند و پرورش آن در خانه به هیچ وجه انسانی نیست و توسط تیم تولید سریال تأیید شده است.” با این حال ، انتقادات از آژانس حفاظت از محیط زیست ، مهماندار حیات وحش ، همچنان باقی است. مطمئناً راهی بهتر برای ایجاد فرهنگ حیات وحش و عدم ظلم به حیوانات نسبت به نمایش حیوانات خانگی وجود دارد.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا