اقتصادیعمومیگزارشگر کسب و کار

سیر سیاه چیست؟

سیر سیاه چگونه تولید میشود؟

خواص سیر سیاه دکتر بیز: برای اینکه بتوانید سیر سیاه تولید کنید، سیر خام یا معمولی را به مدت ۵۰ تا ۹۰ روز در دمای ۶۰ تا ۷۷ درجه قرار دهید. این همان فرآیند تخمیر است که باعث شیرین شدن مزه سیر می‌شود و به مرور رنگ آن را سیاه می‌کند. پس از گذشت این دوره، سیر حالت ژله ای و نرم به خود می‌گیرد.

خواص سیر سیاه

محصولات بیز: سیر سیاه دارای خواص درمانی فوق‌العاده ای است. این سیر برای لاغری بسیار مفید است و چربی‌های رسوب کرده در رگ‌ها و عروق بدن را از بین می‌برد به همین دلیل خطر سکته قلبی را به شدت کاهش می‌دهد. این نوع سیر برای افراد دیابتی بسیار مفید است و خواص ضد سرطان دارد. اگر می‌خواهید که چربی‌های مضر خون شما کاهش پیدا کند و التهاب و درد مفاصل خود را بهبود ببخشید توصیه می‌شود از سیر سیاه استفاده کنید. این نوع سیر از کبد چرب پیشگیری می‌کند و ضد آلرژی است.

طرز استفاده و طریقه مصرف سیر سیاه

قهوه فوری سوپریم: جهت بهره بردن از خواص و فواید سیر سیاه بهتر است هر روز یک حبه از سیر را استفاده کنید. دقت کنید مصرف این ماده باید به مدت یک ماه مستمر و پیوسته صورت گیرد و حتماً هر روز یک عدد از آن را مصرف کنید تا تأثیرات فوق‌العاده آن را روی بدن خود ببینید. اگر دوست ندارید که آن را خالی بخورید بهتر است که با غذاهای دیگر بپزید و یا با آن سس‌های خوش طعم درست کنید.

تأثیر و طرز تهیه سیر سیاه بر لاغری

یکی از خواصی که سیر سیاه دارد، تأثیر زیاد آن برای لاغر شدن است چراکه این ماده نقش بسیار زیادی در چربی سوزی بدن دارد. اگر سیر سیاه را به صورت ناشتا قبل از خوردن صبحانه میل کنید باعث کاهش چربی‌های مضر خون می‌شود همچنین متابولیسم بدن را هم زیاد می‌کند و همین موضوع باعث از بین رفتن چربی‌های اضافی بدن می‌شود.

سیر سیاه دارای خواص آنتی اکسیدانی

سیر سیاه به دلیل فرایندی که نسبت به سیر سفید یا معمولی طی می‌کند، آنتی‌اکسیدان بیشتری دارد و همچنین تأثیرات محافظتی بیشتری هم در پی دارد.

سیر سیاه از مغز محافظت میکند

سیر سیاه به دلیل ترکیباتی که دارد منجر به تقویت حافظه انسان می‌شود و از بروز بیماری‌های مغزی مثل آلزایمر پیشگیری می‌کند.

سیر سیاه محافظ کبد

این نوع سیر به خوبی می‌تواند اثرات مصرف الکل و مواد شیمیایی را از بین ببرد و باعث کاهش و از بین رفتن حرارت و چربی کبد شود. پس با مصرف سیر سیاه می‌توانید از چرب شدن کبد خود جلوگیری کنید.

خواص سیر سیاه برای معده

برای اینکه بتوانید از خواص این سیر برای درمان بسیاری از ناراحتی‌های معده خود بهره ببرید توصیه می‌شود هنگام صبح زمانی که ناشتا هستید و هنوز معده شما خالی است این سیر را رنده کنید و یا در لیوان آبی حل کنید و آن را مصرف کنید.

خاصیت سیر سیاه برای سیستم گوارش

سیر سیاه تأثیر زیادی در عملکرد بهتر سیستم گوارش دارد. این سیر با باکتری‌ها و ویروس‌های موجود در گوارش مبارزه می‌کند و از یبوست و سرطان روده پیشگیری می‌کند.

تفاوت سیر سیاه و سیر معمولی (سیر سفید)

سیر سیاه به دلیل داشتن رطوبت کمتر نسبت به سیر معمولی دارای اسیدهای آمینه و خواص غذایی بیشتری است و طعم متفاوت و خاصی هم دارد. طعم و مزه سیر سیاه شبیه طعم کارامل کمی تلخ است. افراد برای هضم سیر سیاه مشکلی ندارند این در صورتی است که برای هضم سیر معمولی دچار ناراحتی می‌شوند چراکه سیر سیاه در فرآیند تخمیر نرم شده است.

عوارض سیر سیاه

زیاده روی در مصرف هر ماده‌ای می‌تواند عوارضی را ایجاد کند و باعث مسمومیت شود پس بهتر است در روز بیشتر از یک حبه از آن را مصرف نکنید.

قیمت سیر سیاه

سیر سیاه ۲۰۰ گرمی بین ۷۵ تا ۸۰ هزار تومان در فروشگاه‌های اینترنتی عرضه می‌شود

سیر سیاه محصول کدام کشور است؟

سیر سیاه همان سیر معمولی است که تخمیر شده و محصول کشور خاصی نیست؛ بنابراین بذر سیر سیاه وجود ندارد و می تواند در هر کشوری تولید شود. سیر سیاه به انگلیسی بلک گارلیک (black garlic) گفته می شود.

از قرن ها پیش مردم کشورهای آسیای شرقی مانند تایلند، کره جنوی و ژاپن سیر سیاه را تولید می کردند. آن ها از سیر سیاه به عنوان طعم دهنده و  برای درمان استفاده می کرده اند. در سال های اخیر این ماده غذایی پر خاصیت و بی بو در سراسر دنیا تولید و استفاده می شود.

خواص سیر سیاه

تحقیقات نشان داده که سیر سیاه حاوی آنتی اکسیدان است که خواص ضد سرطان قوی دارد. به علاوه اثرات سیر سیاه شامل ضد حساسیت، ضد دیابت و ضد التهاب بودن است (). سیر در راس غذاهایی است که خاصیت ضد سرطان دارد. به طور خلاصه خواص سیر سیاه عبارتند از:

  •  پیشگیری از سرطان
  • بهبود سرعت درمان سرطان
  • کاهش وزن و لاغری
  • کاهش چربی خون
  •  محافظت از قلب و عروق و پیشگیری از گرفتگی رگ ها
  • کنترل قند خون و پیشگیری از دیابت
  • بهبود دیابت و کاهش عوارض آن
  • ضد حساسیت
  • کاهش التهاب
  •  محافظت از کبد

اگر بپرسید “سیر سیاه برای چی خوبه؟” ما جواب مستندی داریم. خواصی که برای سیر سیاه در ادامه ذکر می شود طبق تحقیقات علمی و مستند است و برای مطالعه علمی منابع هر مطلب ذکر شده است که به زبان انگلیسی هستند. یک منبع علمی مناسب که تحقیقات را جمع بندی کرده است.

 فیلم سیر سیاه و خواص آن

برای خرید سیر سیاه با کیفیت و قیمت بسیار مناسب به این صفحه بروید: .

خواص سیر سیاه برای سرطان (پیشگیری و درمان سرطان)

تحقیقات زیادی تایید کرده اند که سیر سیاه حاوی مقدار زیادی آنتی اکسیدان است که ضد سرطان بوده و رادیکال های آزاد در بدن را که عامل سرطان هستند از بین می برد بنابراین خاصیت ضد سرطانی قوی دارد ( و ). طبق این یافته ها خاصیت ضد سرطانی و از بین بردن رادیکال های آزاد در بدن، در سیر سیاه ۴.۵ برابر بیشتر از سیر تازه است! () یکی از علل خاصیت ضد اکسیدانی بیشتر در سیر سیاه، تولید مقداری زیادی ترکیبات آلی گوگرد یا ترکیبات اورگانوسولفور در فرآیند تبدیل سیر تازه به سیر سیاه است. این ترکیبات نقش مهمی در از بین بردن رادیکال های آزاد دارد.

به علاوه یک پژوهش روی سرطان معده نشان داده که سیر سیاه می تواند حجم و وزن تومورهای سرطانی را کاهش دهد و پژوهش دیگر ثابت کرده که سیر سیاه سرعت رشد سلول های سرطانی در سرطان روده را کاهش می دهد.

خواص سیر سیاه برای لاغری

طبق دو پژوهش علمی، سیر سیاه باعث کاهش وزن، کاهش چربی شکم، کاهش چربی مضر خون (LDL) و افزایش چربی خوب خون (HDL) می شود. مشخص شد مصرف سیر سیاه باعث تنظیم سوخت و ساز چربی و کلسترول خون شده و در نتیجه سطح چربی کل، تری گلیسیرید و کلسترول خون کاهش یافته و به طور قابل توجهی باعث کاهش وزن و لاغری می شود.

۹۱ روز به تعدادی موش غذای پرچرب داده شد و بعد از این مدت در موش ها آثار چاقی، افزایش قند خون، افزایش چربی خون و آسیب های کبدی و کلیوی ظاهر شد. سپس غذای پرچرب برای همه موش ها قطع شد و به موش ها سیر سیاه داده شد. در موش هایی که سیر سیاه تخمیر شده خورده بودند آثار مقابله با چاقی، بهبود در کبد و کاهش چربی خون مشاهده شد. بنابراین سیر سیاه برای جلوگیری از افزایش وزن ناشی از رژیم غذایی چرب، موثر است.

در یک پژوهش دیگر محققان به این نتیجه رسیدند که خوردن سیر سیاه باعث کاهش وزن می شود؛ این کاهش وزن در اثر بی اشتهایی و کمتر غذا خوردن نبوده است، که به این معنی است که کاهش وزن در اثر مصرف سیر سیاه به علت کاهش مصرف غذا نیست ().

خواص سیر سیاه برای زود انزالی

طبق تحقیقات، سیر معمولی و سیر سیاه هر دو در درمان زود انزالی مفید هستند؛ البته تحقیق علمی به صورت آزمایش مستقیم و بررسی تاثیر مصرف سیر سیاه و نتیجه آن بر زودانزالی انجام نشده است؛ بلکه تحقیقات علمی نشان داده است مواد غذایی غنی از روی و منیزیم می تواند به درمان زود انزالی کمک کند و سیر معمولی و سیر سیاه، دو ماده غذایی غنی از روی و منیزیم هستند.
تایید اینکه تاثیر سیر سیاه بر زودانزالی قابل توجه است یا نه، هنوز جای تحقیق و بررسی بیشتری دارد. با این وجود تجربه افراد مختلف مصرف کننده سیر سیاه نشان می دهد سیر سیاه در مواردی برای درمان زود انزالی موثر بوده است.
شاید شما هم تبلیغات بعضی برندها را در مورد سیر سیاه برای درمان زودانزالی شنیده باشید. بد نیست بدانید در این زمینه اغراق می شود و سیر سیاه به تنهایی و به سرعت نمی تواند مشکل انزال زودرس را درمان کند. بنابراین سیر سیاه برای زود انزالی موثر است و اما نباید انتظار تاثیر معجزه وار داشت.

برای مطالعه بیشتر در مورد خواص سیر سیاه برای زود انزالی به این مقاله مراجعه بفرمایید: .

سیر سیاه برای درمان اختلال نعوظ تاثیری ندارد. برای درمان این مشکل، پیشنهاد می شود. برای اطلاعات بیشتر در مورد جینسینگ، به مقاله مراجعه کنید.

خواص سیر سیاه برای دیابت و کنترل قند خون

بدن انسان می تواند از طریق عملی که هموستاز  نامیده می شود میزان قند خون را کنترل کند. اما اگر بدن درست عمل نکند و هموستاز به خوبی انجام نشود، بیشتر شدن قند خون از حد استاندارد باعث بیماری دیابت می‌شود. سیر سیاه باعث بهبود عمل هموستاز در خون شده و قند خون را کنترل می کند. این کار احتمالا از طریق افزایش سطح انسولین یا کاهش مقاومت به انسولین انجام می شود ()

پژوهش ها نشان می دهد که خوردن آنتی اکسیدان ها باعث پیشگیری از دیابت و مشکلات مربوط به آن می شود و سیر سیاه یکی از غنی ترین منابع آنتی اکسیدان است. آنتی اکسیدان ها در سیر به وفور یافت می شود ولی این ماده با تخمیر سیر سفید و تبدیل آن به سیر سیاه چند برابر می شود! بنابراین سیر سیاه چند برابر سیر تازه برای کنترل قند خون مفید است.

دکمه بازگشت به بالا