عمومی

شاخص دسترسی پهنه سواحل مکران به آب سالم به نزدیک ۱۰۰ درصد می رسد – خبرگزاری آنلاین | اخبار ایران و جهان

معین الدین سعیدی در گفت و گو با خبرنگار آنلاین، اظهار داشت: طی دو سال گذشته با عنایت به نگاه عالی نظام که توجه ویژه‌ای به سواحل مکران دارند، اتفاقات مبارکی توسط وزارت نیرو در این پهنه افتاده است.

وی افزود: تا پیش از این ۶ شهرستان چابهار، کنارک، دشتیاریزرآباد، نیکشهر و قصرقند در سواحل مکران با حدود ۱۹ درصد، پایین‌ترین شاخص دسترسی به آب شرب را در کشور، به این ترتیب که ۸۱ درصد مردم این مناطق به صورت سقایی آبرسانی می‌شوند.

نماینده مردم چابهار، نیکشهر، کنارک، قصرقند و دشتیاری در مجلس شورای اسلامی از نیمه ابتدایی سال 1400 تصویب شد: به همت شرکت آب و برق و گروه‌های جهادی، 34 روستای منطقه به شبکه آبرسانی کشور متصل شدند که این اقدام، پدیده مبارک و بی‌سابقه‌ای بود.

وی گفت: اما آنچه حال مردم را خوب تر خواهد کرد، طرح جهاد آبرسانی است که از سال گذشته توسط وزارت نیرو در جلوگیری از محرومیت زدایی در دستور کار گرفتن و قرارگاه امام حسن مجتبی (ع) به عنوان مجری طرح در حال انجام عملیات اجرایی آن هست. .

نماینده مردم چابهار، نیکشهر، کنارک، قصرقند و دشتیاری در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه با اجرای طرح جهاد آبرسانی طی بازه زمانی ۳۰ ماهه، شاخص دسترسی پهنه سواحل مکران به آب سالم به نزدیک به صد درصد خواهد رسید، گفت: در اجرای این طرح بزرگ شاهد فعالیت های مختلف کار در روستاهای استان های مختلف. و نظارت ویژه و مستمر شرکت آب و ساکن‌.

عضو کمیسیون کشاورزی مجلس شورای اسلامی عنوان کرد: با اجرای طرح جهاد آبرسانی در روستای رمین ۲۰ کیلومتری حفاری و لوله‌گذاری شده است، اقدامی که شاید تا پیش از آن کسی که انجام دهد را نمی‌کند.

وی افزود: در هفته‌های آتی عملیات اجرای پروژه خط انتقال آب از خط لاتیدان به دمبدف هم آغاز می‌شود که با اجرای آن منطقه کمبل‌ها و وشنام‌ها که شاید بیشتر معضل آبی منطقه را داشته باشد، به شبکه آبرسانی متصل می‌شود.

سعیدی با اشاره به اینکه در بخش مرکزی چابهار که شاخص دسترسی به آب سالم بسیار پایین بود، این میزان به بالای 85 درصد می رسد، بیان کرد: در کنار جستجوهای قرارگاه امام حسن مجتبی (ع)، آب و گروه های جهادی باید از این مکان باشند. مطالبه‌گری صحیح و اصولی مردم هم تقدیر کرد.

وی اظهار امیدواری کرد: با توجه به اجرای طرح جهاد آبرسانی و وجود چنین وجود بی‌نظیری، پروژه روستای تیس که به مشکلاتی از منطقه آزاد می‌شود، به جهاد کشاورزی اضافه می‌شود.

نماینده مردم چابهار، نیکشهر، کنارک، قصرقند و دشتیاری در مجلس اسلامی ادامه داد: با توجه به نگاه نظام جمهوری اسلامی به پهنه سواحل مکران دهستان، مهمترین پروژه‌ها را در منطقه در قالب جهاد آبرسانی به مجتمع روستایی سددان می‌توان کرد.

به گفته وی، پروژه کار آبرسانی ۱۸ روستایی پایین دست سد خیرآباد شهرستان نیکشهر یز الهایی ی ش ، ، ، شک ه ه جی ا ا ا ا و هف ه ه ه ه ه و و ک ااک

دکمه بازگشت به بالا