اقتصادی

شانس پیدا کردن شغل را از دست ندهید!

بسیاری از کارشناسان ، فقدان مهارت یا عدم مهارت را یکی از عوامل اصلی بیکاری جوانان جویای کار و فارغ التحصیلان عنوان می کنند و معتقدند که به جای تشویق جوانان به دنبال مشاغل محبوب ، باید آنها را در مهارت هایی که نیاز دارند تربیت کنند. در آینده. بازار..

به گزارش گزارشگر یک ، با توجه به اهمیت رابطه بین مهارت ها و کسب شغل ، نیاز به دریافت و بهره مندی از آموزش مهارت ها در عصر امروز ، نقش م effectiveثر و مهمی در ورود افراد جویای کار به بازار کار ایفا می کند.

آموزش فنی و حرفه ای در ارائه نیروی کار ماهر و کارآمد م effectiveثر است و هدف از چنین آموزش هایی ارتقاء دانش و مهارت های فرد برای عملکرد بهتر در کار است.

عدم سرمایه گذاری کافی در زمینه آموزش مهارتها به معنی غفلت و نابودی سرمایه انسانی است.

معاون وزیر تعاون کار و رفاه اجتماعی غلامحسین حسینیه موسسات آموزش فنی و حرفه ای را به عنوان ارکان اصلی سیستم آموزش فنی تعیین کرد و گفت:

احترام به مقام معظم رهبری ، با اشاره به تأکید بر لزوم توسعه م effectiveثر ملی به موازات علم ، «مأموریت سیستم آموزش رسمی ملی بر عهده همه دانشگاه ها است و سازمان آموزش فنی حرفه ای اصلی ترین نهاد محوله است. در مورد آموزش غیر آموزشی. “کارکنان دولتی ماهر در کشور ، بیشترین مسئولیت آموزش فقط مسئولیت آنهاست.

معاون وزیر کار معتقد است که موسسات آموزش فنی و حرفه ای دارای بزرگترین دارایی سازمان هستند: قدرت شایسته ، منابع انسانی توانا ، امکانات وسیع ، ماموریت ها و قابلیت های گسترده با توزیع جغرافیایی خاص. پیشنهاد.

به گفته رئیس م institutionسسه آموزش فنی حرفه ای ، جهت فعالیتهای موسسه باید به سمت دستیابی به وضعیت اولیه خود برای مشارکت در توسعه ملی باشد.

علی حیدری ، کارشناس بازار کار به گزارشگر یک گفت: “وجود نیروی کار ماهر و شایسته بر شاخص هایی مانند رشد اقتصادی ، اشتغال ، کاهش بیکاری ، کاهش فقر و توزیع عادلانه درآمد تأثیر می گذارد.”

وی افزود سیستم های آموزشی کشورهای دیگر آموزش مهارت های فردی را از سنین پایین نهادینه می کنند. چگونه دانش آموزان و نوجوانان با مهارت ها و مشاغل مختلف آشنا می شوند تا سریعتر جذب بازار کار شوند.

به گفته حیدری ، آموزش قدرت های خلاق و کارآفرین در کشورهای توسعه یافته امری حیاتی است و دولت ها برای دستیابی به اشتغال پایدار و گسترش فعالیت کارآفرینی ، روی استعدادها و نخبگان ماهر سرمایه گذاری می کنند.

این کارشناس بازار کار بر لزوم همکاری صنعت و دانشگاه تأکید کرد و گفت: “با توجه به وضعیت امروز بازار کار ، لازم است جوانان را به حوزه محبوب ، حوزه فناوری آینده یا حوزه مورد نیاز جامعه سوق ندهیم.” مهارتها و آموزشهای حرفه ای و مهارتهای قبل از ورود به بازار کار ، قبل و حین تحصیل.

او معتقد است که کمبود مهارت ها فارغ التحصیلان و کارجویان را از اشتغال محروم می کند ، به ویژه فرصت برای دستیابی به شغل پایدار.

به گزارش گزارشگر یک ، کمبود مهارت امروز یکی از عوامل اصلی بیکاری است و ایجاد اخلاق و مهارت های کاری مستلزم تقویت فرهنگ خانواده و بهره مندی از آموزش های عملی در کنار دوره های تئوری و کلاسیک است.

کارشناسان تأکید می کنند که برای به دست آوردن فرصت های شغلی مناسب ، لازم است مهارت ها و دانش فنی لازم را کسب کرده و سپس کارآفرینان ماهر با سرمایه انسانی حرفه ای و کارآمد در جامعه توسعه دهند.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا