عمومی

شبکه‌های اجتماعی خستگی و بی‌حوصلگی را رفع می‌کنند؟

بسیاری از ما وقتی از خود و تلفن هایمان عکس می کشیم ، یک حالت آرامش بخش داریم. اما آیا واقعا اینطور است؟ آیا شبکه های اجتماعی ما را آرام می کند؟ تحقیقات علمی جدید خلاف این را می گوید.

به گزارش گزارشگر یک ، سواد زندگی او نوشت: “اگر می خواهید ملال و کسالت را از بین ببرید و ذهن خود را آرام کنید ، توصیه می کنم قبل از رفتن به تلفن همراه یا شبکه های اجتماعی مداد و کاغذ بیاورید.” همه ما هر از گاهی برای تفریح ​​و تفریح ​​به گوشه تلفن همراه می رویم. ما اعلان ها ، پیام ها ، نظرات ، عکس ها ، اخبار فوری و موارد دیگر را مشاهده می کنیم. در واقع ، با این کار ، تمایل داریم ذهن خود را برای مدتی از استرس پاک کنیم. با این حال ، تحقیقات علمی اخیر نشان می دهد که شبکه های اجتماعی خستگی را از بین نمی برد.

در واقع کانالها و صفحات اغلب مملو از افرادی است که بر سر یکدیگر فریاد می زنند. برخی از توییت ها روی ذهن حک شده و باعث ایجاد استرس می شوند. در شبکه های دیگر نیز چنین اتفاقی می افتد. برای سرگرمی چند دقیقه وارد شوید. اغلب تحریک پذیرتر از آرامش است.

به دلیل اثرات مخرب رسانه های اجتماعی ، برخی از کاربران اشتراک خود را لغو کرده یا “سم زدایی دیجیتالی” را انتخاب می کنند. با این حال ، مهمترین مشکل استفاده از رسانه های اجتماعی مربوط به جوانان است. مطالعات نشان می دهد که جوانان به طور فزاینده ای نسبت به کسالت و کسالت بی تحمل هستند. در واقع ، بسیاری از جوانان وقتی صفحه نمایش در مقابل آنها وجود ندارد ، اضطراب زیادی را تجربه می کنند.

“نسلی که نمی تواند بی تابی را تحمل کند ، نسل بچه های کوچک است ، کسانی که بی دلیل از روند کند طبیعت بریده شده اند ، کسانی که انگیزه های مهم آنها به آرامی در حال از بین رفتن است.” آنها مانند گل های گلدان هستند “(برتراند راسل).)

چرا شبکه های اجتماعی نمی توانند خستگی و کسالت را از بین ببرند؟

شبکه های اجتماعی نه تنها کسالت و کسالت ما را از بین می برند ، بلکه سلامت روانی ما را نیز تهدید می کنند. این امر توسط مطالعه ای که توسط موسسه علوم اعصاب و روانشناسی کالیفرنیا در سال 2020 انجام شد ، تأیید شد.

با این حال ، این اثر در سراسر جهان یکسان نیست. در واقع افرادی هستند که از شبکه های اجتماعی به خوبی استفاده می کنند و از آن بهره می برند. با این حال ، ارقام مربوط به ناراحتی و استرس استفاده بیش از حد از شبکه های اجتماعی قابل توجه است.

به عنوان مثال ، برخی افراد معتاد به این شبکه ها هستند. در حقیقت ، فضای مجازی به عنوان دوپامین برای آنها عمل می کند.

دیگران زندگی را فقط از طریق دنیای دیجیتال درک می کنند. آنها خود را با دیگران در این دنیای مجازی مقایسه می کنند و هیچ پیام ، داستان یا تصویری را از دست نمی دهند. در غیر این صورت ، احساس عقب ماندگی باعث استرس و اضطراب شما می شود.

بسیاری از این موارد قبلاً برای ما شناخته شده است. علم قبلاً به تأثیر کوتاه مدت رسانه های اجتماعی پرداخته است. شبکه های اجتماعی برای سرگرم کردن خود در محل کار ، در زمان استراحت یا در مترو و اتوبوس به رسانه های اجتماعی مراجعه می کنند و به رفع استرس و گاهی کسالت کمک می کنند. اما امروزه علم چیز دیگری می گوید. شبکه های اجتماعی حتی برای مدت کوتاهی به رفع خستگی و کسالت ما کمک نمی کند.

مرور کوتاه مدت موبایل احساس خوبی ندارد.

دانشگاه رادبود هلند مطالعه جالبی انجام داد. هدف این بود که بفهمیم آیا ، همانطور که همه معتقدند ، آیا رسانه های اجتماعی می توانند به افراد در هنگام استرس یا تفریح ​​کمک کنند تا ذهن خود را پاک کنند. این یافته ها در مجله Royal Society Open Science منتشر شد.

برخی از نتایج جالب این مطالعه عبارتند از:

1- شبکه های اجتماعی فقط ملال و کسالت را از بین نمی برند ، بلکه باعث می شوند افراد بیشتر احساس کسالت ، کسالت و استرس کنند.

2- من فقط زمانی که زمان کمی برای استراحت یا اوقات فراغت دارم از تلفن استفاده نمی کنم. در حقیقت ، استفاده از تلفن همراه یک فعالیت تفریحی نیست ، یک شیوه زندگی است. آنها همچنین در غیرقابل درک ترین شرایط از تلفن همراه استفاده می کنند. این امر تمایز بین زمان استراحت و زمان کار را مشکل می کند.

3- ما به طور مداوم و ناسالم از تلفن همراه استفاده می کنیم. ما رسانه های اجتماعی را در هر شرایطی مورد بررسی قرار می دهیم. این می تواند باعث استرس بیشتر هنگام کار و استرس بیشتر هنگام نیاز به استراحت شود.

احساس فوریت ؛ باید مدام گوشی خود را چک کنید.

این احساس که مدام باید تلفن همراه خود را چک کنید تصادفی نیست. واقعیت این است که شبکه های اجتماعی خستگی شما را برطرف نمی کند و کسالت هدف خاصی را دنبال می کند. در حقیقت ، همه برنامه ها و برنامه ها به دنبال چیزی بسیار خاص هستند. این چیزی است که من به طور مرتب از آن استفاده می کنم.

همه این سیستم عامل ها از یک تکنیک بسیار پیچیده به نام “فوریت” برای برقراری ارتباط استفاده می کنند. تصور از دست دادن چیزی اگر به تلفن خود نگاه نکنید یک موضوع تکراری است.

در حقیقت ، دنیای دیجیتال برای کاهش خستگی یا کسالت یا سرگرمی طراحی نشده است. آنچه شبکه ها و برنامه های اجتماعی به دنبال آن هستند اعتیاد و استفاده مداوم است.

راههای دیگری برای مقابله با خستگی بیابید

راه های زیادی برای مقابله با کسالت و کسالت وجود دارد. اما مهمترین چیز این است که یاد بگیرید تحمل کسالت و کسالت را داشته باشید.

در واقع ، تنها کاری که باید انجام دهید این است که منابع دیگری را پیدا کنید که شما را سرگرم کند و از رسانه های اجتماعی برای اهداف اساسی استفاده کند یا کارها را انجام دهد.

خواندن ، گوش دادن به موسیقی و تمرین فعالیت های هنری همه منابع عالی برای سلامت روان و سلامت روان هستند. آنها احساسات را تعدیل می کنند ، استرس را تنظیم می کنند و خلاقیت را افزایش می دهند.

“اگر تلاش خود را بکنید ، به زودی متوجه خواهید شد که دنیای فوق العاده ای در پشت صفحه تلفن شما و سر و صدای مداوم شبکه های اجتماعی وجود دارد که هرگز نمی دانستید وجود دارد.”

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا