اجتماع

شرایط اهدای پلاسمای بهبودیافتگان کرونایی/همکاری جمعی برای تکمیل چرخه تولید داروهای خاص

به گفته محققان این کشور ، پلاسما از بیماران بهبود یافته Covid-19 در نجات جان بیماران بسیار جدی با بیماری عروق کرونا موثر است. بنابراین ، افرادی که از این بیماری بهبود یافته اند ، بسته به شرایط ، می توانند برای درمان بیمار و تولید داروهای خاص ، پلاسما اهدا کنند.

~ توسط گزارش گزارشگر یکدر دهه 1960 ، فرانسه فاکتورهای انعقادی خون را برای استفاده از هموفیلی علاوه بر فرانسه به برخی کشورها از جمله آلمان ، ایتالیا ، آرژانتین ، عربستان سعودی ، عراق ، ایران و یونان صادر کرد. این فرآورده خون آلوده به HIV به بیماران مبتلا به هموفیلی که به طور مداوم به فاکتورهای مختلف لخته شدن خون نیاز دارند ، داده شده است.

در سال 1987 ، اولین مورد بیمار مبتلا به هموفیلی مبتلا به ایدز از طریق فرآورده های خونی شناسایی شد. آمارها نشان می دهد که فقط در فرانسه 1250 فرد مبتلا به هموفیلی از طریق تزریق خون آلوده به HIV به HIV آلوده شده اند که 400 نفر از آنها فوت کرده اند و در ایران حداقل 193 نفر به خون آلوده به HIV آلوده شده اند.

این نمونه ای از فاجعه صادرات و واردات فرآورده های خونی از یک کشور به کشور دیگر است. به دلیل این فجایع انسانی ، سازمان بهداشت جهانی (WHO) توصیه می کند که در هر نقطه از جهان ، برای جلوگیری از شیوع بیماری همه گیر به سایر کشورها ، با اهدای پلاسما از مردم ، داروهای بیولوژیکی لازم در هر کشور تولید شود. در آن کشور به این ترتیب ، بیماری های بومی نباید در سراسر کشورها پخش شود. زیرا اگر این بیماری ها منتقل شوند ، در سایر کشورها می توانند به بیماری های عفونی تبدیل شوند.

بر این اساس ، یکی از شرکت های دانش بنیان در زمینه بیوتکنولوژی که داروهای ایمن مشتق از پلاسما را تولید می کند که به طور مشترک توسط سازمان تأمین اجتماعی و شرکت بیوتکست آلمان سرمایه گذاری شده است ، فعالیت خود را از سال 2003 آغاز کرد و از سال 2006 شروع به جمع آوری کردم. تاکنون بیش از 500000 لیتر پلاسما برای تولید دارو جمع شده است.

امروزه بسیاری از داروها از پلاسمای انسان ساخته می شوند که کاربردهای مهمی در پزشکی دارد. “فاکتور 8” ، “فاکتور 9” ، “آلبومین” و “ایمونوگلوبولین G” از جمله داروهای مشتق شده از پلاسما هستند که توسط این شرکت جمع آوری شده اند.

به دلیل فناوری پیشرفته ، امکان تولید این داروها فقط در اختیار برخی از شرکت های اروپایی و آمریکایی است و بیشتر کشورهای جهان این محصولات را وارد می کنند.

تولید داروهایی با منشا plas پلاسمای انسانی در این کشور به شرح زیر است:

داروی داخل رحمی

این دارو در پلاسمای ایران تولید می شود که حاوی 50 گرم پروتئین پلاسما در میلی لیتر است (بالاتر از 96٪ گرم) و به عنوان یک درمان جایگزین برای سندرم نقص ایمنی اولیه مانند کمبود گاما گلوبولین خون یا کمبود مادرزادی ، یک نقص ایمنی متغیر متداول استفاده می شود. سندرم ویسکوت آلدریچ ، یک نقص ایمنی شدید ترکیبی ، تجویز می شود.

میلوما یا لوسمی لنفوسیتی مزمن همراه با کاهش شدید ثانویه ثانویه گاماگلوبولین و عفونت های مکرر ، کودکان مبتلا به سندرم ایدز مادرزادی ، عفونت های مکرر ، تنظیم سیستم ایمنی بدن و پیوند مغز استخوان آلوژنیک مواردی است که این دارو ممکن است به آنها نیاز داشته باشد.

سوگند – تعهد

این محصول حاوی مقادیر زیادی آنتی بادی سطح آنتی ژن ویروس هپاتیت B برای جلوگیری از بیماری هپاتیت B در مواردی مانند تماس بعد از تزریق (تزریق یا سوزن تصادفی) ، تماس مخاط (تخلیه مایعات تصادفی) ، تماس جنسی یا دهانی است و وجود دارد. (با استفاده از پیپت) در نوزادانی که از مادران HBsAg مثبت (مادران هپاتیت B) متولد می شوند ، در معرض خطر عفونت هپاتیت B با مواد HBsAg مثبت مانند خون ، پلاسما یا سرم قرار دهید.

تجویز ایمونوگلوبولین های هپاتیت B قبل از واکسن هپاتیت B یا همراه با واکسن هپاتیت B نه تنها در ایجاد پاسخ ایمنی فعال به واکسن اختلال ایجاد می کند ، بلکه دسترسی سریع به سطح مورد نیاز آنتی بادی های ضد هپاتیت را نیز فراهم می کند.

دارو همان است

این دارو در پلاسمای ایران حاوی کنسانتره فاکتور انعقادی IX با سرعت 500 واحد بین المللی در هر ویال تولید می شود و برای جلوگیری و درمان خونریزی از هموفیلی نوع B (نقص مادرزادی فاکتور IX) استفاده می شود.

او مواد مخدر مارتین

این دارو در پلاسمای ایران به میزان 500 واحد بین المللی در هر ویال داخلی حاوی کنسانتره فاکتور انعقادی VIII تهیه شده و از کمبود مادرزادی فاکتور VIII (هموفیلی A) ، کمبود فاکتور VIII اکتسابی ، خونریزی از بیماری فون ویلبراند که قبلاً استفاده می شود ، معالجه و جلوگیری می کند. ممکن است.

این دارو از پلاسمای داوطلب اهدایی به دست می آید و در لیست داروهای ضروری برای بیماران خاص قرار دارد.

پلاسما جان بیماران سخت کرونا را نجات می دهد

مطالعات جهانی در زمینه درمان بیماران مبتلا به بیماری شریان کرونا با پلاسما درمانی نشان داده است که بسیاری از بیماران مبتلا به بیماری کرونا قلب با این روش از مرگ های مشخص نجات یافته اند.

در همین راستا ، شرکت دانشبانیان علاوه بر تولید داروهای حاصل از پلاسمای انسان ، تحقیقات گسترده ای را در این زمینه با شیوع ویروس کرونا انجام داد و از بیماران شریان کرونا پلاسما را برای تولید داروی ایمونوگلوبولین G-Covid-19 جمع آوری کرد.

در مصاحبه ای با گزارشگر یک ، دکتر رضا سید حسینی ، معاون ارشد شرکت داروسازیوی درباره تولید IVIG در کشور گفت: “این دارو نیز از پلاسمای انسانی گرفته شده است که ما برای جمع آوری پلاسما از افراد آلوده به ویروس کرونا استفاده کردیم.”

وی با تأکید بر اینکه عروق کرونا بهبود یافته نامزد خوبی برای این محصول است ، توضیح داد: “مزیت پلاسما در بیماران Covid-19 این است که آنها یک آنتی بادی ضد ویروس کرونا دارند. بنابراین ، در مقایسه با IVIG و سایر داروهایی که در حال حاضر غیرحرفه ای در درمان این بیماران هستند ، احتمال وجود پلاسما در بیماران مبتلا به بیماری کرونا قلب بیشتر است. بستری در ICU. ممکن است در بهبودی مثر باشد.

به گفته محققان ، پلاسمای عروق کرونا بیماری های بیماران بیمار را درمان می کند که با هیچ درمانی قابل دستیابی نیست.

شرایط اهدای پلاسما به بیماران مبتلا به Covid-19

سید حسینی با اشاره به شرایط اهدای پلاسما در افرادی که بهبود یافته اند ، خاطرنشان کرد: افرادی که از بیماری Covid-19 رنج می برند ، بهبود می یابند و از نظر سلامتی ممکن است 28 روز پس از شروع بیماری به یک مرکز جمع آوری پلاسما مراجعه کنند. هنگامی که طبق تمام پروتکل های سلامتی نمونه برداری و شرایط اهدای پلاسما HyperQuid-19 انجام شود ، می توان پلاسما اهدا کرد.

او افزود. وی افزود: “این همان روشی است كه در ایالات متحده برای معالجه رئیس جمهور این كشور به كار رفته و وی در مدت سه روز از وضعیت بد خود بهبود یافت.

مدیرعامل شرکت دانشبانیان تأکید می کند که چرخه اهدای پلاسما فقط به دلیل اینکه فقط چند ماه در مرکز ما وجود دارد ، کامل نیست. وی به ما یادآوری کرد که تا زمانی که در این زمینه فرهنگ سازی نشود و مردم از آن استقبال نکنند ، روند تولید دارو از طریق پلاسما کامل نخواهد شد و ما به هدف نهایی تولید دارو نخواهیم رسید.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا