سلامت و دانش

شرط رایگان شدن خدمات «بستری» برای مددجویان بهزیستی

دبيرخانه بيمه و درمان سازمان بهزيستي كشور از خدمات درماني رايگان براي مددجويان بهزيستي كه داراي بيمه سلامت هستند خبر داد و گفت: به دنبال اجراي اين مصوبه، مددجويان در زمان مراجعه به پزشك (ويزيت پزشك عمومي، متخصص و فوق تخصص) يا بستري. مبالغ بسیار ناچیزی پرداخت می‌کنند.

افسانه مشتری در گفت‌وگو با گزارشگر یک،‌ با اشاره به اینکه هیأت وزیران در اردیبهشت ماه سال جاری ارائه خدمات درمانی برای مددجویان بهزیستی و کمیته امداد را تصویب کرد، اظهار کرد: ارائه خدمات رایگان خدمات درمانی برای مددجویان بهزیستی و کمیته امداد در مواردی اجرا می شود که سیستم ارجاع را ارائه می دهد. طریق پزشک عمومی به پزشک متخصص مراجعه کنند و از این طریق خدمات درمانی رایگان می‌شود.

وی افزود: به دنبال همین مصوبه، سازمان بهزیستی پیگیر شد و اطلاعات مددجویان تحت پوشش را استخراج کرد و بالغ بر 2 میلیون و 760 هزار خانوار (جمعیت تحت پوشش سازمان بهزیستی که دارای بیمه سلامت هستند) به بیمه سلامت معرفی شده است. که افراد تحت نظارت سازمان بیمه سلامت و وزارت بهداشت و درمان می‌شوند، تحت پوشش سازمان بهزیستی دشزیستی دربیستی بودند.

دبیر رئیسخانه بیمه و درمان سازمان بهزیستی کشور با بیان اینکه پیش از این مصوبه، مددجویان برای مراجعه به پزشک ۱۰ درصد از فرانشیز ویزیت، برای درمان ۱۰ درصد و ۳۰ درصد از فرانشیز سایر خدمات را پرداخت می‌کند، تصریح کرد: به دنبال اجرای مصوبه هیئت مدیره. وزیران، مددجویان در زمان مراجعه به پزشک (ویزیت پزشک عمومی، متخصص و فوق تخصص) یا تختی مبالغ کمتری پرداخت می‌کنند.

مدیر ادامه داد: بخشنامه و تعرفه خدمات درمانی جدید برای استان‌ها ارسال شده تا مدیران استانی هماهنگی با ادارات کل بیمه سلامت و بیمارستان‌ها تحت پوشش نسبت به ارائه خدمات مناسب به مددجویان اقدام کنند.

وی در پاسخ به سوالی در خصوص اینکه این مصوبه مشمول چه نوع بیمارستان‌هایی است؟ گفت: این مصوبه تمام بیمارستان‌های دولتی و بیمارستان‌های خصوصی قرارداد با بیمه سلامت را شامل می‌شود.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا