اجتماع

شرط وزارت بهداشت برای واردات واکسن کرونا با ارز نیمایی/ مجوز به ۳ شرکت خصوصی؛ تاکنون

مدیر دارو و مواد تحت کنترل سازمان غذا و دارو ، شرایط وزارت بهداشت برای واردات واکسن کرونا را با ارز ضد ارز با بخش خصوصی توضیح داد و میزان واکسن های وارداتی در داخل کشور را ذکر کرد.

دکتر سید حیدر محمدی در گفت وگو با گزارشگر یک وی گفت: در مورد واردات داخلی واکسن کرونا ، تاکنون 520،000 دوز اسپوتنیکف در داخل کشور ، 650،000 دوز واکسن چینی ، 700،000 دوز واکسن Astraznica و 125،000 واکسن بهارات از هند وارد شده است. دولت تزریق شد.

او افزود: “به طور كلی ، كاكس باید 16 میلیون دوز و 800000 دوز واكسن به ما می داد ، اما در حال حاضر آنها فقط 700000 دوز به ما می دهند ، یا فقط 125 نفر در قرارداد 1000 دوز می دهند. در عین حال ، روسیه 10 میلیون اسپوتنیك به ما داده است قرارداد واکسن. این 2 میلیون دوز را تأیید کرده است که 520،000 مورد قبلاً دریافت شده است.

فقط واکسیناسیون و مرکز پزشکی کرونا رایگان

وی تأکید کرد: “در حال حاضر ، وزارت بهداشت واکسیناسیون را فقط از طریق مراکز بهداشت عمومی انجام می دهد.” بنابراین ، اگر کسی بگوید من واکسن کرونا می فروشم ، مردم باید تقلبی بودن واکسن را بررسی کنند. مگر اینکه به طور رسمی اعلام شود که در جایی واکسن ارائه می کند.

واردات واکسن با نصف ارز و شرایط وزارت بهداشت

محمدی همچنین در مورد واردات واکسن توسط بخش خصوصی به نصف ارز اخیراً پیشنهاد شده توسط رئیس جمهور صحبت کرد. ما در ژوئیه سال گذشته اعلام کردیم که بخش خصوصی می تواند در واردات واکسن کرونا مشارکت داشته باشد ، اما پاسخ چندان خوبی دریافت نکرد و برخی از افرادی که اعلام آمادگی کردند موفق به وارد کردن واکسن نشدند. با این حال ، اکنون بسیاری از شرکت ها اعلام کرده اند که آماده واردات واکسن هستند.

“تنها چیزی که برای ما در واردات واکسن در بخش خصوصی مهم است این است که وارد کننده خارجی تولید کننده واکسن دارای فرم نمایندگی مورد تایید اتاق بازرگانی است. از کشور و تجارت سفارت ما. “به کشور برسید. به عبارت دیگر ، هر کسی که می خواهد واکسن کرونا را به ایران وارد کند ، اول باید یک شرکت دارویی مورد تأیید وزارت بهداشت ایران باشد ، و دوم ، یک نامه نمایندگی از یک تولید کننده واکسن خارجی به اتاق بازرگانی بیاورد در کشور مبدا. و آن کشور. این سفارت ما است ، بنابراین ما به یک نماینده از خارج یا یک نامه تأیید احتیاج داریم.

محمدی در ادامه گفت: “بنابراین شرکت قرارداد مستقیم با شرکت واکسن امضا می کند ، و شرکت به شرکت می گوید شما می توانید نامه ای را به شرکت تحویل دهید که نماینده شرکت هستید ، یا معرفی نامه را ارائه دهید و واکسن را از ما بخرید. ”شما باید نامه ای به سفارت ایران ارسال کنید و آن را به سازمان غذا و دارو تحویل دهید.

وی افزود: “وضعیت دیگر این است كه بسیاری از شركتهای تجاری بین المللی به نام عمده فروشان بین المللی وجود دارند كه ادعا می كنند واكسن معتبری را تصویب كرده اند.” در این حالت ، شرکت یک نماینده یا معرفی نامه از یک عمده فروش بین المللی دریافت می کند ، آن را برای تأیید به سفارت می فرستد ، نامه ای از یک واسطه دریافت می کند و آن را به KFDA می آورد. مشاغل خصوصی می توانند از طریق این دو روش از سازمان غذا و دارو مجوز واردات واکسن کرونا را دریافت کنند.

مجوزهای واردات برای سه شرکت خصوصی ؛ هنوز

وی گفت: “تاکنون سه شرکت در بخش خصوصی مجوز واردات واکسن کرونا را از سازمان غذا و دارو گرفته اند و این واکسن را وارد خواهند کرد.”

شایان ذکر است که رئیس جمهور قبلاً اعلام کرده بود که بخش خصوصی می تواند با اجازه و تأیید وزارت بهداشت ، واکسن کرونا را ضد ارز وارد کند.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا