اجتماع

شرط و شروط درمان بیماری‌های زنان در کرونا؛ از علائم غیرطبیعی، ساده گذر نکنید

رئیس زنان و زایمان بیمارستان امام حسین (ع) گفت: خدمات پزشکی مطابق اصول بهداشتی در همه مراکز بهداشت عمومی ارائه می شود و در صورت مشاهده علائم غیرطبیعی و بیماری های زنان و زایمان که نیاز به درمان اضطراری دارند ، باید به پزشک مراجعه شود. حتی در دوران کرونا نیز خواندن ضروری بود.

به گزارش گزارشگر یک دکتر مریم السادات حسینی ، متخصص زنان ، بیماری های زنان را به دو بخش مربوط به زنان و زایمان تقسیم کرد و گفت: تعدادی دستورالعمل توسط وزارت بهداشت و دانشکده پزشکی در مورد زنان باردار هنگام تاج گذاری COVID-19 صادر شده است. اگرچه در دسترس است ، پیروی از پروتکل های بهداشتی ، مراجعه به پزشک به محض تشخیص بارداری و انجام آزمایشات لازم توسط پزشک بسیار مهم است.

وی افزود: “ترس از بیماری ویروس کرونا قلب نباید مانعی داشته باشد زیرا سن حاملگی می تواند بدون پیگیری افزایش یابد” ، وی افزود که هنگام انجام آزمایش غربالگری سه ماهه اول بارداری ، باید بین هفته 11 تا 13 بارداری به پزشک مراجعه کنید. . رسیدگی به مشکلات پیچیده

دانشکده با اشاره به اینکه زن باردار باید برای معاینه دوم بین هفته 16 تا 17 به مرکز بهداشت مراجعه کند ، گفت: “اگر معاینه انجام شد و علائم پاتولوژیک یا علائم خاصی مانند خونریزی یا درد وجود نداشت ، زنان می گفتند که در سه ماهه دوم در فواصل طولانی تر هستند. شما می توانید بازدید کنید.

دکتر حسینی گفت: در سه ماهه سوم ممکن است علائمی مانند فشار خون بالا ، مسمومیت بارداری ، خونریزی غیرطبیعی و زایمان زودرس را تجربه کنید. ماه سوم را طبق روال خود انجام دهید.

وی همچنین افزود که بررسی وضعیت زنان پس از زایمان مهم است. “بعد از زایمان ، بسته به نوع زایمان و بارداری با خطر بالا یا پایین ، توصیه هایی در هنگام ترخیص داده می شود ، تاریخ ویزیت بعدی مشخص می شود و باید مطابق با همان تاریخ ویزیت انجام شود. وضعیت نوزاد را پیگیری کرده و با یک متخصص در این زمینه مشورت کنید.

تراز کردن بیماران در طی اپیدمی تاج

این متخصص زنان ادامه داد: قسمت دوم بیماری زنان بیماری مربوط به زنان و زایمان یا سن یائسگی است. اگر در این زمینه مشکلی خاصی ندارید ، سالانه تجویز و تحت درمان قرار گرفته اید و هیچ گونه ناهنجاری در این روند وجود ندارد. به دلیل اپیدمی هیچ بازدید قبلی نبود ، بنابراین بهتر است ویزیت های عادی خود را به تعویق بیندازید.

وی درباره میزان بیماری زنان در اپیدمی کرونا گفت: “طبق دستور وزارت بهداشت ، بیماران به 1 ، 2 و 3 مرحله تقسیم می شوند.” مرحله 1 زنی است که اضطراری جدی دارد و باید ظرف 24 ساعت رفع شود. این موارد شامل پارگی کیست تخمدان ، حاملگی خارج رحمی ، سقط جنین و خونریزی و مشکلات در حفره شکم است.

دکتر حسینی افزود: “دو مورد اضطراری وجود دارد و آزمایشات لازم باید طی 72 ساعت انجام شود.” سطح 3 همچنین برای بیمارانی است که نیاز به جراحی انتخابی دارند ، مانند سرطان ، که ممکن است یک یا دو هفته درمان به تأخیر بیفتد.

اگر علائم غیرمعمولی را تجربه کردید ، آن را لمس نکنید.

متخصصان زنان و زایمان همچنین با پزشکان به بیمارانی که مبتلا به سرطان تشخیص داده شده یا مشکوک به سرطان بودند ملاقات کردند و به کلیه مراکز توصیه کردند که مطابق اصول ایمنی بهداشتی به این بیماران خدمات ارائه دهند. با گذشت زمان ، بیماری پیشرفت کرده و درمان پیچیده تر می شود.

دکتر حسینی گفت: افرادی که در دوران یائسگی خونریزی غیرطبیعی دارند و مشکوک به سرطان هستند باید مراحل اولیه را طی کنند زیرا جراحی درمان را به اتمام می رساند اما در صورت تأخیر ، به همراه جراحی نیاز به شیمی دارند. علاوه بر درمان و پرتودرمانی ، هزینه های بالا ، میزان بهبودی و بقا نیز کاهش می یابد.

وی با تأکید بر لزوم ارجاع به موقع زنانی که علائم غیرطبیعی را تجربه کرده اند ، گفت: “در ویزیت اولیه ، میزان خطر را می توان توصیف کرد تا در صورت لزوم اقدامات بعدی تجویز شود.” البته بیمارستان امام حسین (ع) در مراحل اولیه سعی می کند از طریق تلفن یا به صورت مجازی پاسخ دهد ، اما گاهی اوقات انجام آزمایشات ، سونوگرافی و آزمایشات لازم است ، بنابراین باید خودتان به مرکز مراجعه کنید.

دکتر حسینی گفت: “نکته بسیار مهم برای بیمارانی که از مقادیر زیادی خونریزی غیرطبیعی و کم خونی ناشی از آن رنج می برند ،” در صورت مراجعه به مرحله بیماری ، ممکن است انتقال خون لازم باشد. و همین انتقال خون می تواند یک مشکل باشد.

شرایط و ضوابط مربوط به درمان بیماریهای زنان

رئیس زنان و زایمان بیمارستان امام حسین (ع) گفت: با وجود پاپ اسمیر غیرطبیعی و ضایعات پیش سرطانی ، مردم از ترس عروق ویروس کرونا به مرکز مراجعه نمی کنند. درمان برخی از این ضایعات می تواند 3 تا 6 ماه به تأخیر بیفتد. در صورت پرتاب شدن بدون تهدید کردن فرد ، به تأخیر انداختن درمان توصیه نمی شود ، اما در صورت وجود سرطان ، به ویژه سرطان دهانه رحم.

وی ادامه داد: “ما به تأخیر انداختن عمل جراحی برای همه سرطان ها در زنان ، از جمله سرطان دهانه رحم ، سرطان رحم ، سرطان تخمدان و غیره توصیه نمی کنیم. اگر بیمار در معرض خطر بالایی نباشد ، نیازی به ICU ندارد و بیماری زمینه ای به Covid حساس نیست ،” وی ادامه داد. در اسرع وقت به دنبال درمان باشید اگر بیمار در معرض خطر جراحی قرار دارد ، توصیه می شود درمان جایگزینی مانند دارو ، شیمی درمانی یا پرتودرمانی ارائه دهید.

وی با تأکید بر لزوم توجه به علائم غیرمعمول ، گفت: “هرگونه علائم غیرطبیعی غیر از روند ماه قبل ، مانند درد پایین شکم ، نفخ ، ورم یا کاهش وزن و سردرد ، هوشیار هستند و در اسرع وقت به پزشک مراجعه کنید.

نوزاد مادر کرونا چطور؟

وی در مورد یکی از نگرانی های زنان باردار در بحران بیماری ویروس کرونا قلب گفت: “مهمترین توصیه برای زنان باردار این است که مانند بقیه افراد بهداشت داشته باشند ، در جمع ظاهر نشوند ، مسافرت نباشند و ماسک نزنند ، اگر آلوده هستی.” علائم باید برای درمان به پزشک ارجاع شود.

وی گفت ، با اشاره به اطلاعات و تحقیقات در مورد انتقال Quid-19 از طریق جفت ، “هنوز به طور قطعی اثبات نشده است.”

به گفته دکتر حسینی ، اگرچه برخی گزارش ها نشان داده اند که آزمایش PCR نوزاد پس از تولد مثبت بوده است ، اما هنوز نمی توان زمان دقیق و نحوه عفونت را بیان کرد.

طبق تبلیغات دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی ، سرانجام رئیس زنان و زایمان در بیمارستان اما حسین (ع) گفت: مادری که مبتلا به بیماری ویروس کرونا قلب است نمی تواند به کودک خود شیر دهد اما اگر در خانه بدون علامت باشد و در خانه مراقبت کند ، باید ماسک بزند. و شستن دست می تواند شیردهی باشد.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا