اجتماع

شروع ثبت‌نام کلاس اولی‌ها از امروز/ چند نکته که باید درباره ثبت‌نام بدانید

ثبت نام دانش آموزان دوره ابتدایی امروز از شنبه اول ژوئن آغاز می شود و تا پایان ماه اوت ادامه دارد. برای سال تحصیلی بعد ، برخلاف سال قبل ، می توانید برای همه مقاطع تحصیلی به صورت الکترونیکی ثبت نام کنید. البته ، برای دانش آموزان دوره ابتدایی ، به دلیل ارزیابی سلامت ، ثبت نام به دو روش مستقیم و غیر حضوری انجام می شود.

به گزارش گزارشگر یک ، طبق گفته معاون وزیر آموزش و پرورش امسال حدود 1.5 میلیون دانش آموز کلاس اولی در این مدرسه ثبت نام می کنند. ثبت نام اولیه سال اول دبستان مستقیماً از اول ژوئن انجام می شود. بدیهی است به محض ورود دانش آموزان ، ثبت نام پس از انتقال به پایگاه سنجش نهایی است.

ارزیابی سلامت به عنوان اولین گام در ثبت نام

برای ارزیابی سلامت خود به چه مدارکی نیاز دارید؟

برنامه ارزیابی سلامت جسمی و آمادگی تحصیلی سالانه اجرا می شود تا به موقع شناسایی و مداخله کند. بنابراین ، در اولین گام ، والدین جدید به مدرسه ثبت نام شده برای دریافت مبانی تبدیل سنجش معرفی می شوند. برای جلوگیری از ازدحام بیش از حد ، فقط یکی از والدین باید در تاریخ و ساعت مشخص با کودک خود به مرکز سنجش مراجعه کنند.

اسناد مورد نیاز برای ارزیابی در پایگاه داده ، کارت شناسایی اصلی دانش آموز و والدین ، ​​کارت واکسیناسیون تکمیل شده ، 3 در 4 عکس ، مبلغ 50000 تومان فقط از طریق دستگاه POS یا درگاه پرداخت الکترونیکی است. ارزیابی بینایی ، بینایی رنگی ، شنوایی ، زبان ، آمادگی تحصیلی ، اختلال تحرک ، توده بدن ، قد ، وزن ، دهان و دندان ، مشکلات پوستی و مویی و بیماری هایی که نیاز به مراقبت ویژه دارند در مراحل اولیه انجام می شود. پایگاه ارزیابی. ارائه دهنده خدمات بهداشتی نیز وضعیت واکسیناسیون شما را بررسی می کند.

طبق گفته وزارت آموزش و پرورش ، حداقل سن ورود به كلاس اول دبستان 6 سال است و استاندارد محاسبه سن اول اكتبر است. بنابراین حداقل سن پذیرش در سال اول دبستان 22 اکتبر 1994 است.

گرفتن پول و امتحان ورودی در مدرسه ممنوع است.

بودجه در مدارس دولتی به دلیل داوطلبانه بودن مشارکت ممنوع است. کلیه مشارکت ها در بودجه مدارس داوطلبانه است و اجباری نیست. بنابراین ، دانش آموزان در مدارس دولتی مجبور به پرداخت هزینه ثبت نام نیستند ، آنها فقط هزینه بیمه حوادث و کتاب را پرداخت می کنند. در مدارس غیردولتی شهریه مصوب مطابق با دستورالعمل های مربوطه اخذ می شود.

در دستورالعمل ثبت نام در مدارس بر ممنوعیت مصاحبه و تست زنی در کلیه مدارس دولتی و غیر دولتی به منظور رعایت اصول آموزشی و حفظ اعتماد به نفس کودکان تأکید شده است. علاوه بر این ، مطابق ماده 30 آیین نامه اداری مدارس ، نمرات متوسط ​​برای امتحانات ورودی ، مصاحبه و ثبت نام دانش آموز تعیین می شود و پول برای ثبت نام رایگان و هیچ اجباری برای بحث در مورد مشارکت عمومی دریافت می شود. به همین دلیل ، ثبت نام دانش آموزان نباید ممنوع باشد

جزئیات ثبت نام الکترونیکی

اسناد اقامت الکترونیکی را برای ثبت نام دریافت کنید

ثبت نام برای کلیه دانش آموزان در مقاطع و مقاطع مختلف از طریق سیستم Sida و پورتال pada.medu.ir انجام می شود. در مرحله ثبت نام الکترونیکی دانش آموزان پیش دبستانی و دانش آموزانی که به مقاطع ابتدایی (پایه 1 ، 7 و 10) وارد می شوند ، موارد زیر در دستورالعمل ثبت نام مدارس ذکر شده است:

والدین باید به پورتال Pada مراجعه کرده و در مدرسه مورد نظر خود پیش ثبت نام کنند. برای این کار دانشجو پنج اولویت را انتخاب می کند و محدودیت های جغرافیایی را با در نظر گرفتن معیارهای سیستم کنترل می کند. هنگامی که دانش آموز مدرسه محلی یا خارج از منطقه خود را انتخاب می کند ، ابتدا درخواست به دفتر کارت در دفتر ثبت نام منطقه ارسال می شود و پس از تأیید ، برنامه در لیست برنامه ثبت نام مدرسه ظاهر می شود.

به محض تأیید ثبت نام نهایی دانش آموز در مدرسه ، سایر اولویت های انتخاب دانش آموز به طور خودکار حذف می شوند. البته ، اگر می خواهید پس از تأیید نهایی در مدرسه دیگری ثبت نام کنید ، باید از طریق پورتال نسبت به لغو ثبت نام فعلی مدرسه اقدام کنید و پس از تأیید مدیر مدرسه ما ، نسبت به ثبت نام مجدد اقدام کنید. مدرسه مقصد.

پرونده های آموزشی در سطوح مختلف فرآیند ثبت نام منتقل می شوند و اطلاعات لازم از طریق Shad Network و سایر مکانیسم های ارتباطی ارائه می شود. تعریف یا بازنشانی رمزهای عبور و رمزهای عبور برای استفاده دانش آموزان در پورتال Pada توسط سیستم Sida و مدیر مدرسه انجام می شود و توسط مکانیزم های ارائه شده در سیستم یا سایر روش های ایمن برای دانش آموزان یا والدین مورد نیاز است. قرار داده شده.

دانشجویان و کاربران ملزم به ثبت اطلاعات محل اقامت خود ، از جمله کد پستی و آدرس صحیح ، در سیستم PADA هستند. معاون آموزش ابتدایی مسائل مربوط به مرزهای جغرافیایی مدرسه را برای پذیرش تشریح کرد و گفت که مانند سال قبل ، همانند امسال ، سعی در تعیین مرزها و راهنمایی خانواده ها به مدارس در محل سکونت آنها بود. مناطق. سال گذشته ، مدرسه مستقیماً مدرک دریافت کرد ، اما امسال اسناد الکترونیکی دریافت می کنم و امیدوارم این مشکلات در این زمینه کاهش یابد. البته در صورت وجود جای خالی در این مدرسه ، این مدرسه ثبت نام می کند ، اما اگر جای خالی خالی نباشد ، این یک چالش است. به طور کلی ، امیدواریم که ثبت نام الکترونیکی مشکل را کاهش دهد.

شناسایی افراد تازه واردی که در مهد کودک نرفته اند

کلاسهای آمادگی بهار و تابستان برگزار شد

وزارت آموزش و پرورش کلاسهای آمادگی بهار و تابستان را برای دانش آموزان سال اولی که در مهد کودک نرفته اند برگزار می کند. در دستورالعمل ثبت نام در مدارس تأكید شده است كه مدیران باید هنگام ورود به كلاس اول ، دانش آموزان تازه واردی را كه فاقد تجربه پیش دبستانی هستند شناسایی كنند تا در اولین فرصت كلاس های آمادگی بهار و تابستان 1400 برای محلی و دانش آموزان اول سال خود رزرو شود. برای جلوگیری از ایجاد اختلال در برنامه آموزش مهد کودک در ابتدای سال تحصیلی ، مناسب است که برای ادامه کلاس های یادگیری و مقدماتی بهار و تابستان 1400 ، و همچنین آموزش پیش دبستانی و مداخلات به موقع برنامه ریزی شود. در نیمه اول سپتامبر 1400 تکمیل می شود.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا