استان ها

شفافیت آرا و محاکم علنی مهمترین ابزار تحقق عدالت در جامعه است

به گزارش خبرگزاری گزارشگر یک قزوین؛ کنفرانس قضایی “عدالت در پرتو تعاملات دادگستری و دادگستری” روز پنجشنبه با حضور غضنفرآبادی ، رئیس کمیته حقوقی و قضایی مجلس ، جعفر کوشا ، رئیس فدراسیون ملی کانون های وکلای دادگستری ایران (اسکودا) ، مالکی ، رئیس جمهور اعضای کانون وکلای دادگستری ، روسای کانون وکلای دادگستری استان حسینی ، لطف الله سیاهکلی ، روح الله عباسپور ، رجب رحمانی ، نمایندگان استان از شورای اسلامی ، دادستان ها و مدیران قضایی در دادگستری قزوین برگزار شدند. سالن کنفرانس.

حجت الاسلام موسی غضنفرآبادی در این جلسه گفت: عدالت قضایی بسیار مهم است و یکی از مهمترین عوامل تحقق عدالت اجتماعی است.

وی گفت: در فقه و حقوق ، شرط قابل پیش بینی قاضی این است که منصفانه باشد و علاوه بر آن ، مجموعه ای از شرایط اجتماعی نیز وجود دارد که در آن استقلال و بی طرفی قاضی در هر دو صف مقدم و متزلزل است. عدالت خدشه دار می شود.

132444

غضنفرآبادی گفت: قاسی باید منصفانه و مستقل و همچنین مستقل از جو برتر و روانی جامعه باشد. بنابراین حرکت قضات آسان نیست و نیاز به رضایت خود آنها دارد.

وی گفت: “استقلال قضات از اهمیت بسیاری برخوردار است و وكلا نتوانسته اند مانع این استقلال شوند و این استقلال را مختل كنند ، اما نقش وكلا كمك به قضات در راستای حقیقت و حقیقت است.”

رئیس کمیته قضایی دادگستری شورای ملی یادآور شد که “هم از قضات و هم از وکلا باید محافظت شود زیرا شهرت قاضی به رای قاضی بستگی دارد و در این میان نگرانی های قضات و وکلا باید برطرف شود.”

ازنافرآبادی گفت: حل مسائل و نگرانی های بین قضات و وکلا نیاز به نظر کارشناسی دارد و ما معتقدیم که می توانیم این مسائل را حل کنیم.

وی افزود: “ما آماده رسیدگی به این موضوعات هستیم و اقدامات مختلفی در این زمینه انجام می شود ، از جمله شفافیت در رای گیری ، که می تواند کمک بزرگی به قضات و وکلا کند.”

غضنفرآبادی تصریح کرد: رأی گیری در دادگاه باید از نقطه نظر افکار عمومی انجام شود و قضات باید بدانند که همه می توانند داوری و داوری را ببینند. بنابراین باید مراقب باشد که رأی وی در چارچوب قانون باشد.

رئیس کمیته قضایی دادگستری شورای اسلامی گفت: “شفافیت در دادگاه ها و دادرسی علنی مطابق با موازین حقوقی از دیگر مواردی است که می تواند در تحقق عدالت و در واقع رای گیری بسیار مثر باشد.” شناخته شده است به عنوان “شناخته می شود و بدون وکیل نمی تواند قضاوت کند.

دکمه بازگشت به بالا