اقتصادی

شهرهای جدید سرپا ماندند – گزارشگر یک

علی رغم کاهش تقریباً 90 درصدی واردات نفت در مقایسه با سال 2011 و کاهش منابع توسعه ، با تکیه بر منابع داخلی که در زیرساخت ها و تکمیل خانه ها هزینه می شود ، شهرهای جدید به طور فزاینده ای قابل زندگی تر می شوند. کار دولتی ، کارشناسان پیش بینی می کنند که خانه های آنلاین به نابودی مسکن اجتماعی در اروپا و آمریکا تبدیل می شوند و آنها را به مکانی نامناسب تبدیل می کنند. در طول هشت سال گذشته ، شرکت توسعه شهرهای جدید 14 پروژه ملی بزرگ را اجرا کرده است ، از جمله تکمیل 303 هزار خانه و 200 ساختمان مدرسه به ارزش 640 میلیارد تن.

به گزارش گزارشگر یک ، بیش از 80،000 پروژه نیمه تمام به دولت دوازدهم تحویل داده شده است که از جمله عدم وجود قانون مشارکت عمومی – خصوصی در واگذاری پروژه ها به بخش خصوصی موفق نبوده است. پول کافی برای تکمیل آن ندارم. واردات نفت از 118 میلیارد دلار در سال 1390 به حدود 8 میلیارد دلار در سال 1398 افزایش یافت. صادرات نفت که به طور معمول حدود 2.2 میلیون بشکه در روز بود ، به حدود 500000 بشکه در روز کاهش یافت. منابع کمی برای تکمیل پروژه توسعه در دسترس بود و بخش قابل توجهی از درآمد حاصل به امور جاری اختصاص داشت.

تحویل 303،000 مسکن آنلاین به شهر جدید

یکی از مهمترین وعده های دولت قبلی ، نگهداری از خانه های آنلاین بود که شرکت های ساختمانی دولت روحانی باید آن را محقق می کردند. این شرکت پروژه های خود را عمدتا از طریق احیای زمین انجام می داد و در برخی موارد از دولت وام دریافت می کرد. این امکانات برای تکمیل مسکن ، زیرساخت ها و خدمات اختصاص داده شده است. متقاضیان مسکن آنلاین ، ساخت 200 مدرسه ، مترو هشتگرد ، بازار اندیشه ، بزرگراه تبریز – سهند ، پارک معروف پرند ، مجتمع چند منظوره در شهرک جدید صدرا و ده ها پروژه دیگر با داوطلبان برای تحویل 303،000 واحد از مجموع 352،000 واحد اجرای آنچه باز یا در حال انجام است بخشی از عملکرد شرکت توسعه شهرهای جدید است.

هنوز 60،000 خانوار از مجموع 83،000 خانوار در شهر جدید پردیس افتتاح شد بهره برداری از 80،000 مسکن آنلاین در شهر جدید پرند از مجموع 90،000 خانوار بخشی از اقدامات شرکت عمران طی هشت سال گذشته است. در شهر جدید هشتگرد 21000 مورد از 35000 خانوار متقاضی تحویل داده شده و 12291 مورد نیز در قالب برنامه های اقدام مسكونی خودكار و ملی تأمین شده است. کار نجاری نیز در 1800 واحد باقیمانده در حال انجام است.

طبق آماری که از عملکرد شرکت عمران شهری جدید در بخش توسعه راه های شهری منتشر شده است ، پروژه های عمده ای که در هشت سال گذشته در شهر جدید آغاز شده است ، به استثنای ساخت و ساز و تکمیل خانه های آنلاین و ملی ، اولین خطوط مترو بین شهری در شهر جدید و اتصالات آنها است. ارتباط با مترو تهران و شهر جدید هشتگرد ، بزرگترین ایستگاه راه آهن در سطح زمین از بازار اسلامی – اسلامی نقش اندیشه ، بزرگترین پروژه تجاری شهر جدید است. بزرگراه تبریز – سهند با طراحی منحصر به فرد و به یاد ماندنی خود ، الگوی مناسبی برای مشارکت با بخش خصوصی در توسعه حمل و نقل بزرگراهی حومه ای و اتصال شهرهای جدید به شهر مادر است.

همچنین می توان به سایر پروژه های مهم شرکت توسعه شهر جدید در طول 8 سال دولت تدبیر و امید اشاره کرد. احداث پارک مشاهیر پرند بزرگترین پارک شهر جدید و یکی از بزرگترین پارکهای شهری در ایالات متحده است. منطقه ای به مساحت 32 هکتار که افراد مشهور را معرفی و از آنها محافظت می کند. تنها سالن فوتسال کشور ، ورزش چند منظوره بین المللی شهر جدید صدرا ، با استانداردهای بین المللی و توانایی برگزاری مسابقات جهانی و رستوران روی آب خراسان رضوی در شهر جدید گلبهار شکل سنجاقک و جزیره آن با طرحی خاص به نام رستوران Dragonfly.

پروژه های مشارکت کننده به 770 میلیارد ریال رسیده است.

شرکت عمران شهرهای جدید اعلام کرد که عملکرد سودآوری شرکت را افزایش می دهد ، پروژه ملی مترو را در شهرک جدید هشتگرد گلشهر کرج و بزرگراه تبریز – شهرک سهند افتتاح می کند و خانه های بهارستان ، گلبهار ، پردیس ، پرند ، فولادشهر و مجلسی آنلاین را از پروژه های مسکن به پروژه های توسعه شهری. برای تبدیل شدن به آنلاین ، ما پروژه مشترک خود را با سرمایه گذاری 770 میلیارد روپیه در حالی که سیاست توسعه یک مرکز در نزدیکی و ایجاد این گره های عملکردی را به ویژه در سایت مسکن آنلاین دنبال می کنیم ، ادامه می دهیم. ، با توجه ویژه به مسائل فرهنگی و توسعه زیرساخت ها ، برای توسعه اجتماعی ، اجتماعی و فرهنگی ، از جمله ساخت بیش از 200 مدرسه در رده های مختلف آموزشی ، اصلاح سازمان و نمودار سازمانی شرکت ، اخذ تأیید سازمان سازمان کارهای اداری و استخدامی و راه اندازی دفاتر ایجاد و راه اندازی دو شرکت جدید توسعه شهری New Ivanki به منظور میزبانی رویدادهای مهم شهری (جشنواره ها ، جشنواره ها و غیره) (شامل جشنواره های فیلم و عکس ، نمایشگاه ها و گالری های هنری در شهر جدید و سمپوزیوم های مجسمه سازی ، استفاده و راه اندازی در زمینه های مختلف) و در آخر ، گسترش همکاری های بین المللی با کشورهای مختلف مانند کره ، آلمان و چین در 12 دولت بزرگ یکی از دستاوردهای شرکت توسعه شهر جدید و شرکت های تابعه آن بود.

تنها در استان تهران پنج پروژه به بهره برداری رسید. این پنج پروژه 122،000 مترمربع مساحت در سال 1394 را شامل می شود ، شهردار ایرانی اسلامی نقش اندیشه 125 میلیارد روپیه و تونل سلام در شهر جدید پردیس 2.67 تریلیون روپیه زمین ارزش دارد. تصفیه خانه فاضلاب شهر جدید پرند فاز 1 با مساحت 1630 متر در سال 2017 125 میلیارد ریال در سال 2017 ، تصفیه خانه فاضلاب شهر جدید پردیس مرحله 1 850 میلیارد ریال در سال 2017 ، رسیدن پرند به 584 میلیارد ریال در 32 هکتار پارک معروف بود بهره برداری در سال 1399.

شروع و بهره برداری از یک پروژه لوله آب از چین نیمه به شهر جدید رامشار در استانهای سیستان و بلوچستان به طول 51 کیلومتر ، یک پروژه لوله آب در استان البرز از سد طالقان به شهر جدید هشتگرد 4 کیلومتر ، هشتگرد- مترو کرج شهر جدید گلشهر ، 25.8 کیلومتر طول ، 20 کیلومتر طول ، افتتاح بزرگراه سهند-تبریز ، 600 میلیارد ریال در استان آذربایجان شرقی ، پروژه بهره برداری از بزرگراه شهید سلیمانی و محل اتصال پیوند 7 کیلومتر ، سالن ورزشی چند منظوره بین المللی Sadra New City ، فاضلاب شهر جدید صدرا تصفیه خانه ، خط انتقال آب آشامیدنی شهر جدید امیرکبیر در استان مرکزی این پروژه به طول 9 کیلومتر ، 200 مدرسه در هر شهر جدید به ارزش 640 میلیارد دلار. چهار سال پس از اتمام ، ریال ، بخشی از نمایش ، شرکت توسعه شهرهای جدید دولت بود ذکاوت و امید

تهدیدات از خانه های آنلاین برداشته شده است

تجزیه و تحلیل علمی و تخصصی انجام شده در سال 1392 پیش بینی کرد که این شهرک ها سرانجام در دهه 1960 و 1970 به مسکن عمومی در اروپا و آمریکای شمالی تبدیل شوند و آنها را برای زندگی نامناسب سازد و ما تجربه تلخی در این زمینه داریم.

حبیب الله طاهرخانی ، مدیرعامل شرکت عمران شهرهای جدید ، در این باره به گزارشگر یک گفت: “با سرمایه گذاری از ابتدا موفق به از بین بردن این تهدید برای سایت ساخت و ساز شدیم. ما شاهد کمبود شدید خدمات اساسی زندگی مانند آب و برق ، اما ما به ساخت خدمات عمومی ادامه داده ایم: علاوه بر پرداختن به چالش های زیرساختی شهرهای جدید ، طی چهار سال گذشته ما فضاهای باز محله خود ، مراکز رشد فکری کودکان و جوانان ، کلانتری ها ، ایستگاه های آتش نشانی و مدارس را ساخته ایم .

جمعیت شهرهای جدید بیش از 1.1 میلیون نفر است

براساس این گزارش ، جمعیت 21 شهر جدید در سال گذشته از 1.1 میلیون نفر گذشته است. آمارها نشان می دهد که روند رشد جمعیت در شهرهای جدید شش برابر شهرهای بزرگ است که دلیل اصلی آن توسعه زیرساخت ها و خدمات در این شهرها است. با توجه به اینکه ساکنان شهرهای جدید اغلب جوان هستند ، این شهرها ظرفیت خوبی برای رشد اقتصادی دارند.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا