عمومی

شهید سپهبد سلیمانی برای ایران چه کرد؟

قاسم سلیمانی برای ایران چه کرد و چرا ترور شد؟ جناح های سیاسی و فضای حزب مخالف مانند غباری است که مانع شناخت کامل این سربازان ملی و شهدا در مسیر عزیمت به سرزمین مادری می شود. با این وجود حضور میلیون ها ایرانی در مراسم خاکسپاری وی و خداحافظی باشکوه او با این سرباز میهن پرست نشان داد که قطب سیاسی بخشی از میهن پرستی و میهن پرستی برای ایرانیان و حتی سردار سلیمانی بوده و هست.

به گزارش گزارشگر یک روزنامه های ایران وی همچنین نوشت: این دیدگاه توسط سعید لیلاز ، استاد دانشگاه شهید بهشتی و عضو کمیته مرکزی آژانس ساختمانی نیز پشتیبانی می شود. به گفته لیلاز ، فراتر از جناح های داخلی سازی ، ملی گرایی ، تفکر اسلامی ، حرفه ها و توانایی های نظامی ، سردار سلیمانی اکنون یکی از فرماندهان بزرگ تاریخی است که هیچ گزینه دیگری ندارد. وی معتقد است این کمبود شخصیت برای آینده ایران خطرناک است و معتقد است که آمریکایی ها با شهادت سردار سلیمانی آینده ایران را هدف قرار دادند. این گفتگو را بخوانید.

یک سال از ترور و شهادت سردار سلیمانی می گذرد. شخصیت شما به عنوان یک فعال سیاسی ایرانی چیست؟
من واقعاً نمی توانم با شهادت او بگویم که چقدر متأثر و عصبانی هستم. این که یک سال پس از شهادت هنوز از بین نرفته و این یک سال از این ماجرا می گذرد ، این احساس ویژه ای است اما این حفره از دست دادن هنوز در ذهن من باقی مانده است. من از شهادت آقای سلیل مانی بسیار تحت تأثیر قرار گرفتم ، نه تنها به دلیل خدمت به ایران ، بلکه به دلیل اینکه او مردی بزرگ و قهرمان بی بدیل ایران بود. پس از شهادت وی ، در مقاله نوشتم که شهید سلیمانی دقیقاً مانند آرش کمانگیر ایران بود و مانند آرش کمانگیر خدمت می کرد و مانند آرش ، جان خود را برای آرمان های خود ، به ویژه ایران فدا کرد.

چرا شهید سلیمانی را با آرش مقایسه می کنیم؟
آنچه باعث شد سولئی مانی برای من مانند آرشی به نظر برسد این واقعیت بود که آرشی در افسانه ها و افسانه ها مرزهای ایران را به رودخانه هیون من آورد. اما این بار سلیمانی مرزهای معنوی ایران را در افسانه ها و افسانه ها به مدیترانه نیاورد ، بلکه در واقعیت است. . حیف است که از نظر اقدامات داخلی و جناح های داخلی در وضعیت قرار بگیریم. بعضی از مقامات در جناح ها و دولت ها گاهی مردم ما را از دیدن این خدمات باز می دارند یا کارهایی انجام می دهند که به دلیل خشم موقتی و محلی متوجه اهمیت آنها نمی شوند. اما امروز ما به خدمات دریادار بایندر ، فرمانده نیروی دریایی ایران ، در خلیج فارس ، هنگام حمله نیروهای متفقین به ایران ، افتخار می کنیم. من معتقدم سولئی مانی به عظمت کار خود در مورد چگونگی عبور از مرزهای ایران پی خواهد برد. از شرق به افغانستان و از غرب به سوریه افزایش یافت و این کار شهید سلیمانی ، نظامی و ژئوپلیتیک و هیچ کس دیگر بود. او فرمانده بزرگ این وظیفه بود و در پایان ، زندگی خود را مانند آرش به خطر انداخت ، اما این بار در افسانه ها و افسانه ها این اتفاق نیفتاد ، او این کار را کرد ، اما این تنها جنبه ای از عظمت این مرد است. نه او تا آنجا که می توانست برای بقیه عمر خود وقت صرف کرد ، کاری که به خوبی انجام داد یک کار تقریباً غیرممکن بود ، دفاع از خود درگیری داخلی و جناح بندی و تبدیل شدن به یک میهن پرست واقعی. از این نظر ، سلیمانی یک سرباز حرفه ای واقعی بود و درگیر جناح بندی داخلی نبود. این بدان معنا نیست که او انقلاب اسلامی را دوست نداشت زیرا اساساً اوج انقلاب اسلامی بود ، اما ، مانند بسیاری دیگر ، انقلاب اسلامی را به اختلافات داخلی فراکسیون کاهش داد. به همین دلیل است که یاد و خاطره شهید سلیمانی امروز در قلب هر دختر و پسر کوچک است. این ویژگی بسیار مهمی از وی بود. به عبارت دیگر ، علی رغم تمام کفایت و تمام شجاعت و خرد ، درگیر جناح فرقه نشد و یا در اوقات شیرین و شیرین غوطه ور نشد و تا آخر عمر از این جناح و توهمات آن پرهیز کرد. این روحیه عالی او را نشان می دهد و نشان می دهد که وی چقدر نگاه ژئوپلیتیکی به ایران دارد. این به نوبه خود سومین ویژگی وی را نشان می دهد و این نشان می دهد که این فرد تا چه اندازه می تواند در آینده ایران مفید باشد. یعنی موقعیت عالی و مهمی که می تواند با توجه به اصل و پایگاه ملی خود داشته باشد. پس از شهادت وی ، من به یک روزنامه اروپایی گفتم که ایالات متحده نه تنها سردار سلیمانی را به شهادت رسانده ، بلکه آینده ایران ، به ویژه امروزه ، اعتدال ایران را نیز هدف قرار داده است. احساس ما خیلی بیشتر از هر زمان دیگری است.

ویژگی دیگر سردار سلیمانی این است که او جامعه شناسی ، تاریخ ، اقتصاد و سیاست و محیط منطقه را می شناسد ، خواه بخشی از ایران باشد یا عراق و سوریه.
زیرا او فقط یک سرباز نبود بلکه یک رهبر ژئوپلیتیک بود. او یک استراتژیست بود. نمونه هایی از شهید سلیعی مانی کم است. این سلیمانی را به یکی از رهبران نظامی بسیار محدود در تاریخ تبدیل می کند. من فکر می کنم یافتن شخصی مانند شهید سولئی مانی بسیار دشوار است. ممکن است بسیاری از افراد بخواهند مانند شهید سلیمانی باشند ، اما هرگز قادر به این کار نخواهند بود زیرا این امر به مشکلات داخلی و محدودیت هایی برای ایجاد مزاحمت برای جناح ها نیاز ندارد. و به جای مقابله با این یا آن جناح ، به یک سرباز حرفه ای تبدیل شوید که از آرمان های شما دفاع می کند.
همانطور که اشاره کردید ، شهید سلیمانی از همه جناح ها با همه روابط خوبی داشت و تنها به یک جناح محدود نمی شد. به عنوان مثال ، معاون اول رئیس جمهور ، گی ری هان ، گفت که ما هر هفته جلسات خاصی با او داشتیم یا هر هفته جلسات منظمی با ظریف وزیر امور خارجه داشتیم. حتی رابطه وی با آیت الله هاشمی سالها به طول انجامید و در حالی که این رابطه دولت درگیر بسیاری از تردیدها ، بحث های خوب و سیاسی بود ، شهید سلیمانی فراتر از این جناح ها عمل کرد.
اکنون ، من می دانم که با آقای هان گی ری ملاقات کرده ام. جالب است بدانید که رفتار ، شخصیت و رفتار این مرد باعث ایجاد تردید در مورد این رفتار ، یعنی تعامل او با شخصی که نام بردید نیست. به عبارت دیگر ، وی یا به گونه ای رفتار کرد که هیچ کس در قدرت سازی در معرض دید وی قرار نگرفته باشد ، یا این برخوردها و روابط کسی را آزار ندهد و اقدامات دیگران ممکن است این نگرانی ها را ایجاد کند. او زندگی خود را به گونه ای سپری کرد که هیچ کس هرگز گمان نمی برد که او از این روابط برای منافع خود و یا ایجاد علاقه دیگران استفاده می کند. بعید است الان شخصی مثل او وجود داشته باشد.

راه شهادت او نیز بسیار تلخ و ظالمانه بود.
نحوه شهادت او برای من بسیار جذاب بود. من به شدت از انتقام شدید شهید سلیمانی حمایت می کنم و رسماً اعلام می کنم که نباید در این زمینه سهل انگاری جزئی انجام شود. حتی اگر صد سال طول بکشد ، از این نظر کم نیست و نباید فراموش شود. این یک ضربه بسیار بزرگ برای ما بود و شخصاً ضربه بزرگی به حیثیت ما بود ، این ترور اهمیت نظامی کمی برای ایالات متحده دارد ، اما صدمات زیادی به ایالات متحده وارد کرده است.

اکنون ، شما گفتید که می دانید جلسات منظمی با دکتر هنگی ری داشته اید. آیا می دانید این جلسه درباره چیست؟
من اطلاعی از جزئیات این جلسه نداشتم ، اما در عین حال فقط می دانستم که این جلسه در حال برگزاری است. شهید سولئی مانی خود را رابط قابل اعتماد رهبری می داند. یا می توانید بگویید که شهید سلیمانی رابط قابل اعتماد بین قسمت اصلی جمهوری اسلامی ، اصلاح طلبان و دفاتر رهبران است؟ اصلاح طلبان ما می گویند ما صاحب این انقلاب هستیم. در زندان اوین ، یکی از بازجویان در مورد استکبار جهانی صحبت کرد و من گفتم ما اصولاً اصطلاح استکبار جهانی را به آنها آموختیم ، که خود آنها تأیید کردند. اگر اصلاح طلبان امروز اعتماد به نفس نداشته باشند ، این مسئله دیگری است ، اما واقعیت این است که اساس این انقلاب اصلاح طلبان است. به نظر می رسد آقای سلیمانی یک رابط و ارتباطی صادق و قابل اعتماد از همه گروه های همدردی جناح اصلاح طلب تا جایگاه رهبری عالی است. در این راستا ممکن است کشور آسیب زیادی دیده باشد. بدون اطلاع از جزئیات این ملاقات ، من در این جلسه بسیار دور بودم و می دانستم که این یک تماس است و سردار سلیمانی همیشه صادقانه از همه دوستان من که می توانستند در صورت تمایل صادقانه چیزی را بالا و پایین ببرند حمایت می کرد. آنها این کار را با حداکثر دلسوزی و وفاداری انجام دادند.

علیرغم آنچه در مورد شهید سولئی مانی گفته شد ، احزاب مخالف جمهوری اسلامی عباراتی را که ترامپ و پمپی در مورد شهید سلی مانی به کار بردند به کار می برند. چرا حزب مخالف ما آنقدر بدبخت بود که روح ملی گرایی را از دست داد؟
احزاب مخالف ایران از به دست آوردن کنترل یا اعمال نفوذ در قلب مردم ایران ناامید شده اند. به طور کلی ، هرکسی که بخواهد در ساختار سیاسی ایران تأثیر بگذارد بدون ورود به ایران این تأثیر را نخواهد داشت. یا اگر او بخواهد در ایران کار کند ، بدون کار مسالمت آمیز غیرممکن است. به همین دلیل ، هر کسی که از ایران خارج شود روابط خود را با دولت ایران از دست می دهد و به تدریج دچار فرقه گرایی یا بیگانگی می شود ، بنابراین حتی نیروهایی مانند جبهه ملی که ممکن است رژیم را نپذیرند سعی می کنند ایران را ترک نکنند. از توده پایین می آید. باید در داخل باشد تا درک شود که ایران در جمهوری اسلامی در همان قانون اساسی و استقرار نیروهای سیاسی آینده دیگری ندارد. و این واقعیت را فقط وقتی می توان درک کرد که در داخل ایران هستی. بنابراین ، راه حل نهایی برای این کشور گفتگوی درون سیستمی و گفتگوی درون دولتی در چارچوب قانون اساسی جمهوری اسلامی است. این همه پرسی ، همان قانون اساسی و سازوکار داخلی است که روحانی درباره تغییر هر زمان که بخواهید گفت. . ما می گوییم این مکانیزم درون است که می تواند مشکلات و کاستی ها را برطرف کند. همانطور که مائو تسه تونگ گفت ، نیروهای خارج از ایران نمی توانند این موضوع را درک کنند. زیرا ، همانطور که مائو تسه تونگ گفت ، آنها مانند ماهیان از آب هستند و نمی فهمند در داخل چه می گذرد.

شخصیتی مانند شهید کاظم سولای مانی در تدوین اوضاع ایران چه نقش و عملکردی داشت؟
او درست در اطراف محور خود ایستاده بود و می توانست همه را جمع کند. من اطمینان دارم که ترور سردار سلیمانی به هیچ وجه ترور کورکورانه نبود. آمریکایی ها پیش بینی کردند که ایران قبل از اکتبر سال 2020 پس از اعمال تحریم ها علیه ایران متلاشی یا تسلیم شود. اما وقتی اطمینان یافتند که ایران متلاشی و تسلیم نخواهد شد ، سردار سلیمانی را ترور کردند تا بتوانند با جنگ یا تسلیم ، ایران را به میز مذاکره بکشانند و یا با این ترور آینده ایران را هدف قرار دهند. قرار دادن و محو شدن. به نظر من ، این ترور کاملاً سازمان یافته ، برنامه ریزی شده و مشخص بود و نتیجه مقاومت مردم ایران و مقاومت اقتصادی ، اجتماعی و سیاسی آنها بود. به عبارت دیگر ، آقای سلیلی مانی جان خود را برای مقاومت دولت ایران داد. در این رابطه مطمئن هستم که اگر ایران شرایط تسلیم یا فروپاشی داشت ، آمریکایی ها هرگز چنین کاری نمی کردند. البته به محض این که این کار را کردند ، نتیجه کاملاً برعکس بود. زیرا با شهادت او تمام ملت ایران را دور خود جمع کرد و همه ایرانیان برای او به سختی عزادار شدند. این نشان داده است که چگونه سربازان و مردم می توانند در قلب دولت ایران باشند. از این نظر ، من هرگز آن نفرت و تشییع جنازه را در تهران فراموش نمی کنم.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا