بین الملل

شکست قطعنامه آمریکا پیروزی چندجانبه گرایی در عرصه بین‌الملل است/ پیام ناکامی ترامپ برای غربگرایان

به گفته گروه بین الملل آنا ، قطعنامه پیشنهادی ایالات متحده ناموفق بود و در شورای امنیت سازمان ملل مستند شد. به مدت 75 سال ، ایالات متحده هرگز در شورای امنیت تنها نبوده است.

قطعنامه ایالات متحده در مورد تمدید نامحدود تحریم تسلیحاتی ایران با دو رأی موافق ، دو رأی مخالف و 11 ممتنع به شدت رد شد. یک عضو ارشد صندوق صلح بین المللی کارنگی ، مخالفت شدید شورای امنیت سازمان ملل را یک فاجعه دیپلماتیک برای بدنه سیاست خارجی ایالات متحده توصیف کرد.


بیشتر بخوانید:

شکست کاخ سفید در شورای امنیت ضربه جدی به موضع ایالات متحده بود.


منصور صالح فرد در گفتگو با معاون گزارشگر بین الملل و سیاست خارجی خبرگزاری آنا گفت: “رد پیش نویس قطعنامه ضدایرانی ایالات متحده پیروزی جمهوری اسلامی ایران و گامی دیگر در جهت کاهش هژمونی ایالات متحده و انزوا در عرصه بین المللی است.” تنها حامی ایالات متحده شورای امنیت منزوی شد زیرا این کشور بسیار کوچک دومینیکن بود.

منصور صالحّفرد

وی افزود: ایالات متحده همیشه از شورای امنیت منزوی شده است ، که همیشه به عنوان منطقه یک جانبه گرایی در نظر گرفته شده است. بنابراین ، این شکست بزرگ باعث انزوای آمریکا در عرصه بین المللی شد. جهان شاهد شکست یکجانبه گرایی آمریکا در ساعت ها بوده است ، و در سال های اخیر شاهد بوده است که ترامپ از توافق نامه های مختلف سیاسی ، معاهدات و معاهدات بدون توافق های داخلی و حتی با وجود توصیه شرکای خود ظهور می کند. بارزترین و بارزترین نمونه ها: تمام شد.

یک کارشناس امور بین الملل گفت: بعید است رئیس جمهور ایالات متحده با نقض توافق ها و کنوانسیون های بین المللی و اتخاذ یک سیاست یکجانبه با مشکلات روبرو شود. ترامپ فکر کرد که فقط روسیه و چین با این قطعنامه مخالفت خواهند کرد ، اما سایر اعضای شورای امنیت و حتی شرکای آمریکایی و اروپایی به او ملحق نشدند.

صالح فرد گفت: “یک هفته پیش ، پس از برکنی برایان هوک ، رئیس کارگروه ایران ، اخراج شد ، انتظار می رفت که سیاست ایالات متحده ، به ویژه با توجه به کشور ما ، شکست بخورد.

پیش نویس قطعنامه و فقدان حق رأی ، عدم موفقیت سیاست آمریکا علیه ایران در عرصه بین المللی را نشان می دهد.

وی ادامه داد: “طی دو هفته گذشته ، وزیر امور خارجه مایك پومپئو مشاوره های بی شماری با متحدان ، اتحادیه اروپا و بسیاری دیگر از كشورها برای موافقت با گسترش تحریم تسلیحاتی علیه ایران انجام داده است ، اما او انتظار چنین پاسخی را از كشورهای جهان نداشته است. “گفتم. بودن. این یکجانبه گرایی با حمایت رژیم صهیونیستی و اعضای شورای همکاری خلیج فارس از جمله امارات انجام شد ، اما عدم همکاری اعراب و دولت های آمریکا شکست های واشنگتن را در عرصه بین المللی تشدید کرد.

صالح فرد گفت: “این پیشرفت یک پیروزی چند جانبه در عرصه بین المللی به حساب می آید.” کشورها آسیب های ناشی از یکجانبه گرایی و اجبار آمریکا را در عرصه بین المللی تشخیص داده اند و دریافته اند که ایالات متحده با نقض و نقض قوانین بین المللی اهداف خود را دنبال می کند.

شکست ایالات متحده وعده حمایت از قدرتهای نوظهور از جمله چین و روسیه را به ایران داده است که خبر بسیار خوبی از نظر ادغام منطقه ای و بین المللی است.

یک کارشناس امور بین الملل درباره عدم موفقیت ایالات متحده در تصویب قطعنامه ضدایرانی گفت: “پیام اول برای کسانی است که به توسعه روابط ایران شرقی و توافق بلند مدت با چین انتقاد می کنند.” با این تحولات ، مشخص شده است که کشورهایی که ما در چارچوب سیاست “نمای شرقی” ما حساب های ویژه ای را افتتاح کرده ایم ، تا حد زیادی قابل اعتماد هستند.

“پشتیبانی چین و روسیه از ایران نشان داده است که ما باید روابط را تقویت و گسترش دهیم و به سیاست های شرقی ادامه دهیم.” این استراتژی چند جانبه همچنین می تواند یک گام مثبت در سیاست بین الملل تلقی شود.

صالح فرد گفت: “پیام دیگر تحولات سیاسی توجه به تاکید و جهت گیری ولی فقیه در مبارزه با عمان و اثبات به غربی هاست که اگر در راه آرمانهای خود بایستیم ، مطمئناً پیروزی بزرگی حاصل خواهد شد.” این یک پیروزی بزرگ برای دیپلماسی ایران و محور مقاومت است.

انتهای پیام / 4106/4033 /

دکمه بازگشت به بالا