اقتصادی

صدور گواهینامه‌ بین‌المللی برای محصولات دانش‌بنیان در کشور امکان‌پذیر شد/تست تجهیزات ضدانفجار

یکی از شرکت‌های دانش‌بنیان با شرکت‌های تولیدکننده و متخصصان دانشگاهی، آزمایشگاهی را با مجوز بین‌المللی برای صدور گواهینامه‌های استاندارد تاسیس کردند که به گفته آن‌ها شرکت‌ها می‌توانند با این گواهینامه‌ها، محصولات خود را به سایر کشورهای صادرکننده وارد کنند.

سید محسن میرصدری، مدیر عامل این شرکت دانش بنیان در گفت‌وگو با گزارشگر یک، گف: ای باک شاکاه ه ه کش ر و ت تان ی ر اسای ایشگاه. خدمات این آزمایشگاه قابلیت ردیابی بین‌المللی را دارد.

ی با ای ای یایشگاه م ج گاهی هی ا م م ش ار ی ، ظهاظه ظه ظه ا ا ا ا ا ا اس از ای ی های داش ی یای خس یات خات یات یایشگ اه ان

میرصدری با بیان اینکه این مجموعه دارای ۲۴ آزمایشگاه دارای ایزو است، ذکر می‌شود: خدمات این آزمایشگاه در سطح بین‌المللی معتبر، به گونه‌ای است که در خارج از کشور نتایج پذیرش ما را بررسی می‌کند.

مدیر عامل این شرکت دانش‌بنیان خاطر نشان کرد: ما به عنوان اولین نهاد ایرانی هستیم که به عنوان نهاد صدور گواهینامه محصول (تایید صلاحیت محصول با استاندارد ISO/IEC۱۷۰۶۵) به شماره می‌رویم و گواهینامه صادر شده از سوی این شرکت، مورد تایید سایر کشورها است. .

وی کرد: بر این اساس شرکت‌های دانش‌بنیان هم می‌توانند آزمون‌های مربوط به تولید محصولات خود را در داخل کشور اجرایی و گواهینامه‌های معتبر از داخل کشور انجام دهند، در حالی که با این گواهینامه می‌توانند محصولات خود را صادر کنند.

میرصدری به خدمات خدمات این آزمایشگاه اشاره کرد و گفت: از آنجایی که شرکت‌ها برای انجام آزمایش‌های مربوط به گواهینامه‌ها نیاز به پرداخت ندارند، قیمت تمام محصول کاهش می‌یابد.

وی با بیان اینکه این شرکت شامل تجهیزات حوزه‌های برق و الکترونیک، نفت و گاز، تجهیزات پزشکی، تجهیزات تجهیزات و لوازم خانگی می‌شود، خاطر نشان کرد: بر اساس تجهیزات و زیر ساخت‌هایی که در این شرکت ارائه می‌شود، امکان بررسی محصولات بر اساس داخلی و خارجی وجود دارد و بر این اساس بین ۱۰ هزار تست داده شده و برای ۵۰ محصول و تجهیز ضد شناسنامه گواهینامه‌هایی با اتحادیه اروپا صادر شده است.

به گفته میرصدری، ۱۰۰ گواهینامه نیز برای تجهیزات برق و الکترونیک صادر شده است.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا