عمومیگزارشگر کسب و کار

صفر تا صد بتن سبک

 معرفی بتن سبک و تمام دانستنی‌های آن از صفر تا صد

بتن یکی از مصالح ساختمانی بی نظیری است که باعث می‌شود ساختمان‌های مختلف به طور کاملاً مستحکم ساخته شوند. باید توجه داشته باشید که بتن سبک می‌تواند با حالت چسبناک زیادی که دارد در ساخت قسمت‌های گونی از ساختمان‌ها به خصوص در فونداسیون ساختمان‌ها و فونداسیون دکل خود ایستا به کار رود. بتن سبک از قبیل مواد و مصالح ساختمانی است که در ایجاد مقاومت در ساختمان‌ها نقش بسیار با اهمیتی ایفا می‌کند و از طرف دیگر مقاومت کششی و فشاری ساختمان‌ها را افزایش می‌دهد. از بتن در فونداسیون پیش ساخته تهران استفاده می شود.

برخی از افراد ممکن است که در رابطه با مصالح ساختمانی مختلف از قبیل بتن اطلاعات زیادی در اختیار نداشته باشند. گاهی اوقات این سؤال در ذهن این افراد به وجود می‌آید که بتن سبک چیست و ما برای پاسخگویی به این سؤال باید بگوییم که بتن سبک یکی از مصالح ساختمانی است که دارای سنگ‌دانه‌های مختلف است. از این مدل بتن معمولا در ساخت دیوار پیش ساخته ی بتنی استفاده میگردد. سنگ‌دانه‌های موجود در بتن سبک کاملاً متخلخل هستند و چگالی این بتن و وزن آن در روند تولید کاهش پیدا می‌کند و در عین حال مقاومت این بتن به خوبی افزایش می‌یابد.

مزیت‌ها و عیب‌های بتن سبک

بتن سبک از قبیل مواد ساختمان سازی است که دارای مزیت‌ها و معایب مختلفی است که در این صفحه به بررسی این موارد اقدام می‌کنیم. مزایا و معایب بتن سبک به شرح زیر هستند:

  • مزیت ویژه بتن سبک این است که به راحتی جا به جا می‌شود و دیگر برای انتقال آن نیازی به هزینه اضافی نیست.
  • عایق حرارتی در ساختمان‌هایی که با استفاده از بتن سبک ساخته می‌شوند افزایش می‌یابد و ساختمان‌ها در برابر حرارت مقامت زیادی پیدا می‌کنند.
  • استحکام بتن سبک خیلی بالا است که سبب ایجاد استقامت در ساختمان‌ها می‌شود.
  • این نوع بتن در برابر هوای گرم و سرد مقاومت زیادی دارد که این موضوع هم جزو مزیت‌های آن محسوب می‌شود.
  • تخلخل بالای بتن سبک یکی از عیب‌های این محصول محسوب می‌شود.
  • بتن سبک به میزان آب موجود در ملات حساسیت زیادی دارد که این موضوع نیز یکی دیگر از عیب‌های این نوع از مصالح ساختمانی به شمار می‌رود.
  • که در تولید این محصول به کار می‌رود کیفیت خیلی عالی دارد که این امر جزو مزایای بتن سبک محسوب می‌شود.
  • از قبیل عیب‌های دیگر بتن سبک می‌توانیم به جدا شدن سنگ‌دانه‌ها از سیمان در ملات اشاره‌ای کنیم.
  • مزیت دیگر بتن سبک این است که این محصول ساختمانی بسیار کاربردی به محیط زیست اطراف شما هیچ آسیبی وارد نمی‌کند.

موارد مربوط به استاندارد بتن سبک چیست؟

در رابطه با موارد استاندارد بتن سبک باید بگوییم که این محصول با استفاده از مواد مختلف و بسیار با کیفیتی تولید می‌شود که نشان دهنده استاندارد بودن این مصالح ساختمانی است. استاندارد بتن سبک این است که این محصول دارای مقاومت زیادی است و تحت هیچ شرایط اقلیمی نیز صدمه نمی‌بیند. بتن سبک با کیفیت و استاندارد طبق معیارهای اساسی و اصولی تولید می‌شود.

استاندارد مربوط به بتن سبک را با توجه به میزان سنگ‌دانه‌هایی که در آن وجود دارد مشخص می‌شود. اگر به نکته‌های مهم در فرایند تولید بتن سبک توجه داشته باشید در می‌یابید که وزن و همین‌طور چگالی مربوط به این نوع بتن کاربردی بالا و مناسب است. به همین خاطر می‌توانید به چگالی مناسب این بتن در رابطه با استاندارد بودن آن نیز اشاره‌ای داشته باشیم.

افرادی که قصد خرید بتن سبک را دارند باید به استاندارد بودن این محصول ساختمانی قبل از شروع هر کاری توجه کنند و به این ترتیب بتن کاملاً با کیفیت و درجه یک که با استفاده از و یا انواع دیگر سیمان تولید می‌شود را خریداری کنند. سپس از این محصول اعلا و مرغوب در ساختمان سازی استفاده کنند.

تفاوت بتن سبک با بتن معمولی در چیست؟

باید توجه داشته باشید که بررسی تفاوت بتن سبک با بتن معمولی شما را یاری می‌رساند که به انتخاب بهترین نوع بتن در ساخت و ساز اقدام کنید. زمانی که فرمول بتن سبک را بدانید قطعاً این محصول را بر بتن معمولی ترجیح می‌دهید. بتن سبک مقاومت خیلی زیادی در برابر یخ زدگی دارد. در حالی که بتن معمولی از این ویژگی برخوردار نیست.

بتن سبک یکی از مصالح ساخت و ساز است که نسبت به بتن معمولی دارای سنگ‌دانه‌های بیشتری است و این موضوع می‌تواند درجه کیفی این بتن کاربردی را به خوبی افزایش دهد. اگر از بتن سبک در ساختمان سازی استفاده شود درجه و میزان جمع شدگی این بتن تا حد زیادی کاهش پیدا می‌کند. اما بتن معمولی ممکن است که همیشه دچار جمع شدگی و خزش شود.

باید توجه داشته باشید که افت بتن در بتن معمولی بیشتر از بتن سبک انجام می‌شود و این موضوع نشان دهنده میزان برتری بتن سبک بر بتن معمولی است. به همین خاطر است که این مصالح ساختمانی توسط بسیاری از مردم در ساخت و ساز مورد استفاده قرار می‌گیرند. شما عزیزانی که بر تفاوت بین این دو نوع بتن واقف باشید بدون شک می‌توانید انتخاب خوبی از این نمونه‌های بتن داشته باشید.

از این رو می‌توانید بتن درجه یک را برای افزایش استقامت و پایداری در ساختمان‌ها به کار برید. بتن سبک باعث می‌شود که بتوانید پی‌ریزی ساختمان‌ها را به خوبی و با استحکام هر چه بیشتری انجام دهید. به همین خاطر برای شما عزیزان ضروری است که به بررسی تفاوت‌های بین این مصالح ساختمانی اقدام کنید.

انواع بتن سبک بر اساس روش ساخت

روش‌های گوناگونی برای سبک کردن بتن و تولید این نوع بتن به کار گرفته شده است که می‌توان عمومی‌ترین آن‌ها را به سه دسته تقسیم کرد.

بتن اسفنجی

بتن‌های اسفنجی که در زمان ساخت آن‌ها با ایجاد کف یا حباب گاز، حباب‌هایی درخمیر سیمان با در ملات سیمان-سنگدانه ایجاد می‌گردد. حباب مورد نظر از طریق مواد کف زا در حین اختلاط تولید شده و یا به صورت کف آماده به مخلوط اضافه می‌شود یا به شکلی با افزودن مواد واکش زایی مانند پودرآلومینیوم به بتن تازه تولید می‌شود. واکنش این مواد باعث ایجاد گاز در بتن و در نتیجه سبک شدن ماتریس سیمان آن می‌شود. از اصلی‌ترین ویژگی‌های بتن اسفنجی حباب‌ها و توزیع یکنواخت آن‌ها در هنگام اختلاط، حمل و بتن ریزی است. وزن مخصوص بتن اسفنجی در بیشتر موارد بین ۲۰۰ تا ۷۰۰ کیلوگرم برمترمکعب تنظیم می‌شود اما بتن اسفنجی می‌تواند وزن مخصوصی حتی تا ۱۲۰۰ کیلوگرم بر متر مکعب داشته باشد.

بتن سبکدانه

بتن ساخته شده با سنگدانه‌های سبک یا به اختصار بتن سبکدانه است. دراین نوع بتن، سبک کردن از طریق استفاده از سنگدانه‌های سبک صورت می‌گیرد. از حیاتی‌ترین مواد تشکیل دهنده این مصالح ساختمانی، می‌توان به سنگدانه‌های سبک اشاره کرد. این سنگدانه‌های سبک را می‌توان به دوبخش سازه‌ای و غیر‌سازه‌ ای و طبیعی و غیرطبیعی تقسیم بندی نمود.

بتن‌ های با ساختار باز

در این نوع بتن در واقع بدون ریزدانه است و در آن‌ها ماسه از مخلوط بتن حذف شده و دانه‌های درشت با خمیر سیمان به یکدیگر چسبیده اند. ساخت این نوع بتن با ساختار ساز، به دو روش استفاده از سنگدانه‌های طبیعی ۲.سبکدانه مصنوعی انجام می‌شود. وزن مخصوص این نوع بتن حدودا بین ۷۰۰تا۱۵۰۰کیلوگرم بر مترمکعب قرار می‌گیرد.

جمع بندی

باید بدانید که شناسایی انواع بتن در ساختمان سازی اهمیت زیادی برای شما دارد و به این ترتیب است که می‌توانید بهترین نمونه‌های مصالح ساختمانی را در ساخت برج‌های مرتفع و حتی در ساخت خانه‌های ویلایی با فونداسیون مستحکم به کار برید. باید توجه داشته باشید که استفاده از مصالح درجه یک در روند ساخت و ساز به شما کمک می‌کند که بهترین نوع ساختمان‌ها را پی‌ریزی کنید. لازم به ذکر است که بتن سبک یکی از مصالحی است که می‌تواند جایگاه ویژه‌ای در ساختمان سازی داشته باشد. از این رو به عنوان یک محصول بی نظیر و مقاوم در ساخت و ساز شناخته شده است.

دکمه بازگشت به بالا