اقتصادی

ضرورت اصلاح قوانین و مقررات برای جلوگیری از له شدن معادن کشور

گزارشگر یک/مرکزی مارکاججو ، رئیس انجمن معدنچیان ، بر لزوم تجدید نظر در قوانین و مقررات برای جلوگیری از زیر پا گذاشتن بخش معادن کشور تاکید کرد.

عزیز میرزاییان در سیزدهمین نمایشگاه بین المللی سنگ ایران در روز سه شنبه 11 مهرماه بر ضرورت بازنگری برخی قوانین و مقررات شورای اسلامی تأکید کرد و افزود: برخی از قوانین و مقررات منابع طبیعی و محیط زیست کشور نیاز به اصلاح دارد.

وی گفت برخی مشکلات در بخش معدن را می توان با حذف دستورالعمل هایی که با حاکمیت قانون در تفکرات و تصمیمات پیچیده و غیرحرفه ای در تعارض است ، برطرف کرد.

در صورت اصلاح قانون ، هزینه خدمات عمومی دولت به میزان قابل توجهی کاهش می یابد زیرا جلسات اداری ، ویزیت های دولتی ، استخدام مجدد و هزینه های مختلف حرفه ای وجود نخواهد داشت. » از بین بردن همه نگرانی های قانونی در مورد اجرای صحیح قانون و وسایل غیر متعارف و کاهش شدید دعاوی قضایی در نتیجه حذف قوانین متناقض و مضر است.

وی با تأکید بر معنا و مفهوم یافتن ناظر در نتیجه لغو قوانین متناقض ، مارکاجو ، رئیس انجمن معادن ، افزود: “متأسفانه نظارت در کشور متوقف شده است.” حذف قوانین متناقض و تصمیمات سلیقه ای و حذف تعارضات فردی و سایر مداخلات ، می تواند برخی از فاجعه اقتصادی تحمیل شده به دولت را از بین ببرد.

وی همچنین به امضای تفاهم نامه بین سکوت و وزارت منابع طبیعی در سال 2015 اشاره کرد و افزود: علیرغم تحریم ها و مشکلات اقتصادی ، دولت برای کسب درآمد تلاش می کند و از منظر توسعه بخش معادن ، ما نه تنها باید به دنبال کسب درآمد باشیم ، بلکه نقدینگی جامعه را به بخش معدن هدایت می کنیم ، که منجر به اشتغال مولد ، محرومیت و جلوگیری از مهاجرت

وی گفت: اگر در شهرهای کشور شغلی وجود ندارد ، باید با ایجاد مشاغلی که مشمول مهاجرت هستند و تحت تاثیر رونق تولید قرار گرفته اند ، از آسیب های ناشی از مهاجرت و بیکاری جلوگیری کنیم.

میرزاییان با تأکید بر اینکه بیش از 80 درصد فعالیت اقتصادی کشور متکی به مواد معدنی است ، گفت: “آهن مورد استفاده برای تولید بیل در کشاورزی ، به عنوان مثال ، از مواد معدنی تامین می شود.” برای تهیه داروها باید از مواد معدنی استفاده شود.

وی گفت: برای کاهش تورم داخلی ، باید مکانیزمی برای کاهش هزینه مواد معدنی ارائه دهیم. این به این دلیل است که اقتصاد ملی به مواد معدنی بخشهای مختلف وابسته است.

وی با بیان اینکه باید جلوی سرازیر شدن پول برای واردات مواد معدنی صنعتی گرفته شود ، افزود: 68 نوع ماده معدنی در کره وجود دارد ، اما فقط برخی از مواد معدنی مانند آهن و مس برای مردم شناخته شده است.

میرزاییان همچنین بر ضرورت سرمایه گذاری در ایجاد ارزش برای همه عناصر فلزی و غیر فلزی تاکید می کند و می افزاید: “کاهش ارزش پول مناسب از طریق صادرات مواد معدنی به دلیل افزایش تولید در این بخش ، راه حلی برای توسعه اقتصادی و پویایی است.” لازم است بخش معادن را به منظور تقویت پویایی این صنعت در داخل و تأیید ظرفیت معدنی آن ترغیب کند.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا