حوادث و رویداد

ضرورت تامین اعتبارات جمعیت هلال احمر از منابع پایدار

رئیس آژانس امداد و نجات هلال احمر گفت: “با توجه به انتظارات و دامنه خدمات و سطح امدادرسانی جمعیت ماه سرخ در حوادث طبیعی و غیر طبیعی ، ما نیاز به تأمین و اختصاص بودجه کافی از منابع پایدار داریم.”

به گزارش گزارشگر یک ، مهدی ولی پور وی در دیدار با استاندار و نمایندگان ملی کرمان ، راور ، بافت ، رابر و ارزوئیه گفت: “حوادث در کشور مستلزم تقویت و به روزرسانی تجهیزات امدادی و نیروی انسانی آموزش دیده است.”

وی با اشاره به افزایش وظایف و مسئولیت های هلال احمر در برخی موارد که قبلاً به تعهدات مردم تعلق نداشت ، گفت: “برای آمادگی کامل برای امدادرسانی به کشور ، ناوگان حمل و نقل ، تجهیزات و پرسنل باید تقویت و به روز شوند. گفت ما در حال انسانی سازی و تقویت ذخایر امدادی انبارها در سراسر کشور هستیم که نیاز به تخصیص اعتبار دارد.

ولی پور با تشکر از حمایت و علاقه اعضای شورای اسلامی به نگرانی های هلال احمر ، گفت: “برای برنامه ریزی و مصوبه شورای اسلامی در زمینه امداد ، ما به یک ردیف بودجه ثابت و جداگانه نیاز داریم. کشوری که مطابق با انتظارات و چالش های تعریف شده عمل کند.

وی با اشاره به اینکه سازمان امداد و نجات وظایف حکمرانی تعیین شده به ماه مرطوب را بر عهده دارد ، افزود: “فعالیتهای شرکت هلال احمر از دو قسمت داوطلبانه و حکمرانی تشکیل شده است که در قالب شبکه ای از پایگاههای امداد و نجات با بلایای طبیعی و غیر طبیعی مقابله می کنند. ما در صورت لزوم بلایای داخلی و خارجی را انجام می دهیم.

رئیس سازمان امداد و نجات هلال احمر در ادامه گفت: توسعه و گسترش ناوگان امداد و نجات ، امداد هوایی ، تشکیل تیم نجات حرفه ای و خدمات فوریت های پزشکی اقدامات بسیار مهمی است که پس از زلزله دلخراش بم توسط جمعیت هلال احمر انجام شده است. یکی از آنهاست بوده است.

ولی پور در مورد کمبود نیروی کار در بخش نجات گفت: “ما در سراسر کشور کمتر از 4000 کارمند داریم که در شعب ، پایگاه های امداد و نجات و مراکز EOC مشغول به کار هستند و ما باید بسته به وظایف و مأموریت های تعیین شده آنها را تا حدی افزایش دهیم که انتظارات ما را برآورده کند.”

“تحقیقات اخیر نشان می دهد که برای تقویت و نوسازی ناوگان امدادی و تجهیزات ویژه ، سازمان های امداد و نجات مهتاب خیس شده به 140 میلیارد اعتبار برای پاسخگویی به حوادث در زمینه های مختلف نیاز دارند.”

در ادامه این جلسه زینی وند استاندار کرمان با اشاره به میزان حادثه در استان کرمان گفت: تقویت ناوگان امداد و نجات جمعیت ماه سرخ ایالت ضروری است.

وی خاطرنشان کرد: جمعیت هلال احمر کرمان از حامیان هرمزگان و استانهای سیستان و بلوچستان است و کرمان به دلیل وسعت و حادثه یکی از خطرناک ترین استانهای کشور است که باید یک انبار و پایگاه کمک های مردمی باشد. ما باید مهتاب قرمز را تقویت و به روز کنیم تا یک پایگاه تدارکاتی و پشتیبانی قوی از ایالت کرمان ارائه دهیم.

زینی وند با اشاره به فعالیت های مرکز ملی آموزش نجات حرفه ای جمعیت هلال احمر استان کرمان خاطرنشان کرد: خلبانان آموزش کشور در استان کرمان راه اندازی می شوند و ما در رسیدن به این مهم استاندار را یاری خواهیم کرد. اراده.

طبق اعلامیه ماه هلال احمر ، وی با استقبال از سومین سفر نماینده هلال احمر به کرمان ، گفت: در صورت تصادف ، فرماندار کاملاً از تابش ماه آغشته پشتیبانی می کند تا مشکلی پیش نیاید.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا