اجتماع

ضرورت توجه همه جانبه به ضوابط و مقررات پدافند غیرعامل در سامانه‌های هوشمند ترافیکی

توجه همه جانبه به قوانین و مقررات پدافند غیرعامل در سیستم های حمل و نقل هوشمند ضروری است

معاون زراعت، خواربار و روستایی وزیر کشاورزی، توجه همه جانبه مدیریت شهری را به الزامات و ملاحظات پدافند غیرعامل، نحوه مقابله با تهدیدات سایبری در تهیه طرح جامع حمل و نقل شهری و اهتمام همه جانبه به فرآیند اجرا داشته است. سیستم های حمل و نقل هوشمند به ویژه در شهرهای بزرگ تاکید کرد. حوزه.

به گزارش گزارشگر یک، مهدی جمالی نژاد وی در چهارمین همایش ملی پدافند منفی مدیریت شهری که صبح امروز به صورت ویدئو کنفرانس با حضور وزیر راه و شهرسازی و روسای سازمان های پدافند غیرعامل برگزار شد، گفت: خوشبختانه در سال های اخیر این امر محقق شده است. برای مدیران و دست اندرکاران این حوزه، برنامه ها، سیاست ها و برنامه ریزی ها و همچنین اجرای پروژه های عمران شهری و تقویت زیرساخت های شهری توضیح داده شده است، اما همچنان نیازمند توجه دوگانه به این امر است. مسائل بیش از 1400 شهرداری و سازمان ما وابسته به شورای کلانشهرها و شهرهای اسلامی هستیم تا به پدافند غیرعامل به عنوان یک موضوع اصلی در طرح ها و پروژه های شهرداری توجه کنیم.

وی در ادامه گفت: در خصوص توجه و استفاده همه جانبه از سیاست های کلی نظام در حوزه پدافند غیرعامل در مکاتبات، بخشنامه ها و آیین نامه های اجرایی وزارت کشور و دولت های محلی و دهیاری ها ابلاغی مقام معظم رهبری. طرح عمران شهر انقلابی در تمامی فرآیندها، برنامه ها و سیاست های خود به طور مستمر مورد تاکید شهردار و حمایت شورای اسلامی شهر در این چارچوب بوده است.

معاون عمران، عمران و توسعه شهری و روستایی وزیر کشور گفت: از نظر جایگاه و نیروی انسانی، تقویت ساختار پدافند غیرعامل دولت‌های محلی همواره مورد تاکید بوده و اقدامات پیگیری لازم در این زمینه، دولت‌های محلی و اداره انکشاف دهیاری‌ها هستند. “

جمالی نژاد همچنین گفت: ترکیب کارگروه کمیته پدافند غیرعامل اعلام شده از سوی سازمان شهرداری و دهیاری ها توسط تمامی عوامل، سازمان ها و شرکت های وابسته به شهرداری اجرایی شده و انتظار می رود جلسه مربوطه تشکیل شود. باید به صورت مستمر و با حضور همه اعضا و انجام بازدید و اجرای فعال بازدیدها و نظارت و هماهنگی در محل با سایر ارگان ها باشد.

معاون عمران، شهرسازی و روستایی وزیر کشور همچنین بر لزوم توجه به الزامات و ملاحظات پدافند غیرعامل در تهیه طرح جامع حمل و نقل شهری پیرو تصویب شرح خدمات و چارچوب شورای عالی شهر تاکید کرد. هماهنگی ترافیک و اطلاع رسانی به شهرداری کرد.

رؤسای شهرداری‌ها و سازمان‌های دهیاری‌ها نیز باید به الزامات و ملاحظات پدافند غیرعامل سازمان‌های حمل‌ونقل شهری و به‌ویژه تهدیدات سایبری سامانه‌های حمل‌ونقل هوشمند با محوریت متروها و شهرهای بزرگ دارای دوربین ترافیکی توجه کنند. که وجود دارد

جمالی نژاد افزود: وی ادامه داد: برگزاری دوره های آموزشی تخصصی پدافند غیرعامل برای شهرداران، مدیران و مسئولان شهری در سال های اخیر در دستور کار سازمان های کارگری شهرداری و دهیاری ها و سازمان های پدافند غیرعامل قرار گرفته و برای دست اندرکاران مدیریت شهری به ویژه شهرستان تلاش شده است. اعضای شورا.” و بازار جدید با توجه به ابعاد مختلف دغدغه پدافند غیرعامل و ایمنی، امنیت و ثبات در برنامه ریزی و اقدام شهرداری ها و تاب آوری شهرها روز به روز رشد خواهد کرد. .

به گزارش تبلیغات شهرداری ها و سازمان های دهیاری ها، چهارمین همایش ملی پدافند غیرعامل در مدیریت شهری همزمان با هفته پدافند غیرعامل با حضور رستم قاسمی – وزیر راه و شهرسازی، سردار غلامرضا جلالی – مدیر کل کشور برگزار شد. فرزانه صادق مالوجرد و شهرام آدم نژاد – معاون وزیر راه و شهرسازی و شهرسازی و حمل و نقل – حضور در ویدئو کنفرانس شهردار و رئیس شورای اسلامی شهر بالای 200 هزار نفر و مدیران کل ادارات راه و شهرسازی محلی و مدیران مشارکت محلی، در نهایت شهرداری های فعالان پدافند غیرعامل شهری و منتخبان اجرایی از زحمات و خدماتشان معرفی و قدردانی شدند.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا