عمومی

ضرورت دریافت کد رهگیری و شناسانه برای ۵۵ قلم کالا تا پایان شهریور – خبرگزاری آنلاین | اخبار ایران و جهان

علی مجتهدی نیا در گفت‌وگو با خبرنگار آنلاین، اظهار کرد: در سال گذشته در بررسی بازار یک هزار و ۷۲۵ فقره پرونده در نظرسنجی‌های حکومتی تشکیل می‌شود و برای تمام این پرونده‌ها جلسه انجام می‌شود.

وی با اشاره به اینکه همه مبادی کالا و ارز در استان اردبیل تحت نظارت و پوشش تعزیرات حکومتی و مبارزه با قاچاق قرار دارد، می گوید: در 3 ماهه اول سال جاری تعداد 319 پرونده در استان اردبیل تشکیل شده است که 317 فقره است. ای ه ه ه خ که که ی ی ی ی ی ه ه ه ه ه ی ی ی ی ی ی ه ه ه ه ه ی ی ی ی ی ی ه ه ه ه ه ه یز یز یز یز یز یز ا ا ا ز ز ز از ی از ت آن ت ا ا ا ا ا ا ا ش ت ت ت.

دبیر کمیسیون برنامه ریزی، هماهنگی و نظارت بر مبارزه با کالا و ارز استان اردبیل به اقدام دولت سیزدهم در مردمی سازی یارانه ها اشاره کرد و گفت: تا مرحله ثمردی این جراحی اقتصادی در کشور همه ما باید با تیم دولت همکاری لازم را انجام دهیم و مبادی انجام دهیم. سوءاستفاده‌های احتمالی از وضعیت پیش آمده را بگیریم.

مجتهدی نیا ادامه داد: در دو ماه گذشته از اجرای این طرح در کشور در استان اردبیل نیز نظارت‌ها بر بازار عرضه شده و با همکاری ۳۱ دستگاه اجرایی در مبارزه با قاچاق کالا و ارز در اردبیل فرصت کوچک‌ترین سوء استفاده به سودجویان داده نشده است.

وی با اشاره به این که در مرحله تولید تا ارائه همه اطلاعات توسط سامانه‌های کنترل و رصد می‌شود، ادامه داد: مبارزه با قاچاق کالا با بهره‌گیری از سامانه‌های هوشمند کالاها از ورودی تا مرحله ارائه در فروشگاه‌ها و مراکز به صورت دقیق رصد می‌شوند. که در این خصوص لازم است تا دستگاه‌های اجرایی برای تکمیل این راد آن‌ها همکاری لا.

دبیر کمیسیون برنامه ریزی، هماهنگی و نظارت بر مبارزه با کالا و ارز استان اردبیل با بیان اینکه نظارت بر گروه 5 کالایی در اولویت مقابله با مواد مخدر در کالا اردبیل قرار دارد، توضیح می دهد: نظارت و بازرسی از ورود و خروج لوازم خانگی، داروها و مکمل‌ها، لوازم یدکی، پوشاک و منسوجات و همچنین دخانیات دور حوزه این هم هرنم ۵ گروه و مکمل‌ها، لوازم یدکی، پوشاک و منسوها و

مجتهدی نیا بیان کرد: تمامی واحدهای عرضه کننده لوازم یدکی در اردبیل تا پایان شهریور فرصت دارند تا برای ۵۵ قلم کالای یدکی کد رهگیری و شناسه ویژه دریافت کنند و بعد از این تاریخ با واحدهای بدون شناسه برخورد قانونی صورت می‌گیرند.

دبیر کمیسیون برنامه ریزی، هماهنگی و نظارت بر خرید کالا و ارز استان اردبیل افزود: وزارت صنعت، معدن و تجارت با توجه به بر شناسه دار کردن گروه کالاهای لوازم یدکی ۱۵ خرداد سال جاری رای زمان برای اخذ شناسه برای واحدهای تولیدی اعلام کرده و از ۱۵ خرداد به بعد با تولید کننده ای که شناسه و کد رهگیری قانونی لازم نیست.

مجتهدی نیا نظارت بر واردات و فروش پوشاک دست دوم تاناکورا را نیز از حیث عدم بهداشتی بودن و حفظ شأن و منزلت مصرف کننده مهم دانسته و از متولیان خواست با فروشندگان البسه دست دوم را در دستور کار خود قرار دهند.

وی با تبریک فرارسیدن هفته مبارزه با کالا و ارز مشخص کرد: استان اردبیل موفق سال گذشته با کسب رتبه برتر کارگروه فرهنگی و تبلیغات دبیرخانه کمیسیون برنامه ریزی، هماهنگی و نظارت بر مبارزه با قاچاق کالا و ارز در سطح کشور شد.

دبیر کمیسیون برنامه ریزی، هماهنگی و نظارت بر مبارزه با کالا و ارز استان اردبیل گفت: در این رتبه بندی حوزه های هنری، رسانه ها و مشارکت مردمی و عملکرد کار گروه فرهنگی و تبلیغات دبیرخانه کمیسیون ارزیابی قرار گرفته شده است.

مجتهدی با بیان اینکه این موفقیت راه پایان نبوده و مسئولیت کار را با افزایش می‌دهد، اظهار کرد: با دستور جهاد تبیین مقام معظم رهبری در تمام حوزه‌ها به ویژه مبارزه با قاچاق کالا و ارز و ضربه به این پدیده شوم بر اقتصاد و بیکاری. همه مردم به نوعی باید وظیفه فرهنگی و اجتماعی را ایفا کنند.

وی را مدله در اقتصاد پاک کشور اعلام کرد و گفت: با ورود یک میلیارد دلار کالای وارداتی به کشور هزار جوان ایرانی بیکار می‌شود و این یکی از موارد مضرات و ضربات این پدیده به اقتصاد کشور است.

دبیر کمیسیون برنامه ریزی، هماهنگی و نظارت بر مبارزه با قاچاق کالا و ارز استان اردبیل بیان کرد: در فرهنگ و اطلاع رسانی حرفه ای از مبارزه با مصرف مواد مخدر و ارز از ۱۲ تا ۱۹ تیرماه آغاز می شود که همه دستگاه های متولی در امر مبارزه با آن مبارزه می کنند. با خرید کالا و ارز هم در طول سال و هم در این هفته با همت مضاعف‌تر نسبت به موان تشریان اقداما تر.

مجتهدی نیا پیشنهادی کرد; با ه هاه یگ ش اه و ک ک الاه ه ه ب شیاشی تاشی و خان ​​و ق اق اد ز اه و ز اه چاق هاه هاه

دکمه بازگشت به بالا