حوادث و رویداد

ضرورت نظارت کارشناسان انتظامی قبل از صدور پروانه ساخت/ سارقان شناسنامه‌دار شوند

معاون رئیس پلیس پایتخت لزوم نظارت بر امنیت ساختمان قبل از صدور پروانه ساخت توسط متخصصان اجرای قانون را تأیید کرد.

به گزارش گزارشگر یک ، سردار حمید هداوند در این باره گفت: شدت پدیده ای است که ثبات روانی افراد و جامعه را مختل می کند و باید جدی گرفته شود.

هداوند با تأکید بر اینکه توقف سرقت فقط به معنای اقدام پس از سرقت نیست ، گفت: “همه عواملی که باعث سرقت می شوند باید از بین رفته و به حداقل برسند.” در حالی که شرایط نامناسب اقتصادی می تواند تعداد سرقت ها را افزایش دهد ، شرایط و دلایل مختلف دیگری نیز تعداد سرقت ها را افزایش می دهد که باید به طور اساسی رفع شود.

وی افزود: در ساخت مسكن مسكونی و اداری و اماكن صنفی ، كارشناسان اجرای قانون باید قبل از صدور پروانه ساخت ، مشكل را بررسی كرده و صلاحیت آن را بررسی كنند و در صورت وجود ، كمبودهای مربوط به آن را تسریع كنند. اگر دزد شدید و به سرقت رفتید ، پروژه را تأیید نکنید

جانشین فرمانده انتظامی تهران بزرگ با اشاره به اینکه موضوع سرقت باید جدی گرفته شود ، گفت: پلیس پیشگیری و آگاهی باید به عمد و به طور مشخص موضوع برخورد با سارقان حرفه ای را در دستور کار قرار دهد.

هداوند افزود سارق باید ثبت شود. “مطابق با این موضوع ، باید منطقه و نوع سرقت هر سارق مشخص شود و پرونده سارقان باید به گونه ای تهیه و تکمیل شود که بتوان اتهام آنها را مطرح کرد. توسط دادگستری به درستی بررسی می شود.”

وی همچنین بر لزوم آموزش مبارزه با سرقت به شهروندان تأکید کرد و افزود: “نیاز به آموزش عمومی به شهروندان در زمینه جلوگیری از سرقت وجود دارد ، زیرا سارقان از لحظات سهل انگاری مردم برای سرقت اموال استفاده می کنند.”

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا